CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Duże, pakowne kombi za 25 tys. zł - ranking klasy średniej

6 kwi, 10:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Dużych kombi klasy średniej nie brakuje, ale bez przymierzenia się do każdego z modeli trudno powiedzieć, które z nich jest największe. Wybraliśmy 10 najlepszych i sprawdziliśmy, które z nich są najobszerniejsze.

Kombi klasy średniej są kupowane po to, żeby spełniały rolę aut rodzinnych, a to powoduje, że są bardzo popularne na rynku samochodów używanych. Postanowiliśmy sprawdzić, który z modeli za 25 tys. zł oferuje najwięcej przestrzeni na tylnej kanapie oraz w bagażniku.

Wybór jest przeogromny

Punkt wyjścia naszego porównania? Tym razem jest to pojemność bagażnika, podawana przez producenta z kompletem pasażerów na pokładzie.

Szukasz wymarzonego auta?

Szukasz wymarzonego auta? Sprawdź je z naszymi ekspertami przed zakupem.

Ale nie mniej istotnym parametrem była kwota, którą założyliśmy, a więc 25 tys. zł. Co ciekawe, do porównania trafiły nowsze i starsze generacje, bo np. za naszą bazową sumę da się już kupić Citroëna C5 II, za to nie wystarczy ona na nowsze odsłony niektórych modeli, takie jak Honda Accord VIII, Toyota Avensis III czy też Opel Insignia (mamy więc w zestawieniu jego poprzednika – Vectrę C Caravan).

Większość wybranych przez nas samochodów cieszy się niemałą popularnością i to one przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o dużych kombi klasy średniej. Ford Mondeo Turnier czy wspomniany Opel Vectra Caravan już wizualnie są ogromnymi autami, co musi przełożyć się na ilość miejsca w kabinie i bagażniku.

Ciekawostką są niektóre modele klasy premium. Bo o ile obecność Volvo V70 specjalnie nie dziwi, o tyle pojawienie się BMW serii 3 w naszym zestawieniu jest pewnym zaskoczeniem. Okazuje się bowiem, że ten model ma większy bagażnik nie tylko od porównywalnych z nim Audi A4 B7 oraz Mercedesa klasy C 3. generacji, lecz także np. od kombi Alfy 159 i Peugeota 407.

Jest też jeden model, również wart wzięcia pod uwagę, który nie trafił do naszego zestawienia – Skoda Octavia Combi. Samochód ten zbudowano na płycie podłogowej auta kompaktowego i z tego powodu nie zdecydowaliśmy się na jego zaprezentowanie. Gdyby jednak tu trafił, znalazłby się na drugiej pozycji pod względem wielkości kufra przy komplecie pasażerów na pokładzie (580 l).

Myśleliśmy także o Skodzie Superb, ale wersja Combi była dostępna dopiero w 2. generacji tego modelu i jej ceny znacznie przekraczają nasz budżet – startują od około 38 tys. zł.

Wymiary to nie wszystko

Wybierając pojemne kombi klasy średniej, zachowajcie czujność, bo walory użytkowe są ważne, ale warto zastanowić się też nad konkretną wersją silnika. O tym tylko wspominamy w zestawieniu, ale dokładniejsze informacje bez trudu znajdziecie na naszej stronie www.

Jak zwykle warto również sprawdzić ceny części zamiennych, gdyż te także są zróżnicowane. Koszty elementów do Opla, Forda czy też Volkswagena są niższe niż do Hondy lub Toyoty, ale te dwa ostatnie modele nie psują się za to zbyt często.

Ostatnią, ale chyba najważniejszą kwestią, jest stan konkretnego egzemplarza – wiele aut klasy średniej ma już bowiem za sobą kolosalne przebiegi, sporo z nich przeszło też naprawy blacharsko-lakiernicze.

Sprawdziliśmy wnętrza i bagażniki

Własne pomiary dały odpowiedź na pytanie, które z aut jest największe. Własne pomiary dały odpowiedź na pytanie, które z aut jest największe. Foto: Auto Bild

Wszystkie kombi klasy średniej mają duże wnętrza i pakowne bagażniki. Czy aby na pewno? Wystarczy odsunąć przedni fotel na metr od pedału hamulca i to sprawdzić.

Różnice wśród naszej dziesiątki potrafią wynosić nawet 70 mm. Maksymalna głębokość kufra? W tym wypadku nawet 24 cm.

Różne są też długości siedziska kanapy: od 450 mm (Toyota) aż do 550 mm (BMW), a ma to wpływ na komfort. To wszystko zmierzyliśmy właśnie po to, żebyście mogli idealnie dopasować auto do siebie.

Naszym zdaniem: nasz punkt wyjścia to kufer,

ale parametrów, które mogą mieć dla was znaczenie, jest więcej. W zestawieniu zdarzyły się też spore zaskoczenia, bo jak inaczej określić to, że w BMW E90 jest tak dużo miejsca z tyłu na nogi pasażerów?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (22)

No photo
No photo ~astor Użytkownik anonimowy
~astor :
No photo ~astor Użytkownik anonimowy
Dokładnie ja mam Peugota 307 SW 1,6 hdi 90KM. Przez dwa lata przejechałem nim 120 tyś.km. Obecnie mam 252 tys.km.Auto jest zupełnie bezawaryjne , zmieniam tylko olej co 15 tyś. A nie co 20 jak zalecił producent. I z silnikiem nic. Wiadomo jest trochę zabrudzony olejem itp. Ale zero broblemow z elektryka. Ilość miejsca jest największą w tej klasie nie ma samochodu większego od tej wersji. Spalanie jest niższe niż w nowoczesnych hybrydach. Nie wiem dlaczego francuskie auta mają taką słabą prasę. Poza tym o ile one są ładniejsze od niemieckiej konkurencji przecież golf v w kombi to jakiś dramat, przynajmniej dla mnie.
18 kwi 20:47 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cześć Użytkownik anonimowy
~Cześć :
No photo ~Cześć Użytkownik anonimowy
Przecież Bmw ma malunki bagażnik wiem bo tesc ma to auto jest niewygodne niskie boli kręgosłup jak się wsiada i bagazik jak w golfie czyli oszukanie duuuzy a w praktyce malenki
9 kwi 11:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
No błagam Bmw 3 w takim porównaniu... I że ma tyle miejsca z tyłu co Mondeo, chyba sobie kpiny robicie z czytelników! Geniuszu który to napisałeś - siedziałeś chociaz w tych autach? Widze że nawet tutaj są już eksperci teoretycy...
6 kwi 17:39 | ocena: 92%
Liczba głosów:24
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~In Użytkownik anonimowy
~In :
No photo ~In Użytkownik anonimowy
Przestańcie już opowiadać bajki o elektryce w Citroenie. Mam prawie 300tyś przebiegu i nic się jeszcze nie zepsuło. A to już mój trzeci Citroen. Pozdrawiam wszystkich czytających:)
6 kwi 13:00 | ocena: 88%
Liczba głosów:26
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~C5 Użytkownik anonimowy
~C5 :
No photo ~C5 Użytkownik anonimowy
W Citroenie w ciągu 220tys km wymieniałem 3 (trzy) razy żarówke. I to na tyle z elektryki. Ogólnie te c5 są bezproblemowe, a komfort bez porównania wyższy niż w innych samochodach. Kto pisze te artykuły? Ciągłe powtarzanie stereotypów....
6 kwi 17:52 | ocena: 83%
Liczba głosów:23
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~budzik Użytkownik anonimowy
~budzik :
No photo ~budzik Użytkownik anonimowy
Nie polecam 2.0d z BMW, brat kupił e90 i już 8tyś wtopił w silnik i sprzedaje, aaa mówiłem jeżeli coś w powszechnej opini się psuje, zwłasza niemiecki szrot to po co to kupować i sprawdzać, czy faktycznie to szrot. Uzytkuję VOLVO 2.4d.
7 kwi 10:15 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Jeżdżę często bardzo w długie trasy i sprawdziłem przez kilkanaście lat różne marki i najlepiej stety lub niestety jeździ się niemieckimi, główny tego powód to wygodne siedzenia z długimi siedziskami oraz zawieszenie i układ kierowniczy jakoś najlepiej się sprawuje w dłuższych wyjazdach.
9 kwi 23:11 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Toyota za kritkie siedzisko, tak jak w wiekszosci japonskich samochodow dlatego konstrokcje te sa niemomfortowe na dluzszych odcinkach może dobre tylko dla niskich wzrostem. Miałem Hondę oraz Nissana i już dziękuje Japończykom, na krótkie przejażdżki po mieście Ok ale nie na trasy czy jakiekolwiek dłuższe wyjazdy szczególnie z rodziną.
7 kwi 04:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:18
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik :
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
Kliniki to na karawan a nie jako rodzinne auto :(
8 kwi 22:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zioło Użytkownik anonimowy
~zioło :
No photo ~zioło Użytkownik anonimowy
Passat B6 2007r. 1,9TDI 290tys km. Pierwszy właściciel. Dlaczego nikt nie pisze o korozji. Brak korozji na dachu ( na daną chwilę). Drzwi i klapa tylna malowana 2 lata temu ( wykwity przy łączeniu blach, przy łączeniu plastików ). Aktualnie jestem przy malowaniu elementów progów.
Tylko silnik i duży bagażnik ratuje ten samochód.
11 kwi 12:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Newspix

1. VW Passat B6 (2005-10) - od 16 000 zł

Polecana wersja: 1.9 TDI

Wysoka cena Passata sprawia, że za 25 tys. zł kupicie auto z ok. 2007 r. i jest szansa, że będzie to egzemplarz po liftingu. Udany silnik 1.6 8V, który montowano przez całą produkcję B6, jest nieco za słaby, lepiej kupić diesla 1.9 TDI PD (uwaga na wersję BXE).

Atutami auta, poza największym w naszym zestawieniu bagażnikiem, są spora szerokość wnętrza z tyłu (2. miejsce po Volvo) oraz ilość miejsca na tylnej kanapie po przesunięciu przedniego fotela o metr (4. pozycja). Mniej przestrzeni na szerokość znajdziecie z przodu, słabo wypada także minimalna szerokość bagażnika. Jeżeli jednak zamierzacie przewozić długie przedmioty, to kufer Passata jest do tego stworzony, bo ma największą długość zarówno przed, jak i po złożeniu kanapy (1. miejsce z Oplem). Uwaga – wysoki próg załadunku.

Duże, pakowne kombi za 25 tys. zł - ranking klasy średniej (slajd 1 z 40)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego