Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy!

13 paź 17 15:15

Mądrość ludowa głosi, że „wszystkie auta na literę F są do ...”, czyli Fiat, Ford i ogólnie auta francuskie. Ale jak to często z tego typu mądrościami bywa, nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości

Udostępnij
0
Skomentuj

Oczywiście, że są francuskie samochody, które mają złą renomę, często potwierdzoną wysoką awaryjności np. słynna „królowa lawet”, czyli Laguna II z wysokoprężnym motorem 1.9 dCi, bez większego trudu da się znaleźć także trwałe modele. Auta te mają dodatkową zaletę, bo zwykle można je kupić w dość atrakcyjnych cenach.

Wybraliśmy dla was sześć popularnych modeli francuskich producentów, które łamią stereotypy – charakteryzują się niezłą trwałością i relatywnie niskimi kosztami utrzymania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Citroën C1 I/Peugeot 107 (2005-14)

Tanie w zakupie i wykonaniu, ale mimo tego można liczyć w przypadku tego modelu na naprawdę niezłą trwałość – C1 oraz 107 są maluchami wartymi zainteresowania. To wspólne dzieło inżynierów koncernu PSA i Toyoty produkowane było w czeskim Kolinie. Na rynku wtórnym spotkacie je nie tylko pod markami: Citroën, Peugeot ale także jako Toyotę Aygo I.

Używanego maluszka którejś z francuskich marek kupicie już za niespełna 8 tys. zł, ale żeby trafić egzemplarz niezużyty lepiej od razu przygotować sobie około 10. Toyoty mimo niewielkich różnic wyceniane są nieco wyżej. Oczywiście podczas produkcji auta segmentu A, które musi mieć niską cenę, czyni się wiele daleko idących oszczędności, ale w tym przypadku nie przesadzono z nimi.

W początkowym okresie produkcji dochodziły do nas głosy o nieszczelnych uszczelkach, uszkodzonych klamkach zewnętrzych, czy też pękających dociskach sprzęgła (w benzyniakach), ale nie są to szczególnie drogie do usunięcia awarie. Bardzo trwały okazał się trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 68 KM (konstrukcja japońska). Z nieco większą ostrożnością podchodzić trzeba do diesla 1.4 (PSA) – nie jest bardzo awaryjny, ale gdy przyjdzie wam wymieniać np. wtryskiwacze koszt będzie relatywnie wysoki. Niezależnie do wyboru liczyć możecie na niskie spalanie, ale trzeba przyzwyczaić się do sporego hałasu wynikającego z niewielkiej ilości materiałów wygłuszeniowych.

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy! (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego