Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

29 paź 16 17:01

Zakup dobrego auta za 10 tys. zł nie jest łatwy. Nie dość, że na rynku spotkacie wiele egzemplarzy w złym stanie, to na dodatek zdarzają się szczególnie ryzykowne wersje. Które modele mogą narazić was na kosztowne awarie?

Udostępnij
0
Skomentuj

Niejeden raz już to pisaliśmy – zakup sensownego auta za 10 tys. zł jest trudny, szczególnie na naszym rynku, na którym oprócz przekrętów nieuczciwych sprzedawców sporo jest też zaniedbanych samochodów.

Używane auto za 10 tys. zł - duże ryzyko, niewiele okazji

W przypadku pojazdów za 10 tys. zł ostrożność jest bardziej niż wskazana, przede wszystkim z uwagi na koszty ewentualnych napraw, które mogą stanowić duży procent wartości samochodu. I myślimy tu o autach, które nie psują się ponadprzeciętnie. A co, jeśli traficie na bardzo awaryjny pojazd albo taki, w którym konieczne inwestycje zbliżą się do jego wartości?

Właśnie takie modele wybraliśmy do zestawienia najbardziej ryzykownych aut za 10 tys. zł. Każde z nich ma coś na sumieniu i zwykle nie są to awarie, które da się tanio usunąć. Najlepszym przykładem jest Peugeot 307, który zagraża bezpieczeństwu użytkownika – przypadki samozapłonu. To dość ekstremalny przykład, pozostałe auta nie zmagają się z problemem samozniszczenia, raczej potrafią solidnie wydrenować portfel.

Używane auto za 10 tys. zł - to sporo różnych problemów

Niemal wszystkie prezentowane przez nas samochody mają poważne problemy z silnikami, często dochodzą do nich: awaryjne skrzynie biegów, słabe zawieszenie, defekty elektryki i korozja.

Używane auto za 10 tys. zł - na te auta musicie szczególnie uważać!

Ryzykownych samochodów na rynku wtórnym nie brakuje, przede wszystkim wśród aut za 10 tys. zł. Nasza piętnastka to jednak pojazdy, w których problemy i awarie są bardzo prawdopodobne i co za tym idzie, trudno te auta polecić. Zwykle naprawy prezentowanych pojazdów są nieopłacalne, bo stanowią spory procent ich wartości.

Poleć
Udostępnij
0
Tagi: Nasze opinie o samochodach | Najgorsze auta | Peugeot | Peugeot 307 | Alfa Romeo | Alfa Romeo 156 | Chrysler | Chrysler Voyager | Mercedes | Mercedes Klasa E | Land Rover | Land Rover Freelander | Citroen | Citroen C5 | Smart | Smart ForTwo | Renault | Dacia | Dacia Logan | Audi | Audi A6 | Saab | Saab 9-5 | Renault Laguna | Volkswagen | Volkswagen Lupo | Mercedes Klasa A | Seat | Seat Alhambra | Ranking | Co warto kupić

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".
Czy zgadzasz się z naszym wyborem?
Tak

22 %

Nie

78 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Paliński, Igor Kohutnicki / Auto Świat

Peugeot 307 1.6 HDi/109 KM (2001-07)

Jest nowoczesny, w miarę młody, dobrze wyposażony, ze sporym wnętrzem, a pod jego maską umieszczono oszczędnego diesla – czego tu się bać? A jednak „307-ka” z silnikiem 1.6 HDi to źródło bardzo wielu kłopotów. Złą opinię temu modelowi przyniosły przypadki samozapłonu (kilka z nich miało miejsce w naszym kraju) – dotyczyły wersji benzynowych 1.6 i 2.0 (do 2005 r.). Tyle że to niejedyny problem tego pojazdu. Auta, w których nie ma żadnych anomalii elektronicznych, należą do rzadkości. Do tego dochodzi kilka przykrych przypadłości, które skutecznie mogą uprzykrzyć życie właścicielowi – notorycznie przepalają się żarówki, a tylna klapa potrafi się zaciąć tak, że może ją otworzyć tylko wprawiony w tym mechanik. Diesel 1.6 16V również bywa źródłem kilku drogich napraw. Pamiętajcie też, że większość Peugeotów ma już kolosalne przebiegi i do typowych wad mogą dojść te związane z eksploatacją wysokoprężnego silnika z wtryskiem common rail.

Dlaczego nie polecamy?

Kapryśna elektronika

Zwykle zawodzi komputer komfortu (BSI), który zawiaduje całą elektroniką – problemy są różnego rodzaju. Do tego zacinają się zamki, niedomaga znajdujący się pod kierownicą zespolony przełącznik kierunkowskazów, notorycznie przepalają się żarówki w światłach przednich i tylnych.

Problemy diesla 1.6

W silniku 1.6 HDi/109 KM niedrożny bywa przewód doprowadzający olej do turbosprężarki lub też zapycha się jego sitko. Prowadzi to do zatarcia turbiny (w nowszych 8-zaworowych wersjach producent poprawił ten element). Szybko rozciąga się też łańcuch łączący wałki rozrządu. Uważajcie na auta z filtrem FAP (część egzemplarzy może go mieć)!

Przypadki samozapłonu

Zdarzają się m.in. w Polsce i innych krajach. Producent naprawiał felerne „307-ki” podczas dwóch akcji serwisowych i problemy częściowo ustały, ale zawsze możecie trafić na egzemplarz, który w nich nie uczestniczył.

Ryzykowny silnik: 1.6 HDi R4 16V/t.diesel/109 KM/240 Nm

Prędkość maksymalna: 188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s

Średnie spalanie: 4,9 l/100 km

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego