CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Citroën C3 Picasso - mały van to małe wydatki

8 lip, 19:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Duże vany kuszą przestrzenią, ale odstraszają kosztami. W C3 Picasso nie jest to wielki kłopot.

Właściwie trudno powiedzieć, dlaczego segment małych vanów zupełnie się nie przyjął – następcą C3 Picasso ma być crossover, takie same pojazdy zajęły miejsce np. Modusa (Captur) i Merivy (Crossland). Jeśli jednak postawimy obok siebie klasyczne C3 oraz vana C3 Picasso, to ten drugi zdaje się mieć niemal same zalety: nieznacznie zwiększone gabaryty owocują zdecydowanie większą funkcjonalnością. Różnice? Są widoczne już na pierwszy rzut oka: poza stylistyką karoserii zupełnie inaczej zaprojektowano wnętrze, w C3 Picasso zdecydowano się na umieszczone centralnie elektroniczne wskaźniki.

Świetny dla rodzin

Oczywiście, najbardziej interesująca wydaje się oferowana przestrzeń. Bez wątpienia gabaryty są dobrze wykorzystane, ale z drugiej strony nie spodziewajcie się nie wiadomo czego po aucie, które nie ma nawet 4,1 m długości. Kufer o pojemności 385 l to i tak dużo, dodamy, że ma równą powierzchnię i łatwo go wykorzystać – pomagają w tym: podwójna podłoga bagażnika (pozwala wyrównać płaszczyznę po złożeniu kanapy), „rękaw” na narty czy możliwość przesuwania kanapy.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Wnętrze wypada różnie. Z tyłu wcale nie ma nadzwyczajnej przestrzeni, kanapa jest płaska i wąska, ale dla rodzin z dziećmi to nie problem. Jakość tworzyw – co najwyżej przeciętna. Van przejął wiele rozwiązań z klasycznego C3, dzięki czemu koszty eksploatacji nie są przesadnie wysokie, bo wiele części jest współzamiennych. W stosunku do hatchbacka ograniczono listę silników: bardzo długo stosowano benzyniaki z serii Prince, opracowanej wspólnie przez BMW i PSA. To jednostki 1.4 VTi (znacznie bardziej popularna) i 1.6 VTi.

Niestety, seria ta boryka się z problemami: przewidziany fabrycznie interwał wymiany oleju (30 tys. km) jest zdecydowanie za długi, skrócenie go do 12-15 tys. km pozwala wydłużyć życie napinacza hydraulicznego rozrządu. Awarie tego elementu (i rozciągnięcie samego łańcucha) nie należą do rzadkości, dodatkowo silnik bardzo lubi olej – 1 l/1000 km to nic nadzwyczajnego. Kilka lat temu pod maskę trafił motor 1.2, ale na rynku wtórnym egzemplarze z nim są rzadkie i drogie.

To może diesel? Silniki 1.6 są doskonale znane i popularne, ale również nie ustrzegły się wpadek – m.in. układ smarowania turbiny ze sławnym sitkiem blokującym przepływ środka smarnego. Wprowadzane od 2010 r. jednostki 8-zaworowe są lepiej dopracowane i godne polecenia.

Citroën C3 Picasso - ceny części*

Filtr oleju od 45 zł
Filtr powietrza od 68 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 150 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 270 zł
Łożysko koła (przód) od 220 zł
Amortyzator (przód) od 230 zł
Błotnik od 515 zł
Reflektor od 710 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Citroëna C3 Picasso 1.6 HDi/92 KM z 2011 r.; dostęp do części jest bardzo dobry, większość jest zamienna z innymi Citroënami

Citroën C3 Picasso - serwis

Olej silnikowy* co 20 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr pyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 120 tys. km
Filtr paliwa* co 60 tys. km
Olej w skrzyni bez wymiany
Napęd rozrządu** co 240 tys. km
*interwały dla wersji 1.6 HDi, w przypadku silników benzynowych interwał wymiany oleju 30 tys. km (zalecana częstsza wymiana oleju); **w wersji benzynowej – łańcuch (bez terminowej wymiany)

Citroën C3 Picasso - dane techniczne

Wersja 1.4 VTi 1.6 HDi
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 t.diesel R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1397 1560
Moc maks. (KM/obr./min) 95/6000 92/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 136/4000 230/1750
Skrzynia biegów man. 5 man. 5/zaut. 6
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1201/546 od 1277/502
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4078/1766/1621
Rozstaw osi (mm) 2540
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,4 14,7
Prędkość maks. (km/h) 178 174
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,5/5,2/6,4 5,5/4,0/4,6

Naszym zdaniem: problem z silnikiem

Bardzo ciekawa koncepcja samochodu, podobać się mogą przestronność oraz stylistyka. Choć C3 Picasso jest czasem trapione usterkami, zazwyczaj są to drobiazgi. Największy problem to dobór silnika – zarówno benzyniaki, jak i diesle stosowane w tym modelu nie są bez wad.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
~zxc :
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
Problemy z napinaczami mają głównie silniki THP, a nie VTI, i do tego z początku produkcji. Skończcie już z tym przeklepywaniem w kółko tych samych bredni, z jednego artykułu w drugi, bo to już nudne.
10 lip 17:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jan56 Użytkownik anonimowy
~Jan56
No photo ~Jan56 Użytkownik anonimowy
do ~Marco:
No photo ~Marco Użytkownik anonimowy
10 lip 09:52 użytkownik ~Marco napisał
Jeżdżę od 2012 rocznik 09. Super autko z dieslem 1.6. Podstawowe koszty nie pozwalają. Paliwo tylko z pewnego źródła.
Ja już mam drugiego , teraz 1,2 Pur Tech 2016 po powrocie z Chorwacji pokazał średnie spalanie 5,6 przy prędkości średniej 87 km/h .Dla mnie Super.Przed 2013 rokiem sceptycznie odnosiłem się do "francuzikow" ale Citroen na razie nie zawodzi
10 lip 11:30 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Lepiej kupić trochę większe Picasso lub Scenica. Posiadałem Nissana Note 1,5dci niestety po roku zmieniłem głównie z powodu braku 6 biegu (masakra na trasie) i komfortu porównywalnego do Micry. Natomiast spalanie rzeczywiście było super 5,5l/100km w mieście i około 5l w trasie, pomimo tego wole dolać więcej o 1,5l ON i użytkować auto znacznie wygodniejsze a zwłaszcza CICHE.
11 lip 08:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~iwo Użytkownik anonimowy
~iwo :
No photo ~iwo Użytkownik anonimowy
A ja mam dużego vana rodiusa i też zero problemów, no i więcej miejsca, bo ma 7 siedzeń dowolnie konfigurowanych albo dodatkowe miejsce bagażowe w razie potrzeby
23 lip 20:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kokoszko Użytkownik anonimowy
~kokoszko :
No photo ~kokoszko Użytkownik anonimowy
Kupilem ostatnio klocki do mojej cytryny z delphie i jestem zadowolony. Proponowali mi orginalneuzywki ale sie nie zgodzilem bo pare razy sieprzejechalem jak po 2 mscachmusialem znowu wymieniacczesc taka byla zajechana
10 sie 13:49
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~radosław Użytkownik anonimowy
~radosław :
No photo ~radosław Użytkownik anonimowy
ja miałem problem z remontem układu hamulcowego w mojej cytrynie
27 lip 01:18
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stempel51 Użytkownik anonimowy
~stempel51
No photo ~stempel51 Użytkownik anonimowy
do ~Marco:
No photo ~Marco Użytkownik anonimowy
10 lip 09:52 użytkownik ~Marco napisał
Jeżdżę od 2012 rocznik 09. Super autko z dieslem 1.6. Podstawowe koszty nie pozwalają. Paliwo tylko z pewnego źródła.
Cześć .
Mam C-4 rocznik 2007 , 1,6 HDi ,
Przebieg 110000 km - niedużo
Do chwili obecnej - minimalne koszty - same pierdoły
Spalanie -
6,0-6,5 l diesla w zimie
5,0 -5,5l - w lecie
załączona klima i po mieście - lekka noga jazda z wyczuciem ekonomia a nie głupoty
Na trasie z lekką nogą - 3,5-4,0 l - średnia z 1000km
Teraz szarpnie mnie trochę bo nie ma przeproś 100000km i 10 lat mają swoje wymagania
Ale chyba warto
Janek
10 lip 22:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marco Użytkownik anonimowy
~Marco :
No photo ~Marco Użytkownik anonimowy
Jeżdżę od 2012 rocznik 09. Super autko z dieslem 1.6. Podstawowe koszty nie pozwalają. Paliwo tylko z pewnego źródła.
10 lip 09:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Citroën C3 Picasso (od 2009 r.) - od 16 000 zł

Pdwozie C3 Picasso jest nastawione bardziej na wygodną podróż niż dynamiczną jazdę krętą trasą.

Citroën C3 Picasso - mały van to małe wydatki (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego