Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Duże kombi za dychę

23 cze 17 06:40

Tym razem szukamy dużego kombi klasy średniej za 10 tys. zł. Za punkt wyjścia obraliśmy wielkość bagażnika przy komplecie pasażerów na pokładzie. Zobaczcie, które silniki są godne polecenia i na co zwrócić uwagę.

Udostępnij
0
Skomentuj

Na rynku wtórnym znajdziecie bardzo dużo kombi klasy średniej za 10 tys. zł. Wybór jest naprawdę ogromny. Bez fachowej wiedzy trudno zdecydować się na konkretny model. Co gorsza, trwałość często zależy od wersji silnikowej oraz skrzyni biegów – można się w tym pogubić!

Kufer i trwałe silniki

W naszym „Top 7” wyszliśmy od podstawowej pojemności bagażnika przy komplecie pasażerów i w takiej kolejności prezentujemy poszczególne auta.

W każdym z samochodów wskazujemy także najbardziej polecane wersje silnikowe oraz to, na co powinniście w pierwszej kolejności zwrócić uwagę przed zakupem.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że w przypadku starszych aut o relatywnie niewielkiej wartości liczba podzespołów wymagających naprawy może być spora. Radzimy więc pozostawić sobie kilka tysięcy złotych na pierwsze naprawy i szczegółowo zweryfikować stan egzemplarza, który macie zamiar kupić – oceńcie zwłaszcza koszty napraw. To może wam się przydać także podczas negocjacji ceny.

Klasę średnią wybraliśmy też z powodu jej popularności i zwykle dość tanich napraw, ale na rynku znajdziecie również pojazdy klasy E, które mogą mieć większe kufry, tyle że koszty ich utrzymania nie są raczej niskie.

Naszym zdaniem: ostrożność wskazana

Za 10 tys. zł można znaleźć niezłe kombi klasy średniej z dużym bagażnikiem, które zostało wyprodukowane między 2003 a 2005 rokiem. Oferta rynkowa jest bardzo bogata i każdy wybierze coś dla siebie. Niektóre modele mają lepsze silniki benzynowe, inne – diesle. Generalnie jednak sporo samochodów swoje już przeżyło i mogą one wymagać doinwestowania. Trzeba mieć to na uwadze podczas weryfikacji stanu technicznego.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Auto Świat

Citroën C5 I (2001-08)

Wśród kombi klasy średniej za ok. 10 tys. zł największy kufer ma Citroën C5 1. generacji (563-1658 l). Sporo miejsca znajdziecie także w jego kabinie, do tego to jedno z najwygodniejszych kombi z tego okresu. Komfortowe zawieszenie pasuje do charakteru C5. Hydropneumatyka jest tutaj w standardzie – to zaleta i wada, bo gdy jest sprawne, powoduje, że auto bardzo dobrze wybiera nierówności, jednak gdy trzeba je naprawić, generuje nieco wyższe koszty niż zwykłe układy. Na szczęście nasza bazowa kwota pozwala na zakup „C5-ki” z 2005 r. (po liftingu), w której zastosowano już poprawiony układ hydropneumatyczny. Polecamy benzyniaki serii EW (1.8 i 2.0), nie decydujcie się jedynie na wersję z bezpośrednim wtryskiem (2.0 HPI). Jeśli diesel, to zdecydowanie udany 2.0 HDi, pod warunkiem jednak, że znacie jego historię serwisową. Jednostki 1.6 i 2.2 HDi są nieco bardziej ryzykownym wyborem.

Polecany silnik: 2.0 HDi, t.diesel R4 16V, 136 KM, 340 Nm

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 s

Średnie spalanie: 6 l/100 km

Duże kombi za dychę (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego