Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai Terracan - niedoceniony holownik

11 lip, 15:12

Hyundai Terrracan największy terenowy model Hyundaia nie cieszył się nigdy szczególnym uznaniem. Brakowało mu zawsze prestiżu, który w klasie dużych terenówek okazuje się równie ważny jak mocny silnik i dobre wyposażenie. Na rynku wtórnym Terracan też nie jest popularny, mimo że ma znacznie atrakcyjniejsze ceny niż konkurencyjne samochody japońskie

Udostępnij
0
Skomentuj

Zobacz wszystko na temat

Hyundai Terracan - Niedoceniony holownik

Czy koreański pojazd im ustępuje? Raczej nie. Zalety są zbliżone – niektóre wersje mogą przewieźć nawet siedem osób, zaś masa przyczepy hamowanej, jaką może pociągnąć przeważająca na rynku odmiana z silnikiem wysokoprężnym, to aż 2,8 tony. Do tego Hyundai Terracan ma bardzo dobre wyposażenie, które wciąż okazuje się dość niezawodne.

Hyundai Terracan - dobry w lekki teren

Trudny teren lepiej omijać, ale i tak Hyundai Terracan ma wiele zalet. Nadwozie zbudowano na ramie (co dyskwalifikuje pojazdy powypadkowe). Napęd w większości samochodów przekazywany jest na tylną oś (tryb 2H), a przód można dołączyć „na sztywno” (4H). Tylny most zaopatrzono w elektroniczną blokadę (LSD). Awarie napędu zdarzają się stosunkowo rzadko. Najczęściej zacina się elektrozawór w przednim moście, czasem także strajkuje elektrycznie uruchamiany reduktor.

Mimo dużej wytrzymałości i przystosowania do jazdy terenowej masa oraz niski prześwit sprawiają, że Hyundai Terracan nie jest idealnym autem off-roadowym. Dobrze spisze się za to jako holownik, głównie dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika 2.9 CRDi (z wtryskiem common rail), który wynosi 333 lub 343 Nm (w autach po liftingu z 2003 r). Czterocylindrowa jednostka ma niezłą kulturę pracy i jest dość trwała, pali przy tym od 10 do 12 litrów paliwa na 100 km.

Hyundai Terracan - eksploatacja

Hyundai Terracan nie miewa poważnych problemów – w silniku mogą co prawda wcześnie zużyć się wtryskiwacze Delphi (zamiennik 1000 zł), ale nie jest to częste. Zdarza się, że przeciekają reflektory lub łuszczy się lakier na kierownicy. Co jakiś czas trzeba wymieniać też elementy eksploatacyjne w zawieszeniu i układzie hamulcowym. Podstawowe zamienniki łatwo można kupić, czasem jednak konieczne są dość drogie zakupy w ASO. Słaby jest dostęp do części używanych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Hyundai Terracan - niedoceniony holownik (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego