Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo GT - kusi nie tylko ceną i wyglądem

3 cze 16 17:24

Alfa Romeo GT wcale nie musi przesadnie się psuć! Warunek? Trzeba wybrać odpowiedni silnik

Udostępnij
0
Skomentuj

W tym modelu można się zakochać! Atrakcyjny wygląd, świetne prowadzenie, dynamiczne silniki – Alfa Romeo GT wciąż kusi. Do tego nie kosztuje dużo i często jest bogato wyposażona. A jak wypada jej trwałość?

Gdy zapytaliśmy mechanika specjalizującego się w naprawie aut włoskiej marki, co sądzi o Alfie Romeo GT, usłyszeliśmy: To trochę niedocenione auto. Owszem, ma kilka czułych punktów, ale jeśli wybierze się odpowiedni silnik i trafi na zadbane auto, Alfa Romeo GT wcale nie musi sprawiać poważnych problemów. Przede wszystkim należy obawiać się luzów w zawieszeniu, awarii skrzyni zautomatyzowanej Selespeed (choć to wersja już poprawiona, 2. generacji; tylko w 2.0 JTS) i usterek elektroniki pokładowej (np. psuje się komputer od domykania szyb).

Jeśli natomiast chodzi o wybór wersji silnikowej, to radzimy postawić na benzyniaka 3.2 V6 lub diesla 1.9 JTD, natomiast ostrożnie podchodzić do zakupu odmian 1.8 TS, a tym bardziej 2.0 JTS.

Alfa Romeo GT - silnik JTS nowoczesny, ale awaryjny

Silnik JTS ma wiele słabych punktów – zaniedbany i z dużym przebiegiem potrafi przysporzyć niemało problemów. I tak: często zawodzą przepustnica oraz kostka od szerokopasmowej sondy lambda, nietrwałe są wałki rozrządu, nagar osadza się na zaworach dolotowych (zdarzało się, że urywały się grzybki zaworów!). Do tego silnik potrafi spalać dużo oleju i szwankuje wariator – dotyczy także wersji 1.8 TS. W przypadku obu jednostek mechanicy radzą też skrócić interwał wymiany paska rozrządu ze 120 do nawet 60 tys. km.

W silniku 3.2 V6 problemy z jego trwałością tu nie występują. Generalnie to naprawdę solidny napęd. Jeśli mielibyśmy wymienić powtarzalne usterki, to dyskusyjna okazuje się trwałość pompy cieczy chłodzącej, czasami zawodzi komputer sterujący (efekt przepięć; często uszkodzeniu ulega także przepływomierz powietrza), a podczas dynamicznej jazdy dochodzi do nadmiernego spalania oleju silnikowego.

Plusy? Silnik V6 kapitalnie brzmi, świetnie wkręca się na obroty, zapewnia dobrą dynamikę („setka” w 6,7 s) i wygląda jak... milion dolarów! W obliczu tych wszystkich zalet średnie spalanie 14-16 l/100 km nie przeraża.

Kto chce zresztą oszczędzać, może śmiało zainteresować się wersją 1.9 JTD 16V/150 lub 170 KM. Cechuje się dobrą trwałością, średnio spala niecałe 7 l/100 km, a 170-konna wersja „setkę” osiąga w 8,2 s. Pamiętajcie jednak, że wiele egzemplarzy z turbodieslem pod maską przejechało już sporo kilometrów i może wymagać doinwestowania.

Kontrowersje wzbudza zawieszenie. Podczas codziennej jazdy zapewnia dobre prowadzenie, jednak okazuje się źródłem luzów. Na szczęście na rynku znajdziecie wiele zamienników (także dobrej jakości) – generalny remont przedniej osi poza ASO można przeprowadzić za ok. 1300 zł i na jakiś czas zapomnieć o problemach.

Jeśli chodzi o ceny rynkowe, to odzwierciedlają one trwałość konkretnych odmian: najtańsze są wersje 1.8 TS i 2.0 JTS (od nieco ponad 10 do 19-20 tys. zł), a najdroższe – GT z motorami 3.2 V6 i 1.9 JTD (ładne egzemplarze: znacznie ponad 20 tys. zł).

Alfa Romeo GT - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Zabezpieczenie przed korozją jest więcej niż zadowalające, natomiast gorzej pod względem trwałości wypada kabina – skrzypienia podczas jazdy, przetarcia tapicerki. Zawodzi złączka airbagu pod fotelami, strajkują włączniki i przełączniki, niedomaga panel od domykania szyb (drzwi bez ramek).

Szwankuje elektronika sterująca silnikiem, niedomaga przepustnica. W silnikach: awarie wariatora (1.8 i 2.0), nadmierne spalanie oleju (benzyniaki), uszkodzone klapki w kolektorze, zawór EGR, termostat i „dwumas” (JTD). Nietrwałe okazuje się zawieszenie, zdarzają się uszkodzenia obudowy skrzyni Selespeed, luz pojawia się w przekładni kierowniczej.

Alfa Romeo GT - dane techniczne

2.0 JTS 1.9 JTD
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1970 1910
Moc maks. (KM/obr./min) 165/6400 150/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 206/3250 305/2000
Skrzynia biegów 5b man. i zaut. 6b man.
Poj. zb. paliwa (l)/napęd 63/przedni 63/przedni
Masa wł./ładowność (kg) od 1385/445 od 1385/445
Rozstaw osi (mm) 2596 2596
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4489/1763/1366 4489/1763/1366
Przysp. 0-100 km/h (s) 8,7 9,6
Prędkość maks. (km/h) 216 209
Spalanie (wg EU; l/100 km) 12,2/6,7/8,7 8,5/4,9/6,2

Alfa Romeo GT - serwis*

Olej silnikowy co 20 tys. km
Filtr powietrza co 40 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 3 lata
Olej w man. przekładni bez okres. wym.
Olej w ukł. wspomaga. bez okres. wym.
Napęd rozrządu** co 120 tys. km

*dane przeglądowe dla silników benzynowych i Diesla; **lub co 4 lata. Mechanicy radzą skrócić wymianę napędu rozrządu do 60 tys. km w TS i JTS oraz do 80 tys. km w JTD

Alfa Romeo GT - ceny części*

Filtr powietrza
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~ZBIG Użytkownik anonimowy
~ZBIG :
No photo ~ZBIG Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem takiej Alfy JTD od trzech lat i nigdy się nie zepsuła a jej stan techniczny jest niemal idealny.Kupiłem ją od znajomego i z tego co wiem , a znam to auto dobrze od początku, nigdy nie miało żadnej awarii (poza urwaną klamką przez baaardzo nerwową żonę) Auto jest regularnie serwisowane,(olej , filtry) i to wystarczy aby nim się cieszyć.Miałem wiele aut w życiu ,w tym dwa wysokiej klasy , za mną ok 1,5 mln km i zawsze chętnie wsiadam do naszego GT.Historyjek o awariach słucham z dużym przymrużeniem oka tym bardziej że najwięcej problemów sprawily mi inne renomowane auta GORĄCO POLECAM
4 cze 16 13:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dudi42 Użytkownik anonimowy
~Dudi42 :
No photo ~Dudi42 Użytkownik anonimowy
Mam taką 1.9 JTD. Paradoksalnie Lepsze są Alfy GT przed liftingiem (Przed lifty miały porządne metalowe klamki a nie plastikowe, Nie miały filtra DPF bo owe były w JTDM) Trochę dziwnie jest mi mówić o walorach użytkowych jak i o trwałości auta które tak wspaniale wygląda, nie po to się kupuje Alfę żeby była trwała, od tego jest Toyota, jak ci się podoba to sobie kup, życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi autami.
4 cze 16 16:25 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzehu Użytkownik anonimowy
~Grzehu :
No photo ~Grzehu Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem GT jtd po lifcie jak kupiłem to miałem trochę z nią przygód ale już wszystko jest dopięte na ostatni guzik i jestem zadowolony. Moje zdanie jest takie jak dbasz tak masz :-)
4 cze 16 17:27 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Nie tak Alfa straszna jak o niej opinie wszyscy będą za TT czy Boxsterem a Alfa jest fajna i wcale nie gorsza od reszty
5 cze 16 11:49 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RJ Użytkownik anonimowy
~RJ :
No photo ~RJ Użytkownik anonimowy
Miełem 1.9 JTD i narobiło mi problemów- EGR, zawieszenie, padł podnośnik szyby (w zimę z otwatrą szybą do mechanika). Dalej-świrujący czujnik parkowania i w finale padła turbina. Aha no i coś z ciśnieniem oleju i turbiną ktora czasami "przeładowywała" w związku z czym włączał soę tryb serwisowy i trzeba było skazowąć błąd w serwisie.Są też plusy: świetne właściwości jezdne,niskie spalanie,piękny wygląd. Jeździłem też wersją 3.2 i to coś njesamowitego. Ten dźwięk! O Matko!
13 paź 16 17:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zm Użytkownik anonimowy
~Zm :
No photo ~Zm Użytkownik anonimowy
jestem posiadaczem 156 to w sumie ta sama płyta podwoziowa z silnikiem 2.5 v6. Silnik miodzio jest genialny auto daje fan dobrze brzmi i mega wkoooriwa w serwisie. Trzeba sporo miłości aby go nie wystawić na aukcji.Ale wystarczy dzień w jakimś współczesnym fordzie czy vw i teskni się do Panienki która wrzeszczy, jest marudna ale od czasu do czasu daje to coś
4 maja 17 21:50 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
2.0 jts wymaga częstej wymiany oleju i sprawdzania jego poziomu i jest to wysilony silnik, który pod obciążeniem zużywa olej. Jak się wymienia olej na porządny 2 razy w roku nie ma żadnych problemów.
4 cze 16 15:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hornet Użytkownik anonimowy
~Hornet :
No photo ~Hornet Użytkownik anonimowy
Olej w JTD co 20 tys.? Autor to chyba na żywca skopiował to skądś kopiował, bo pojęcia o eksploatacji silnika to za bardzo nie ma jak widzę.
17 lut 17 13:13 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
~abc
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
do ~Klej:
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
4 cze 16 15:05 użytkownik ~Klej napisał
2.0 jts wymaga częstej wymiany oleju i sprawdzania jego poziomu i jest to wysilony silnik, który pod obciążeniem zużywa olej. Jak się wymienia olej na porządny 2 razy w roku nie ma żadnych problemów.
Nie trzeba wymieniać, tam zawsze świeży jest, wystarczy dolewać. Tylko filtr co 2 lata.
8 lut 17 11:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~alf Użytkownik anonimowy
~alf :
No photo ~alf Użytkownik anonimowy
a 2.0 JTD?
23 kwi 17 21:37
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej