Ciekawym, przemyślanym - na ile jednak udanym?

Wielkość sprzedaży potwierdza trafność kampanii reklamowej i powodzenie samej koncepcji auta: małe, zgrabne, bardzo nowoczesne i estetyczne zarazem. Niewątpliwie twórca pierwszego Golfa, firma Giugiaro, wykonała tu doskonałą robotę dla Daewoo. Optycznie Matiz przypomina skurczonego minivana. Obserwując stromo i śmiało zarysowane linie maski silnika i bagażnika oraz patrząc w okrągłe "oczy", trudno nie zauważyć podobieństw do przebojowego bestsellera Renault, modelu Twingo. Ale małe Daewoo ma nad francuskim ulubieńcem pań jedną ogromną przewagę: czworo drzwi. Niemożliwe byłoby chyba zrealizowanie bardziej funkcjonalnego projektu na przestrzeni 3,5 m. Nic dziwnego, że użytkownicy Matizów wychwalają pod niebiosa wspaniałą koncepcję aranżacji wnętrza.