Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Honda Prelude wymaga nakładu

23 cze 08 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Czy za kilka tysięcy zł można kupić auto sportowe? Można, ale nie należy się łudzić, że będzie ono bezawaryjne. Dotyczy to również wiekowej już Hondy Prelude. Pod względem własności jezdnych i osiągów może ona dużo zaoferować i cieszy się dobrą opinią użytkowników, jednak upływ czasu również na niej odcisnął piętno. Większość dostępnych na rynku aut jest niestety mocno wyeksploatowana i wymaga solidnego doinwestowania, a niektóre egzemplarze nadają się właściwie tylko do rozbiórki na części. Karoseria i silnik mogą wymagać remontuPoważny problem to korozja, która atakuje m.in. tylne nadkola i dach. Przywrócenie ładnego wyglądu pochłonie kilka tys. zł – w międzyczasie dowiemy się, że niełatwo zdobyć tanie i dobre części karoseryjne. Drugi problem to silnik w złym stanie. Co prawda motor 2.0 16V jest z natury żywotny, jednak właściciele aut za 5 tys. zł często na wszystkim oszczędzają – zdarza się, że użytkownik nie sprawdza stanu oleju, nie mówiąc o jego wymianie. To znacznie przyspiesza zużycie silnika. Częste są też niesprawności układu chłodzenia (np. nieszczelne przewody, uszkodzony wentylator) skutkujące przegrzaniem silnika. Naprawy nie są trudne, ale mogą być kosztowne. W poszukiwaniu części w rozsądnej cenie informacji warto poszukać na forach tematycznych – wiele jest zamiennych z innymi modelami, niektóre można zastąpić używanymi. Niestety, oferta zamienników jest ograniczona i niektóre części, np. sterownik, trzeba będzie zamówić w ASO.Kiedyś Honda Prelude wyznaczała standardyJeśli Prelude’a doprowadzimy do dobrego stanu, da nam dużo przyjemności z jazdy. Motor 2.0 16V zapewnia dobre osiągi. Spotkamy go w trzech wersjach – popularnych 140 KM (A9) i 137 KM (A5) oraz rzadkiej, ale pożądanej 150 KM (A7). Ciekawostką jest mechaniczny system skrętu wszystkich kół 4WS, który był dostępny w każdej z wersji za dopłatą. Przy niewielkim skręcie (wyprzedzanie) tylne koła podążają w tę samą stronę co przednie, przy większym (parkowanie, zawracanie) w przeciwnym.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej