Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Dobre kombi za 10 tys. zł - idealne dla większej rodziny

18 paź, 08:02
Udostępnij
0
Skomentuj

Długa lista wersji silnikowych i wyposażeniowych, mnóstwo modeli – amatorzy kombi za 10 tys. zł powinni wziąć pod uwagę kompakty, bo oferują naprawdę szeroki wybór, a to ułatwia dopasowanie do potrzeb

  • Rodzinne kombi za 10 tys. zł - w tym przypadku warto postawic na sprawdzone konstrukcje
  • Tanie używane auto, powinno mieć prosty silnik. To gwarancja niskich kosztów eksploatacji
  • Zakup kompaktowego kombi za 10 tys. zł to najczęściej decyzja podyktowana rozsądkiem, ale wcale nie musi być zła!

Wybraliśmy pięć modeli, stawkę otwiera trochę niedoceniany Fiat Stilo. Radzimy jednak ostrożnie podchodzić do zakupu, bo wiele egzemplarzy jest już rozklekotanych. Awaryjna jest elektronika (liczne błędy), luzy w zawieszeniu można tanio usunąć. Lepiej unikać dachu panelowego (przecieka, trudna naprawa). Jeśli jednak znajdziecie ładny egzemplarz to możecie cieszyć się funkcjonalnym i tanim w naprawach pojazdem, często na dodatek dobrze wyposażonym.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Focusa II cenimy za świetnie dostrojone podwozie, przyzwoitą trwałość benzyniaka 1.6 i funkcjonalne nadwozie. Tajemnica dobrego prowadzenia tkwi w wielowahaczowym tylnym zawieszeniu, za to jego naprawa jest bardziej kosztowna niż klasycznej belki. Nie ma tu już takich problemów z korozją, jak w Focusie I.

Kto nie zwraca dużej uwagi na stylistykę, za to ceni walory użytkowe, może sięgnąć po Opla Astrę III. Przedłużone nadwozie (w stosunku do hatchbacków) gwarantuje dużą użyteczność. Psują się głównie niedrogie w naprawach drobiazgi (kosztowne są np. amortyzatory z regulacją twardości). Lepiej uważać na tanie egzemplarze, bo mogą mieć za sobą kosmiczne przebiegi i poflotową przeszłość. Lepiej też unikać diesla 1.3 (słaby), problematyczny bywa już też diesel 1.7 - jeśli ropniak, to najlepiej 1.9 8V. Świetnie wypada benzyniak 1.6.

Francję reprezentuje Peugeot 307. Przyjemne wykończenie (szczególnie w wersji SW) to niejedyne zalety. Auto okazuje się bardzo funkcjonalne (może być 7-miejscowe!) i odporne na korozję. Trzeba za to liczyć się z awariami elektroniki (np. modułu BSI). Benzyniaki 1.6 i 2.0 to bezpieczny zakup, amatorzy diesli powinni rozglądać się za dwulitrówką, bo 1.6 najczęściej bywa już problematyczny w naprawach (np. układ olejenia).

Stawkę zamyka Skoda Octavia I – jej główne zalety to ogromny bagażnik (548 l!) oraz niedroga eksploatacja. Jeśli silnik benzynowy 1.6 czy 2.0 nie ma jeszcze astronomicznego przebiegu, powinien jeździć bezawaryjnie, podobnie jak diesle 1.9 TDI. Uważajcie na zajeżdżone, powypadkowe egzemplarze, często niewarte swojej ceny.

Dane techniczne kompaktów z nadwoziem kombi i silnikami 1.6:

Polecany silnik Stilo Focus II Astra III 307 Octavia I
Typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1596 1596 1598 1587 1595
Moc maks. (KM/obr./min) 103/5750 100/6000 105/6000 109/5800 102/5600
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 145/4000 150/4000 150/3900 147/4000 145/3800
Prędkość maksymalna (km/h) 183 180 (172)* 185 182 (180)* 190 (190)*
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,4 12,2 (13,6)* 12,7 11,9 (13,8)* 12,4 (14,8)*
Średnie spalanie (l/100 km) 7,6 6,7 (7,5)* 6,9 7,7 (8,3)* 7,7 (8,5)*
*w nawiasie dane dla wersji ze skrzynią aut.

Naszym zdaniem: kompakty dają ogromny wybór!

Zakup kompaktowego kombi za 10 tys. zł to najczęściej decyzja podyktowana rozsądkiem, ale wcale nie musi być zła! Auta często dysponują bardzo dużą i równą przestrzeń ładunkową (lepszą niż kombi klasy średniej premium), do dyspozycji macie ogromny wybór jednostek napędowych, wariantów wyposażenia i modeli. Poza tym, nawet za 10 tys. zł znaleźć można naprawdę świetnie utrzymane egzemplarze!

Na przegląd kombi z różnych segmentów (od aut miejskich po klasę wyższą), które są do kupienia za około 10 tys. zł zapraszamy do Auto Świata nr 42/2017 z 16 października.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (45)

No photo
No photo ~lucjan Użytkownik anonimowy
~lucjan :
No photo ~lucjan Użytkownik anonimowy
Dla przeciętnego polskiego zjadacza razowca pierwszym wyznacznikiem zakupu (nie tylko używanego) samochodu jest CENA. Ceny-jak wiemy - mamy zachodnie, zarobki wschodnie (nasze). Stąd 10 tys zł. wyrażone w Euro to w porywie 2,5 tys. Euro, to poziom dla zachodnioeuropejskiego biedaka albo uchodzcy z Afryki czyli bieda z nędzą. Za taką kwotę, być może magnat Kulczyk kupował sobie dywaniki do łazienek w swoim złotym pałacu w Alpach. O czym tu więcej dyskutować!!!!
18 paź 17:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Auto idealne dla polskiej rodziny.... ale nie dlatego, że pojemne kombi... tylko dlatego, że za maks 10 tys zł. W Polsce w 2017 roku sprzeda się rekordowa liczba nowych aut,ale nic czarujmy się, w porównaniu z krajami zachodnimi to nadal ułamek tamtejszej sprzedaży. bardzo długa droga przed nami. Szczerze mówiąc to od jakiegoś czasu zupełnie straciłem nadzieję, że my ten zachód pod względem zarobków kiedykolwiek dogonimy.
18 paź 10:37 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dke Użytkownik anonimowy
~dke :
No photo ~dke Użytkownik anonimowy
Fiat Stilo wymaga zakupu kabelków do diagnostyki(błędy elektroniki) . Unikać 1.6 benzynka (awaria komputera który jest zamontowany w zlym miejscu - za blisko silnika). Koszmarny dostęp do wymiany żarówek - trochę trzeba się naklnąć). Bardzo dobre silniko jtd, mjtd 120 8v, 140 16v (klapy wirowe do sprawdzenia). Ogólnie stilo nie lubi wilgoci i lepiej mieć osłonę pod silnikiem, akumulatora i skrz bezp.
18 paź 11:13 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cd Użytkownik anonimowy
~Cd :
No photo ~Cd Użytkownik anonimowy
Haha ... trumna na kolkach :) jak dbasz tak masz. Po 1. To ludzie jezdzacy sluzbowymi autami (bo na wlasne nie maja) niech so ie dadza spokoj z pisaniem. Po 2. Te nowe wynalazki z tabletami na desce i 3 cylindrowymi silnikami w duzej mierze bazuja na konstrukcji tych aut i ani lepiej sie nie prowadza ani hamuja a w crash tescie maja co najwyzej jedna gwiazdke wiecej bo maja fodatkowa kontrolke. W razie W i tak poskladaja sie jak te auta. Po 3. Trumna mozna nazwac szrota od handlarza turka czy podobny ale naprwde jest jeszcze wiele tych aut od pierwszysch wlascicieli z niskimi przebiegami a ktore przezyja jeszcze nie jedno nowe auto.
Co do testu - jakie sitko w tdci /hdi ? Jak ktos zmienia olej zgodnie ze sztuka czyli co 10-12tys km max to nawet nie wie co to jest problem z turbo czy sitkiem.
Dodam tylko ze sam uzytkuje jedno z tych aut tylko z koncowki produkcji, mam tez drugie nowe ktore po otwarciu maski czy zajrzeniu pod spod ujawnia ze od starego rozni sie tylko nowym "opakowaniem" i gadzetami. Gdzie tu postep ?? Chyba tylko w liczbie obslugiwanych systemow multimedialnych i liczbie kamer/czujnikow i radarow oraz wynalazku start-stop szczegolnie przydatnym w silnikach z turbo :/
19 paź 17:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~deKODer Użytkownik anonimowy
~deKODer :
No photo ~deKODer Użytkownik anonimowy
Dla przyszłych klientów owych "dobrych aut za 10 tyś". Od pazdziernika tego roku zmieniają się przepisy dotyczące corocznych przeglądów aut. Jakie!? Wpierw poczytajcie, pózniej się zastanówcie czy wasze "okazje" nie skończą na "cegłach"!
18 paź 12:35 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~look Użytkownik anonimowy
~look :
No photo ~look Użytkownik anonimowy
Tylko szkoda, że nie napisaliście, że po zakupie takiego samochodu będzie trzeba wydać przynajmniej 3-5 tys. zł na jego naprawy bo są to już samochody leciwe i mocno wyeksploatowane..
18 paź 10:44 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zwck Użytkownik anonimowy
~zwck :
No photo ~zwck Użytkownik anonimowy
Kombi dla większej rodziny? Mam 3 dzieci, dwójka jeszcze w fotelikach, jak trzeba jeszcze czasem zabrać babcię to grand espace jest za mały na weekendowy wypad. Obowiązkowo bagażnik dachowy. Takim kombiaczkiem to tylko na zakupy, każda dłuższa trasa to masakra. Nie jedno kombi miałem. W tej chwili nie wyobrażam sobie auta mniejszego niż espace.
18 paź 11:15 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
43%
57%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz i Grazyna Użytkownik anonimowy
~Janusz i Grazyna :
No photo ~Janusz i Grazyna Użytkownik anonimowy
mojej starej nie znacie, jaki bysmy nie mieli samochód, na urlop zapcha go po dach, a gdzie tu jeszcze bachory dwa. tyle na temat rodzinny kombiak, smiech na sali
18 paź 12:16 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik na pełny etat... Użytkownik anonimowy
~mechanik na pełny etat... :
No photo ~mechanik na pełny etat... Użytkownik anonimowy
10 tyś i utrzymanie dla całej rodziny mechanika...
18 paź 12:37 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~christoph Użytkownik anonimowy
~christoph :
No photo ~christoph Użytkownik anonimowy
same graty...to jest dramat
18 paź 14:24 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Marcin Kubisa / Newspix

Fiat Stilo Multiwagon - 2005 r.

Stilo w wersji kombi jest wyraźnie dłuższe niż hatchbacki - ma 4,52 m.

Dobre kombi za 10 tys. zł - idealne dla większej rodziny (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego