Uczestnicy zlotu miłośników tuningu nad austriackim jeziorem Wörthersee są świadkami premiery najszybszego Golfa GTI, który kiedykolwiek wyjechał za bramy fabryki w Wolfsburgu. Golf GTI otrzymał silnik W12 biturbo o mocy 477 kW przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm przy 4500 obr./min. Pojazd ten osiaga prędkość 325 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/hw ciągu 3,7 sekundy. Silnik umieszczony został za przednimi siedzeniami i połączony został z sześcistopniową automtyczną skrzynią biegów.
W stosunku do modelu podstawowego GTI, zmiany objęły także wiele elementów nadwozia. w przedniej części nadwozie zostało poszerzone do 1,88 m (seryjne GTI ma 1,76 m). Ze względu na znaczną prędkość maksymalną obniżono wysokość pojazdu do 1,42 m (z 1,5 m). Zastosowano 19-calowe opony o szerokości 235 mm z przodu i 295 mm z tyłu.