Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Citroen 2 CV - Piękny brzydal

13 maja 01 15:22
Udostępnij
0
Skomentuj
Citroen 2 CV - Piękny brzydal Citroen 2 CV - Piękny brzydal Foto: Auto Świat

Najpopularniejszym określeniem używanym w przypadku 2 CV jest "brzydkie kaczątko". Jego faktycznie nie za duża uroda, ale za to indywidualność wyglądu stanowi dla wielu osób zachętę do zakupu. O powodzeniu samochodu świadczą liczne (również w Polsce) zloty oraz kluby zrzeszające miłośników i właścicieli 2 CV.

2 CV na poważnie

Zobacz wszystko na temat

Citroen 2 CV - Piękny brzydal

Osoba, która do "kaczki" podejdzie bez emocji, poczuje się zawiedziona. Samochód jest zupełnie nie ze współczesnej epoki. Przez ponad 40 lat produkcji nadwozie przeszło tylko delikatne retusze (od 1965 roku dodatkowe okienko w tylnym słupku). Niewielkie zmiany przeprowadzono we wnętrzu. Karoseria ma dość nietypową konstrukcję "półramową". Rolę nośną stanowiła płyta podłogowa z ramą. Dzięki temu możliwe było wykorzystanie podwozia do budowy innych modeli: Dyane, Ami 6 i 8.

Największym zagrożeniem dla pasażerów jest bardzo niski poziom bezpieczeństwa biernego, jaki oferuje karoseria

W założeniach auta mowa była o niskich kosztach eksploatacji, prostocie i komforcie, ale ani słowa o zabezpieczeniu przed wypadkami. Fotele przednie mają prostą konstrukcję (płótno rozciągnięte na rurkowym stelażu) i słabo trzymają w zakrętach. Funkcjonalność i ergonomia poszczególnych elementów obsługi (np. kierownicy) jest co najmniej dyskusyjna. Przy szybszej jeździe hałas może obrzydzić nawet najbardziej interesującą rozmowę. W zimie problemy sprawia też słaba wydajność ogrzewania.

Mało interesująco wypada mechanika samochodu

Zawieszenie sprzężone stronami powoduje duże, nie- korzystne zmiany prześwitu, samochód bardzo mocno przechyla się na zakrętach. Silniczek o pojemności 602 ccm (dwucylindrowy bokser chłodzony powietrzem) zapewnia bardzo mizerne osiągi. Na osiągnięcie prędkości 100 km/h czekać trzeba ponad 30 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się najdalej na 115 km/h. Pewnym zadośćuczynieniem jest niewielkie spalanie. Uzyskanie średniego wyniku około 5 l/100 km nie stanowi wyczynu. Przeciętnie skuteczne hamulce są trudne w dozowaniu.

Dla fanów

Wiele osób zwróci jednak uwagę na zupełnie inne rzeczy. Auto ma stylowy wygląd i, podobnie jak np. "garbus", należy do grupy aut kultowych. Ponieważ w Polsce 2 CV nie spotyka się zbyt często, idealnie służy ono indywidualistom. Anachroniczne detale przestają razić, a zaczynają się podobać. Samochód jest dobrym rozwiązaniem np. dla studenta: niedrogi, łatwy do naprawy. Płócienny dach można łatwo zwinąć, co pozwala rozkoszować się jazdą pod gołym niebem. Nawet gdy dach zajmuje normalne miejsce, bez problemów we wnętrzu podróżować można w kapeluszu. 4 osoby mają wystarczającą ilość miejsca.

Nieźle jest też z bagażem

Co prawda pojemność "luku" jest niewielka, ale istnieje możliwość łatwego demontażu tylnej kanapy. Parę słów należy się zawieszeniu. Zapewnia ono wysoki komfort jazdy i - mimo przechyłów - dobre trzymanie na zakrętach. Niezbyt korzystnie Zupełnie niewspółcześnie wypada Citroen 2 CV w kwestiach obsługowych. Samochód wymaga ciągłej dbałości. Na szczęście budowa jest nieskomplikowana i można pokusić się o samodzielne naprawy. Wiele czynności wykonywać trzeba na bieżąco. Przez dużą awaryjność auto plasuje się na najniższych pozycjach w raportach niezawodności. Korozja jest jednym z większych zmartwień posiadacza 2 CV.

Opieką otoczyć należy głównie profile zamknięte ramy

Rdza dopada nawet auta z lat 80. (mają one nieco za cienkie blachy). Właściciel zmaga się też z usterkami instalacji elektrycznej (na szczęście jest ona prosta) i luzami w podwoziu (przednie zawieszenie!). Przy maksymalnym wykorzystaniu mocy (o co nietrudno) dochodzi do przegrzania silników.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej