CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.865.054.792.35
Średnio5.165.355.052.53
Najdrożej5.996.195.992.99

Opel Astra II 1.7 DTI - Diesel, któremu można ufać?

21 kwi 08 01:00

Druga generacja Opla Astry II jest wciąż produkowana, mimo że od czterech lat można już kupić nowszą III generację. To dowód, że konstrukcja auta jest udana. Użytkownicy cenią je przede wszystkim za to, że nie sprawia zbyt wielu kłopotów, a jeśli już, to można je stosunkowo tanio naprawić

Oczywiście, wiele zależy od wybranego silnika – w dalszej części przyjrzymy się bliżej montowanym w Oplu Astra dieslom o pojemności 1,7 l.

Opis auta warto zacząć od tego, że Astry II nie dręczą problemy z korozją, z którymi notorycznie borykał się wcześniejszy model. Nadwozie zostało całkowicie ocynkowane, więc bezwypadkowy egzemplarz nie powinien mieć żadnych śladów rdzy. Jeśli je zauważymy, świadczyć to może jedynie o naprawach blacharskich w tym miejscu.

Opel Astra II - Funkcjonalny, zwinny kompakt, ale nietani

Sylwetka Opla Astry II jest atrakcyjna, ale nie wyróżnia się niczym szczególnym. Takie też były założenia: samochód, który ma się sprzedawać w milionach egzemplarzy, nie może być awangardowy. Dla popularnego odbiorcy liczy się przede wszystkim funkcjonalność, a tej kompaktowi Opla nie można odmówić. Zwłaszcza wersja hatchback okazuje się bardzo przyjemna w użytkowaniu.

Auto jest zwinne (średnica zawracania tylko 10,8 m), widoczność z miejsca kierowcy dobra, ilość miejsca w środku przyzwoita, podobnie jak 370-litrowy bagażnik. Wadą jest, że w ubogich wersjach (na rynku spotkamy ich wiele) możemy nie spotkać regulacji położenia kierownicy i wysokości fotela kierowcy. Nie ma jednak co liczyć na niskie ceny – za Astrę II trzeba dość dużo zapłacić, ale po kilku latach łatwo ją odsprzedać bez wysokiej utraty wartości.

Wśród wielu dostępnych silników warto zainteresować się Oplem Astra II z dieslami 1.7.Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że to propozycja dla osób, które godzą się zrezygnować z dobrych osiągów na rzecz niskiego zużycia paliwa. Interesujące są szczególnie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwsza z nich – Opel Astra II 1.7 DTI – weszła do produkcji pod koniec 1999 r.

Wcześniej w ofercie znajdował się tylko turbodiesel ople Astra II 1.7 TD (X17DTL), będący spadkiem po pierwszej generacji modelu. To oplowska konstrukcja, osiągająca moc 68 KM, z wtryskiem pośrednim, 8-zaworową głowicą i niestety, odznaczająca się niską kulturą pracy. Słabe są również osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 17,5 s), silnik nie jest też aż tak oszczędny, jak następca. Ponadto słabym punktem tego motoru jest rozrząd, który trzeba w Oplu Astra II bardzo często zmieniać – co 60 tys. km.

Zdecydowanie korzystniej jest dopłacić do młodszej Opla Astry z 75-konnym silnikiem 1.7 DTI (Y17DT). To zupełnie inna konstrukcja, produkcji Isuzu – zastosowano w niej wtrysk bezpośredni (ale jeszcze z pompą rotacyjną) i 16-zaworową głowicę. Dla użytkownika ważne jest jednak, że to silnik cichszy, dynamiczniejszy i oszczędniejszy.

Opel Astra II wyposażone w ten motor przyspiesza do "setki" w 14,5 s i spala średnio tylko od 5 do 6 l/100 km. Istotna jest również mniej kłopotliwa eksploatacja – producent tego silnika dopuszcza wymianę rozrządu co 10 lat lub co 150 tys. km, jednak mechanicy zalecają skrócenie tego dystansu do 120 tys. km, a nawet do 90 tys. km, gdyż zdarzyły się przypadki pęknięcia paska przed terminem zmiany.

Również wymiana oleju zalecana jest rzadko (co 30 tys. km), ale dla zwiększenia żywotności turbiny warto zmieniać go częściej. Usterkowość silnika nieduża, niebezpieczny może być jedynie zdarzający się w wielu egzemplarzach wyciek z pompy oleju w kierunku napędzającego ją paska rozrządu (pasek może ulec zerwaniu). J

ak na razie nie ma problemu z trwałością wtryskiwaczy, również niewiele aut miało dotychczas kłopoty z turbiną (niestety, będą one częściej występować wraz ze wzrostem przebiegów). Zdarzały się nieliczne uszkodzenia sterowników pompy wtryskowej, ale nietrudno je naprawić (koszt kilkaset zł).Silniki Opla Astry II - 1.7 DTI i CDTI to mało ryzykowny wybórW 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną, mocniejszą o 5 KM wersję silnika 1.7 o oznaczeniu CDTI (Z17DTL), z nowym układem wtryskowym typu Common Rail, dzięki któremu poprawiła się jeszcze kultura pracy.

Turbodiesle 1.7 współpracują tylko ze skrzynią 5-biegową, w przypadku której zdarzają się jedynie wycieki oleju przez uszczelniacze półosi. Przy zakupie warto przyjrzeć się układowi kierowniczemu – czasami elektrohydrauliczne wspomaganie pracuje zbyt głośno i występują luzy w przekładni kierowniczej.

Użytkownicy Opla Astry II nie mają wielu problemów z nieskomplikowanym zawieszeniem.

Częściej natomiast borykają się np. z awariami klimatyzacji (rozszczelnienia układu, głośna praca sprężarki), wycieraczki przedniej szyby (zaciera się prowadnica) czy wentylatora chłodnicy (uszkodzony sterownik). Jednak w naprawach pomagają niewygórowane ceny części oryginalnych, łatwo dostępne zamienniki i prosta konstrukcja ułatwiająca zdiagnozowanie usterki.

Zdaniem fachowca

Silnik 1.7 DTI i późniejsza, zmodernizowana odmiana CDTI w oplu Astra II nie zapewnią tak dobrych osiągów, jak większy, 2-litrowy diesel. Jednak za cenę gorszej dynamiki jazdy zyskamy auto oszczędne i mało problematyczne – w większej jednostce częściej zawodzi przepływomierz, zdarzają się nieszczelności układu zasilania.

Trzeba jednak wyraźnie odróżnić silnik 1.7 TD starej generacji, montowany do 2000 roku, od nowszej konstrukcji Isuzu, którą zdecydowanie polecam. Jeśli pojawiają się wątpliwości, jaki motor ma auto, które zamierzamy kupić, wystarczy sprawdzić początek nr silnika – stary zaczyna się od:X17DTL. Grzegorz Paszkowski, kierownik serwisu w ASO Opla "Miniewski"NASZ WERDYKT

Opel Astra II - czy warto kupić?

Ople Astra II jest samochodem, który można polecić osobom ceniącym spokojną eksploatację. Nie znaczy to wcale, że jest zupełnie bezawaryjna – problemy się zdarzają, ale na utrzymanie tego auta stać bez większych wyrzeczeń średnio zarabiającą osobę.

Nawet diesle, wiążące się obecnie z wyższymi niż silniki benzynowe kosztami utrzymania, w tym przypadku nie są zbyt ryzykowne. Zwłaszcza jednostka 1.7 DTI pozwala oszczędzać na paliwie, bez ryzyka dużych wydatków.

To co przeraża właścicieli współczesnych diesli, czyli usterki wtryskiwaczy i turbin, zdarza się bardzo rzadko, a kosztownego dwumasowego koła zamachowego po prostu nie ma. Problemy, z jakimi należy się liczyć, dotyczą raczej wyposażenia. Zawieszenie psuje się sporadycznie – dzięki prostocie budowy dobrze znosi polskie drogi. Istotną zaletą jest również skuteczne zabezpieczenie przed rdzą.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~ble Użytkownik anonimowy
~ble :
Brak zdjęcia ~ble Użytkownik anonimowy
ja jezdze juz 4 rok astra 2000 rok oczywiscie 1,7 dti jak do tej pory nie wiem co zrobili ale disel lecial mi do ukl chlodzenia ale zrobili mi to za ok 130 zl wiadomo uklad jeszcze plukalem ze 2 razu ale jest ok kolor plynu dalej czerwony czyjnik polozenia walu podrobka dziala na 3 dni orginal isuzu ze 3 razy wiecej ale chodzi juz 2 rok 75 ps malo ale idzie sie przyzwyczaic na lamanie przepisow da rade 175 poleci
zarowki ze 2 rocznie w moim przypadku sprawdza sie jak zmienie jedna podnie druga i to w moim aucie jest
jak tego nie robie 2 dni max i druga leci z przodu h7 ka wymieniona chlodnica klimatyzacji pierwsza zrobila sie dziura po ok 12 latach od produkcji obecnie 242 tys zakupiona w 2011 153 tys wymienione zaciski przod
klocki wiadomo tarcze tez koroduja przewody hamulcowe prowadzone do tylu auta

9 cze 20:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 178.201.216.20
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Pawelek_S Użytkownik anonimowy
~Pawelek_S :
Brak zdjęcia ~Pawelek_S Użytkownik anonimowy
polecam Zakupiłem to autko z braku kasy na inne i nie żałuje .Rok 2002 w tej chwili na liczniku 250.000 ,w moich rękach szósty rok więc w momencie zakupu była całkiem świeża bo pięcioletnia,jedna usterka sterownika pompy paliwa .Naprawione i autko śmiga jak trzeba ,trochę za mało koni więc zawirusowałem na 90KM i 200 Nm. jest trochę lepiej ale rakieta to nie jest -idzie się przyzwyczaić .Jak dla mnie za mało komfortu ,po prostu typowy twardy niemiec ale polecam bo nic nie kosztuje eksploatacja (no prawie nic)
8 wrz 13 20:31 | ocena: 66%
Liczba głosów:3
66%
33%
     IP: 95.160.91.162
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~pr4ga Użytkownik anonimowy
~pr4ga :
Brak zdjęcia ~pr4ga Użytkownik anonimowy
2001 "stary ale jary" polecam... trasa 1500km jazda ok 110-120km/h zimą spalanie 4,58L auto kupiłem osobiście od niemca u niego pod blokiem przebieg 205000 I właściciel... Jestem zachwycony tym samochodem silnikiem też stosunek ceny/jakości rewelacja!! Artykuł opisuje dokładnie mój samochód z wyjątkiem jednej rzeczy... na 3 elementach wyraźne początki korozji.. jednak artykuł pisany 5 lat temu, a ja o wszystkich ingerencjach w blacharkę zostałem grzecznie poinformowany hehe.. jak się kupuje u "prawdziwego niemca" to zawsze Ci powie co i jak było robione. Po zakupie wymieniłem tylko akumulator i płyny, rozrząd był zrobiony na 160tyś, prawdopodobnie od nowości nie były wymieniane świece i choć elektronika za pomocą kontrolek tego nie sygnalizuje auto na zimnym silniku kręci ok 2-3 sek. po rozgrzaniu to uniedogognienie znika. Z wyżej opisanych możliwych usterek nie ma narazie żadnych objawów, turbo działa b. dobrze, olej nie jest maślany a płyn chłodniczy jest czyściutki.Z czystym sumieniem polecam!!
31 sty 13 23:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
     IP: 188.99.220.167
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~piterek Użytkownik anonimowy
~piterek :
Brak zdjęcia ~piterek Użytkownik anonimowy
To i ja dorzucę 2 słowa. To i ja dorzucę 2 słowa. Astra II, 1.7 DTI, 2003 listopad, 200 tys. km użytkowana od nowości, kupiona w salonie, jeden z ostatnich egzemplarzy "made in germany".
U mnie będzie miała prawdopodobnie swoją emeryturę, bo tak dobrego samochodu (użytkowanego w dużym mieście), chyba już nie znajdę.
Plusy:
w miarę oszczędny, stosunkowo niskie koszty eksploatacji, nigdy nie zaglądam do poziomu oleju (wymiana raz na rok przed zimą, niezły system audio (car500), bardzo elastyczny i mocny silnik (5-ty bieg od 70-170 km/h, holowałem też bez wysiłku auto dostawcze), dobre wspomaganie kierownicy (bardzo lekka), nigdy mnie nie zawiódł w dalekiej trasie (3-5 tys. km)

Minusy:
klimatyzacja (wycieki do kabiny, głośna sprężarka, rozszczelnianie się), dziury w poduszce w kierownicy przy sygnałach od normalnego użytkowania, zacinający się włącznik do radia, słaby alternator (konieczna szybka regeneracja), kiepskie hamulce (tył - bębny... w tym słaby ręczny)
18 maja 11 20:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 178.73.50.11
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Mariox Użytkownik anonimowy
~Mariox :
Brak zdjęcia ~Mariox Użytkownik anonimowy
Potwierdzam powyższe opinie, Potwierdzam powyższe opinie, mam Asterkę ( ja swoją nazywam Gazela - mało je i jest w miarę szybka)od roku czasu po sprowadzeniu z Belgii,wymieniłem oleje,filtry,płyny i oczywiscie rozrząd (całość wyniosła mnie około 1000zł) i do dzisiaj jest wszysto OK. Spalanie w mieście około 5,5 do 6.5 litra, na trasie około 4,2 do 5,0 oczywiście przy spokojnej jeździe. Na razie nie miałem z nią żadnych problemów, chociaż słyszałem od innych użytkowników o drobnych kłopotach. Ja jestem bardzo zadowolony!!!
25 mar 11 22:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 217.113.228.85
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~astra dti Użytkownik anonimowy
~astra dti :
Brak zdjęcia ~astra dti Użytkownik anonimowy
jest to samochod ktory mnie jest to samochod ktory mnie nie zawiudl nazwyany w rodzinie traktorkiem z powodu uszkodzonego sensora polozenia walu chyba co druga astra ma ten problem blad 0335 i samochod wydaje dziwne dzwiekki jednak nie sprawia to zadnego problemuuu nastepna slaba strona jest uklad chlodzenia i olej w nim nie rezygnujcie teoretycznie problem ktory jest ale mozna o nim zapomniec sa to uszczelniacze wtryskow lub filtr oleju za silnikiem z taka chlodnica zboku podchodzilem kilka razy do naprawy ale zawsze mam cos wazniejszego do roboty i juz tak zostanie tto sa 2 wady tego samochodu po 400 tys niczego innego nie znalazlem
3 gru 10 09:14
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 178.108.209.127
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~astra dti Użytkownik anonimowy
~astra dti :
Brak zdjęcia ~astra dti Użytkownik anonimowy
polecam kazdemu mam i wiem polecam kazdemu mam i wiem co mowie przebieg ok 400 tys ostatnio wrzucilem nowy silnik poprzednika zajezdzilem przez peknieta pompe wody wirnik odpadl od walka kontrolki sie zaczely swiecic ale zignorowalem musialem jezdzic i skonczylo sie na uszczelce ale dalej jezdzilem nastepne byly luzy na wale straszny stukot ale samochod dalej jezdzil nastepnym problemem byly wtryski chyba przegrzane bo zaczelo sie straszne kopcenie do 3000 tys na bialo powyzej czarny gesty dym i wieksze spalanie po przejechaniu tak kilku set kilometrow postanowilem poszukac nowego silnika wewnatrz zaczelo cos smierdziec swieczkami znalazlem silnik 55 tys
i mam samochodzik jak nowy zawieszenie zero stukow chyba orginalne wnetrze gorzej fotele przednie po wymianie kieriwcy sie zarwal tak ze chyba poza fotelem niczego nie zmienile oczywiszcie nie uwzgledniam serwisow tj rozrzad oleje filtry paski lozyska w silniku i kolach tarczy czy klockow ale ceny uwazam ze sa bardzo niskie ogolnie polecem
3 gru 10 09:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 178.108.209.127
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~jaco272 Użytkownik anonimowy
~jaco272 :
Brak zdjęcia ~jaco272 Użytkownik anonimowy
Astra kombi 2002 rok z Astra kombi 2002 rok z silnikiem 1.7 DTI jest godna polecenia,jeżdżę nią już 1,5 roku i nie licząc wymiany płynów i rozrządu musiałem wymienić termostat,zregenerowałem sterownik pompy i łożysko tylne(komplet z piastą).Teraz cieszę się jazdą i małym spalaniem.Może nie jest to rakieta,ale w dzisiejszych czasach (ceny paliwa)patrzymy na wszystkie koszty.Wybór należy do każdego z NAS,można przecież kupić sobie Porsche
18 lut 11 23:52
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 46.112.46.84
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~kosej Użytkownik anonimowy
~kosej :
Brak zdjęcia ~kosej Użytkownik anonimowy
Mam ten sam silnik tyle że w Mam ten sam silnik tyle że w Corsie, oczywiście polecam wszystkim. Zrobiłem nim 50tys km. oprócz wymian eksploatacyjnych zepsuł się alternator (200zł) i musiałem zregenerować sterownik pompy wtryskowej (350zł) a poza tym nic się nie dzieje auto śmiga jak burza, przy spokojnej jeździe na trasie spala w granicach 4l/100km przy czym jest dość dynamiczne od 2tys. obr. nie ma problemów z wyprzedzaniem ;)
26 mar 11 12:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 83.28.48.89
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~ciner4 Użytkownik anonimowy
~ciner4 :
Brak zdjęcia ~ciner4 Użytkownik anonimowy
1,7 silnik ma bardzo duże znaczenie, z innym pewnie nie radził by sobie tak dobrze, teść ma opla od nowości i chociaż trochę lat już auto ma to sprawuje się świetnie i nigdy nie było problemu z silnikiem, dlatego jak miałem kupić samochód do firmy od razu pomyślałem o pickupach isuzu
7 lis 13 19:13
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 37.190.220.90
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej