Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Duże, pakowne kombi za 25 tys. zł - ranking klasy średniej

6 kwi 17 10:00

Dużych kombi klasy średniej nie brakuje, ale bez przymierzenia się do każdego z modeli trudno powiedzieć, które z nich jest największe. Wybraliśmy 10 najlepszych i sprawdziliśmy, które z nich są najobszerniejsze.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kombi klasy średniej są kupowane po to, żeby spełniały rolę aut rodzinnych, a to powoduje, że są bardzo popularne na rynku samochodów używanych. Postanowiliśmy sprawdzić, który z modeli za 25 tys. zł oferuje najwięcej przestrzeni na tylnej kanapie oraz w bagażniku.

Wybór jest przeogromny

Punkt wyjścia naszego porównania? Tym razem jest to pojemność bagażnika, podawana przez producenta z kompletem pasażerów na pokładzie.

Szukasz wymarzonego auta?

Szukasz wymarzonego auta? Sprawdź je z naszymi ekspertami przed zakupem.

Ale nie mniej istotnym parametrem była kwota, którą założyliśmy, a więc 25 tys. zł. Co ciekawe, do porównania trafiły nowsze i starsze generacje, bo np. za naszą bazową sumę da się już kupić Citroëna C5 II, za to nie wystarczy ona na nowsze odsłony niektórych modeli, takie jak Honda Accord VIII, Toyota Avensis III czy też Opel Insignia (mamy więc w zestawieniu jego poprzednika – Vectrę C Caravan).

Większość wybranych przez nas samochodów cieszy się niemałą popularnością i to one przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o dużych kombi klasy średniej. Ford Mondeo Turnier czy wspomniany Opel Vectra Caravan już wizualnie są ogromnymi autami, co musi przełożyć się na ilość miejsca w kabinie i bagażniku.

Ciekawostką są niektóre modele klasy premium. Bo o ile obecność Volvo V70 specjalnie nie dziwi, o tyle pojawienie się BMW serii 3 w naszym zestawieniu jest pewnym zaskoczeniem. Okazuje się bowiem, że ten model ma większy bagażnik nie tylko od porównywalnych z nim Audi A4 B7 oraz Mercedesa klasy C 3. generacji, lecz także np. od kombi Alfy 159 i Peugeota 407.

Jest też jeden model, również wart wzięcia pod uwagę, który nie trafił do naszego zestawienia – Skoda Octavia Combi. Samochód ten zbudowano na płycie podłogowej auta kompaktowego i z tego powodu nie zdecydowaliśmy się na jego zaprezentowanie. Gdyby jednak tu trafił, znalazłby się na drugiej pozycji pod względem wielkości kufra przy komplecie pasażerów na pokładzie (580 l).

Myśleliśmy także o Skodzie Superb, ale wersja Combi była dostępna dopiero w 2. generacji tego modelu i jej ceny znacznie przekraczają nasz budżet – startują od około 38 tys. zł.

Wymiary to nie wszystko

Wybierając pojemne kombi klasy średniej, zachowajcie czujność, bo walory użytkowe są ważne, ale warto zastanowić się też nad konkretną wersją silnika. O tym tylko wspominamy w zestawieniu, ale dokładniejsze informacje bez trudu znajdziecie na naszej stronie www.

Jak zwykle warto również sprawdzić ceny części zamiennych, gdyż te także są zróżnicowane. Koszty elementów do Opla, Forda czy też Volkswagena są niższe niż do Hondy lub Toyoty, ale te dwa ostatnie modele nie psują się za to zbyt często.

Ostatnią, ale chyba najważniejszą kwestią, jest stan konkretnego egzemplarza – wiele aut klasy średniej ma już bowiem za sobą kolosalne przebiegi, sporo z nich przeszło też naprawy blacharsko-lakiernicze.

Sprawdziliśmy wnętrza i bagażniki

Własne pomiary dały odpowiedź na pytanie, które z aut jest największe. Własne pomiary dały odpowiedź na pytanie, które z aut jest największe. Foto: Auto Bild

Wszystkie kombi klasy średniej mają duże wnętrza i pakowne bagażniki. Czy aby na pewno? Wystarczy odsunąć przedni fotel na metr od pedału hamulca i to sprawdzić.

Różnice wśród naszej dziesiątki potrafią wynosić nawet 70 mm. Maksymalna głębokość kufra? W tym wypadku nawet 24 cm.

Różne są też długości siedziska kanapy: od 450 mm (Toyota) aż do 550 mm (BMW), a ma to wpływ na komfort. To wszystko zmierzyliśmy właśnie po to, żebyście mogli idealnie dopasować auto do siebie.

Naszym zdaniem: nasz punkt wyjścia to kufer,

ale parametrów, które mogą mieć dla was znaczenie, jest więcej. W zestawieniu zdarzyły się też spore zaskoczenia, bo jak inaczej określić to, że w BMW E90 jest tak dużo miejsca z tyłu na nogi pasażerów?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Newspix

1. VW Passat B6 (2005-10) - od 16 000 zł

Polecana wersja: 1.9 TDI

Wysoka cena Passata sprawia, że za 25 tys. zł kupicie auto z ok. 2007 r. i jest szansa, że będzie to egzemplarz po liftingu. Udany silnik 1.6 8V, który montowano przez całą produkcję B6, jest nieco za słaby, lepiej kupić diesla 1.9 TDI PD (uwaga na wersję BXE).

Atutami auta, poza największym w naszym zestawieniu bagażnikiem, są spora szerokość wnętrza z tyłu (2. miejsce po Volvo) oraz ilość miejsca na tylnej kanapie po przesunięciu przedniego fotela o metr (4. pozycja). Mniej przestrzeni na szerokość znajdziecie z przodu, słabo wypada także minimalna szerokość bagażnika. Jeżeli jednak zamierzacie przewozić długie przedmioty, to kufer Passata jest do tego stworzony, bo ma największą długość zarówno przed, jak i po złożeniu kanapy (1. miejsce z Oplem). Uwaga – wysoki próg załadunku.