Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

15 najlepszych samochodów za 20 tys. zł

13 wrz 16 16:40

Za 20 tys. zł można kupić 5-letnie auto segmentu B, atrakcyjny 7-letni kompakt, vana z 2007 r., ale także kilkunastoletni samochód sportowy – możliwości jest naprawdę wiele. Oto 15 wybranych przez nas propozycji.

Udostępnij
0
Skomentuj

W drugiej części cyklu „15 najlepszych samochodów” nasza wyjściowa kwota wzrosła z 10 do 20 tys. zł. Co prawda, liczba wystawionych do sprzedaży pojazdów za ok. 20 tys. zł nie powiększyła się jakoś gwałtownie w stosunku do tych za 10 (tylko na jednym z głównych portali jest to ponad 10 tys.ofert), jednak wyraźnie za to poprawiło się ich wyposażenie, stały się one także trochę młodsze i przynajmniej na pierwszy rzut oka prezentują się nieco atrakcyjniej. Dobierając piętnastkę polecanych aut, kierowaliśmy się różnymi kryteriami. Zależało nam na tym, żeby były to trwałe i tanie w eksploatacji pojazdy, pochodzące z różnych klas, z różnymi jednostkami.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Nie traćcie czujności!

Pamiętajcie, że auta za około 20 tys. zł cieszą się największym wzięciem na rynku wtórnym. Ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony budżet ten pozwala na zakup samochodu, który powinien jeszcze chwilę pojeździć, z drugiej – wykorzystują to nieuczciwi handlarze i oferują egzemplarze z cofniętymi licznikami i po poważnych kolizjach. Przed zakupem koniecznie trzeba więc wszystko dokładnie sprawdzić i kierować się zdrowym rozsądkiem.

Za 20 tys. zł można kupić dobre auto, ale nie liczcie na okazje cenowe!

Prezentowana przez nas piętnastka to w większości pojazdy z tanimi częściami zamiennymi i relatywnie prostą budową. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet najlepsze auto w kiepskim stanie nie jest dobrą inwestycją. Pamiętajcie, żeby zminimalizować ryzyko!

Do wyboru, do koloru

Oferta ciekawych aut za ok. 20 tys. zł jest przebogata. Można w niej znaleźć reprezentantów niemal wszystkich segmentów. Nasza piętnastka wyraźnie pokazuje, że dobrych modeli za 20 tys. zł nie brakuje. Czym się one charakteryzują? Przede wszystkim mają solidną budowę i często występują na rynku.

To przekłada się na niskie koszty napraw. Z tego powodu też w niektórych modelach przez nas wybranych przewijają się te same silniki albo płyty podłogowe. Jak pokazuje nasze zestawienie, nie oznacza to, że bazowa kwota nie pozwoli się wyróżnić – wystarczy wybrać np. nieco starszego „sportowca” (Audi TT) lub też lifestylowe auto, zbudowane na masowym modelu (Alfa Romeo MiTo).

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Ford Mondeo III kombi 2.0 TDCi/140 KM (2007-14)

Dlaczego polecamy?

Wytrzymały diesel

Nie ma dużych zastrzeżeń do popularnego diesla 2.0 konstrukcji PSA, szczególnie w 140-konnej wersji. Naprawy są bardzo tanie, a dzięki współzamienności części bez trudu kupicie elementy w dobrych cenach.

Megaduży kufer

Bagażnik polecanej przez nas wersji kombi ma aż 554 l pojemności. Po złożeniu kanapy wartość ta wzrasta do 1745 l!

Dobre zabezpieczenie

Druga generacja Mondeo nie miała zbyt dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego, w trzeciej jednak producent o wiele bardziej się przyłożył i nieźle mu to wyszło, bo prezentowane auto nie rdzewieje.

Atrakcyjna cena zakupu

Ford ma korzystną cenę zakupu. Za ok. 20 tys. zł kupicie egzemplarze z początku produkcji (lata 2007-08). Taka kwota pozwoli także na wybór pakownej wersji kombi z niezłym wyposażeniem.

Niewiele jest modeli, które tak dobrze łączą walory użytkowe z właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja Mondeo w wersji kombi to bardzo pojemne auto ze sprężystym zawieszeniem (do tego odpornym na zły stan dróg). Silnik 2.0 TDCi (wspólny projekt z PSA) to jeden z bardziej udanych współczesnych diesli. Najczęściej ma 140 KM, co przekłada się na całkiem dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w ok. 10 s) i akceptowalne spalanie (w naszym teście średnio 6,7 l/100 km). Większość odmian ma filtr DPF, który do 2010 r. nie sprawiał dużych problemów – znamy auta, które bezawaryjnie osiągnęły przebieg 200 tys. km.

Wyposażenie zależy od wersji, ale na rynku nie brakuje aut w bogatszych specyfikacjach. Wnętrze Mondeo jest bardzo obszerne, podobnie bagażnik. Poszukując tego modelu, trzeba jedynie uważać na mocno wyeksploatowane egzemplarze, które były używane we flotach (bardzo duże przebiegi). To ostatnie wpływa na ceny, bo za 20 tys. zł bez trudu kupicie auto z 2007-08 r.

Polecany silnik: 2.0 TDCi 16V/140 KM/320 Nm

Prędkość maksymalna: 205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s

Średnie spalanie: 5,9 l/100 km

15 najlepszych samochodów za 20 tys. zł (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego