Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Ford Focus I: 1.4 czy 1.6 - który silnik wybrać?

2 wrz, 08:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Kupując Forda Focusa I, postawcie na benzyniaki, bo diesle często są zajechane. Który silnik wybrać?

  • Pierwszej generacji Ford Focus to nadal auto atrakcyjne wizualnie, a w odpowiedniej wersji - także niezawodne
  • Kupując Focusa I trzeba zwrócić uwagę na stan nadwozia i podwozia, a konkretnie na korozję
  • Najlepiej wybrać kompaktowego Forda z silnikiem benzynowym 1.6

Korozja nadwozia, luzy w zawieszeniu – te problemy spędzają sen z powiek miłośnikom kompaktowych Fordów. Jeśli dojdą do tego kłopoty z silnikiem, koszty napraw mogą być wysokie. Dlatego w leciwym już Fordzie Focusie 1. generacji bezpieczniejszym wyborem wydają się benzyniaki. Ofertę otwierają wersje 1.4 i 1.6. Obie są licznie reprezentowane na rynku, ale to 1.6 bije rekordy popularności.

Zadbane Focusy w dobrym stanie osiągają ceny 5-7 tys. zł, te w gorszej kondycji, z problemami – od 2,5 do 5 tys. zł. I choć naprawy nie są drogie, w niektórych przypadkach łatwo przekroczą wartość auta.

Ford Focus I - czy naprawa się opłaca?

Najtaniej jest z zawieszeniem: kompleksowa naprawa tylnego (wielowahaczowego) z ustawieniem geometrii kosztuje ok. 1,5 tys. zł. Silniki 1.4 i 1.6 (jedna rodzina) mają dokładnie takie same problemy, czyli słabe pierścienie tłokowe, przez co zużywają dużo oleju. Koszt remontu to ok. 3 tys. zł – mechanicy wymienią pierścienie, panewki, sprawdzą głowicę. Poza tym oba silniki trzymają się nieźle.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Żeby pozbyć się korozji na dobre, trzeba poddać karoserię renowacji niemal jak w pojazdach zabytkowych. Takie czyszczenie, łatanie i zabezpieczenie to jednak koszt bliżej 3 tys. zł niż 500 zł – taniej tylko zamieciecie problem pod dywan (czyli pod masę bitumiczną). Dlatego mało kto dokładnie usuwa rdzę i fachowo zabezpiecza podwozie.

Potwierdza to Grzegorz Zarzycki z serwisu Solid Garage, specjalizującego się w Fordach: "Coraz mniej klientów decyduje się na poważniejsze naprawy. Likwidują drobne usterki, konieczne do jazdy: popsute cewki zapłonowe, uszkodzone przewody odmy (w obu przypadkach falują obroty), cieknące pompy sprzęgła."

Pan Grzegorz zwraca uwagę, żeby pilnować stanu oleju: "Jak będzie go za mało, uszkodzeniu ulegnie panewka oporowa wału korbowego, przez co powstaje luz, a koło zamachowe ścina czujnik położenia wału. W praktyce oznacza to koniec życia silnika."

W podwoziu doraźnie usuwa się dziury, często diagności odmawiają postawienia pieczątki w dowodzie ze względu na skorodowane przewody hamulcowe (wymiana: 350 zł). W przednim zawieszeniu czasem trzeba wymienić łączniki stabilizatora czy tuleje w wahaczach.

Focus to jedno z ciekawszych aut tej klasy. Rozbudowane zawieszenie sprawia, że świetnie się go prowadzi, stylistyka ciągle się podoba. Samochód jest praktyczny i ma obszerne wnętrze. Silniki 1.4 i 1.6 są zbliżone technicznie, mniejszy jest słaby, a pali praktycznie tyle samo, co większy. Do wyboru są: hatchbacki (3d i 5d), sedan i kombi.

Ford Focus I - ceny części:

Filtr oleju* od 23 zł
Filtr powietrza od 30 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 135 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 250 zł
Zestaw rozrządu (pasek, napinacz, pompa cieczy chłodzącej) od 420 zł
Amortyzatory (przód) od 370 zł
Błotnik od 130 zł
Reflektor od 200 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Forda Focusa I z silnikiem 1.6/101 KM z 2002 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry

Ford Focus I - przeglądy:

Olej silnikowy* co 20 tys. km
Filtry powietrza i paliwa co 60 tys. km
Filtr pyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 10 lat
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni bez wymiany
Napęd rozrządu** co 160 tys. km
*zalecane okresy dla wersji benzynowych 1.4/1.6, wymiana oleju i przegląd nie rzadziej niż co rok; **wymiana paska maksymalnie co 10 lat, razem z napinaczem oraz paskiem napędu akcesoriów

Ford Focus I - dane techniczne:

Wersja 1.4 1.6
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1388 1596
Moc maksymalna (KM/obr./min) 75/5000 101/6000
Maks. moment (Nm/obr./min) 123/3500 145/4000
Skrzynia biegów man. 5 man. 5 (aut. 4)
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1075/495 od 1080/490
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4178/1702/1481 (5d)
Rozstaw osi (mm) 2615
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,1 10,3 (a. 12,1)
Prędkość maks. (km/h) 171 185 (a. 173)
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,8/5,4/6,6 9,4/5,4/6,8 (a. 10,9/6,1/7,8)

Naszym zdaniem: tylko zadbane egzemplarze!

To ciągle ciekawy kompakt, ale coraz częściej koszty napraw przekraczają wartość auta. Dokładnie trzeba obejrzeć nadwozie, ale tego, czy motor zużywa dużo oleju, nie dowiecie się podczas jazdy próbnej. Silnik 1.4 czy 1.6? Polecam większy i tylko, jeśli pracuje pod maską auta w dobrym stanie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (51)

No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
do ~Ww:
No photo ~Ww Użytkownik anonimowy
5 wrz 07:50 użytkownik ~Ww napisał
Jeździłem 1,8 TDDI przez 11 lat, teraz jeszcze syn się nim wozi i powiem tak, super autko, rewelacyjnie trzyma się drogi, pali niewiele, fakt że tył podwozia musieliśmy generalnie odrdzewić, ale generalnie jestem bardzo z niego zadowolony.
Potwierdzam, też mam 1.8 tddi kombi i też musiałem odrdzewić tył podwozia ale poza tym AUTO REWELACYJNE!! Kupiłem go 4 lata temu, bez wkładu finansowego i od tego czasu i 70 tys. km tylko eksploatacja!! A jak sie go umyje to wcale nie wygląda na 16 lat:) O prowadzeniu nie wspominam :) Naprawde niedoceniane auto. Owszem ma swoje minusy i przywary jak chociażby centralny zamek który zyje własnym zyciem, mógłby być troszkę cichszy w trasie ale za te pieniądze naprawde nie ma co narzekać. Najlepsze, że wszyscy się ze mnie śmiali co ja to chce kupić a teraz po 4 latach jak widzą jak tanie w eksploatacji i niezawodne jest to auto i ile razy już nim Polskę całą przejechałem to przyznają, że lepiej trafić się nie dało za taką kwotę :)
5 wrz 08:11 | ocena: 83%
Liczba głosów:23
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pks Użytkownik anonimowy
~pks :
No photo ~pks Użytkownik anonimowy
Ceny części tu podanych to kosmos bo naprawdę są tanie w porównaniu do innych marek np tarcza hamulcowa przód oryginał nie od 250 zł tylko 125 zł klocki też tańsze amory 136 zł lub 189 zł a tak w ogóle Focus to bardzo dobry samochód wygodny i wręcz fenomenalnie trzyma się drogi osiągi też bardzo dobre moment obrotowy bardzo zgrany z mocą.Mam 1,8 tdci 115 km i śmiało napiszę że mało kto mi podskoczy na drodze bo samochód naprawdę zrywny chyba że ma się trupa.
5 wrz 07:19 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ww Użytkownik anonimowy
~Ww :
No photo ~Ww Użytkownik anonimowy
Jeździłem 1,8 TDDI przez 11 lat, teraz jeszcze syn się nim wozi i powiem tak, super autko, rewelacyjnie trzyma się drogi, pali niewiele, fakt że tył podwozia musieliśmy generalnie odrdzewić, ale generalnie jestem bardzo z niego zadowolony.
5 wrz 07:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:19
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mtg Użytkownik anonimowy
~Mtg
No photo ~Mtg Użytkownik anonimowy
do ~olo:
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
5 wrz 08:32 użytkownik ~olo napisał
115KM, uważaj tylko podczas wchodzenia w naddźwiękową!
Jak ktoś jeździł nie zamulonym Focusem TDCI 115km to wie, że to auto w trasie jest bardzo mocne. Jego realne możliwości przy prędkościach 50-80 i przyśpieszenie, są lepsze od większości aut na drogach. Przyśpieszanie jest momentalne i jak wystrzał z rakiety. Od 70 do 120 idzie jak burza, potem chwile na zmianę biegu i od 140 do 180 bardzo lekko. Ale kto ma taki egzemplarz ? Mało ludzi i większość nie wie, jak może jeździć to auto. Większość to zmulone egzemplarze i jeżdżące na byle jakim paliwie, bo szkoda lać lepszego diesla :) Ale kto ma zdrowy egzemplarz i nie oszczędza na nim, to ma dużo frajdy potem z jazdy.
5 wrz 10:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:16
50%
50%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Smok Użytkownik anonimowy
~Smok :
No photo ~Smok Użytkownik anonimowy
Miałem tdci i mimo zlej opinii uważam za świetny. Palił w mieszanym ok 6L, zapałał nawet w -20. A kultura pracy przewyższa na pewno "nieśmiertelne" pompowtryskiwacze pewnej niemieckiej firmy.
5 wrz 07:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andree Użytkownik anonimowy
~Andree :
No photo ~Andree Użytkownik anonimowy
Jeździłem Focusem I z końca produkcji (2004) przez 7 lat i uważam, że to świetny samochód. Jednak ze względu na problem z korozją, który u mnie pojawił się w typowym miejscu (dół tylnych drzwi od wewnątrz) sprzedałem go i to jeszcze za całkiem dobre pieniądze :) Silnik 1.6 bezawaryjny i kręci się wysoko, jednak całkowicie brak mu elastyczności. Ponadto zużycie paliwa w mieście (warszawskie korki) to min. 9,2-9,5 przy bardzo delikatnej jeździe - mój obecny samochód, też 1.6 benzyniak, o 20 KM większej mocy pali 1,5 litra mniej. Na trasie jednak porównywalnie. Zawieszeniowo Focus I jest super, choć rok przed sprzedażą zmuszony byłem wymienić kompletny tył i to pomimo przebiegu poniżej 100 tys - wiek zrobił swoje. Niemniej jednak z sentymentem patrzę obecnie na Focusy I i generalnie samochód uważam za godny polecenia.
5 wrz 10:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wet Użytkownik anonimowy
~wet :
No photo ~wet Użytkownik anonimowy
Jestem drugim właścicielem Forda Focusa 1,8 tddi. Na liczniku 380 tyś k. wiadomo, że przy tm kilometrażu wymiana sprzęgła, renowacja wtrysków to najbardziej drogie naprawy. Jednak są one wynikiem przejechanych kilometrów. Samochód nawet w trudnych warunkach prowadzi się bardzo dobrze, przyspieszenie jest wystarczające na nasze drogi. Bardzo ergonomiczna deska i wszelkie przełączniki. Polecam ten samochód dla osób, które chcą czuć się komfortowo we wnątrz i mieć zapas mocy pod maską. Spalanie tak jak w dizlach ok 6 l w cyklu miesznycm. Rdza pojawiła się na progach i to tyle.
5 wrz 11:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
do ~pks:
No photo ~pks Użytkownik anonimowy
5 wrz 07:19 użytkownik ~pks napisał
Ceny części tu podanych to kosmos bo naprawdę są tanie w porównaniu do innych marek np tarcza hamulcowa przód oryginał nie od 250 zł tylko 125 zł klocki też tańsze amory 136 zł lub 189 zł a tak w ogóle Focus to bardzo dobry samochód wygodny i wręcz fenome
115KM, uważaj tylko podczas wchodzenia w naddźwiękową!
5 wrz 08:32 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rdf Użytkownik anonimowy
~rdf
No photo ~rdf Użytkownik anonimowy
do ~pks:
No photo ~pks Użytkownik anonimowy
5 wrz 07:19 użytkownik ~pks napisał
Ceny części tu podanych to kosmos bo naprawdę są tanie w porównaniu do innych marek np tarcza hamulcowa przód oryginał nie od 250 zł tylko 125 zł klocki też tańsze amory 136 zł lub 189 zł a tak w ogóle Focus to bardzo dobry samochód wygodny i wręcz fenome
malo kto chyba u Ciebie na wsi
5 wrz 08:29 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik Focusów Użytkownik anonimowy
~Użytkownik Focusów :
No photo ~Użytkownik Focusów Użytkownik anonimowy
Co za gniot. Kto to pisał i czy kiedykolwiek jechał Focusem. Pewnie jakiś wyznawca stajni VieśWagów
3 wrz 21:41 | ocena: 74%
Liczba głosów:23
74%
26%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Marcin Kubisa / Newspix

Ford Focus I (1998-2004) - od 2500 zł

Focus to świetna propozycja dla kierowców ceniących precyzję prowadzenia. Ale zawieszenie musi być sprawne!

Ford Focus I: 1.4 czy 1.6 - który silnik wybrać? (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Marek Korlak, Marcin Kubisa / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego