Marka Daewoo pojawiła się na polskim rynku w latach dziewięćdziesiątych z modelami Nexia i Espero. Oba, jak wiadomo, były koreańskimi klonami wysłużonych Opli. Koreański Kadett wśród wielu nazw, uzależnionych od rynku, w Polsce sprzedawany był jako Daewoo Nexia. Jak pamiętamy także i z tym modelem związane były różne sensacje. Koreańczycy w celu ominięcia polskich przepisów celno-podatkowych wymyślili sposób na obniżenie kosztów tego samochodu. Statkami przypływały one z Korei do portu Koper, tam były rozkręcane na kilka podzespołów i jako auta do montażu transportowane do Lublina. W lubelskiej fabryce Daewoo Motor Polska powstała pierwsza montownia koreańskich samochodów. Nexie cieszyły się dużym uznaniem ze względu na duży bagażnik oraz stosunkowo niską cenę.

Po rozpoczęciu inwestycji w Polsce Koreańczycy przygotowywali jednocześnie nowe modele do europejskiej ekspansji. Premiera odbyła się w 1997 roku, a jednym z nich był Lanos, który do dzisiaj jest produkowany na warszawskim Żeraniu. Stworzony co prawda przez koreańskich inżynierów, ale ze znaczą pomocą światowych konstrukcji i dostawców komponentów. Design pojazdu stworzyła znana włoska firma ItalDesign, przy konstruowaniu silnika i podwozia pomagały firmy Ricardo i Porsche. Nazwa Lanos pochodzi z połączenia łacińskich słów latus (pocieszenie) i noc (my), które ukierunkowują na rodzinny charakter pojazdu.