Foto: Auto Bild / Auto Bild

Fiat Punto (od 2005 r.)

Aktualnie oferowane Punto, znajduje się w sprzedaży już od ponad 10 lat – początkowo model ten nazywał się Grande Punto, później Punto Evo (2009-11), a teraz po protu Punto. Generalnie jednak jest to ta sama konstrukcja, która charakteryzuje się dużą prostotą. Udane silniki, nieskomplikowane zawieszenie, a do tego bardzo atrakcyjne ceny części zamiennych. Owszem, ale usterki mogą występować – wśród typowych problemów wymienia się w nim m.in. awaryjne wspomaganie kierownicy (jedna z najdroższych napraw w tym modelu), stukające tylne amortyzatory, czy też pękające obudowy alternatorów (problem stary jak Fiat), ale zasadniczo jednak to udany model, szczególnie z prostym benzyniakiem 1.4 8V/77 KM oraz 1.4 16V/95 KM. W nowszych egzemplarzach spotkać można też bardzo udaną turbodoładowaną jednostkę 1.4, która ma od 140 do nawet 180 KM (ostatnia z wymienionych to topowa wersja Abarth). Całkiem dobrze oceniane są też diesle – szczególnie 1.6 JTD oraz 1.9 JTD, ale są one stosunkowo rzadko spotykane w Punto (dominuje najmniejszy silnik wysokoprężny 1.3). Atutem Punto jest też to, że wiele aut ma możliwą do potwierdzenia historię serwisową, bo często pochodzi z polskich sieci dilerskich. Wiele samochodów sprzedawana jest przez pierwszych właścicieli.

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Alfa Romeo / Alfa Romeo

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Czy włoskie auta zawsze są ryzykowne? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego