CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Jakość aut - akcje serwisowe w 2016 r.

6 lut, 10:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Samochody są coraz bardziej skomplikowane i zmagają się z wieloma problemami. To dlatego co roku setki tysięcy z nich pojawiają się w ASO w celu naprawy błędów. Która firma wezwała najwięcej aut w 2016 roku?

W minionym roku kilkanaście milionów aut wezwano na akcje serwisowe. O wielu z nich nawet się nie dowiedzieliśmy, bo producenci naprawiali pojazdy po cichu.

W 2016 r. na samego Forda Mondeo ogłoszono aż 30 akcji. Większość z nich była błaha, ale jedna została zgłoszona do UOKiK-u jako zagrażająca życiu lub zdrowiu i poinformowano o niej właścicieli.

Dwie afery wstrząsnęły w ostatnim czasie światowym rynkiem. Pierwszą z nich są problemy z turbodieslami Grupy Volkswagena, które tylko w Polsce według importera objęły około 140 tys. samochodów (liczba aut sprzedanych w oficjalnej sieci).

Wezwano do serwisu samochody marek: Audi, Seat, Skoda oraz Volkswagen, w których w większości przypadków zmodyfikowano oprogramowanie (jedynie w silniku 1.6 TDI montowano dodatkową część w układzie dolotowym – sitko, czyli regulator przepływu powietrza). Niby nic takiego, bo przecież nie zagraża zdrowiu ani życiu – owszem, ale tylko w krótkiej perspektywie, bo w długiej negatywnie wpływa środowisko.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Dużym echem w mediach odbił się drugi problem, dotyczący poduszek powietrznych firmy Takata – tylko w USA objął prawie 34 mln samochodów! Skutki w Polsce odczuli głównie właściciele japońskich pojazdów, bo to w autach tych marek najczęściej były montowane.

Na świecie przez kłopoty z airbagami zginęło sześć osób i wiele zostało rannych. Nie powinno więc dziwić poważne podejście do tematu! Co ciekawe, niebezpieczne dla naszego zdrowia poduszki pojawiły się także w niektórych autach marek europejskich.

Czy to dobrze, że importerzy ogłaszają akcje? Zdecydowanie tak, bo gdyby tego nie robili, po drogach poruszałyby się miliony wadliwych pojazdów.

Poza tym, przyznanie się do błędów i wymiana drogich elementy w ramach bezpłatnej akcji serwisowej to duża korzyść dla użytkownika (tak np. często robi Toyota – godne pochwały). Oczywiście, idealnie byłoby jednak, gdyby problemy jakościowe w ogóle się nie zdarzały.

Naszym zdaniem:

Nie zapominajcie o akcjach!

Nawet jeśli nie zostaliście wezwani, warto monitorować akcje serwisowe, np. na stronie UOKiK-u. Można też udać się do ASO i po VIN-ie sprawdzić, czy coś ważnego nie ominęło waszego auta. Da się w ten sposób uniknąć poważnych kłopotów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Jerzy Użytkownik anonimowy
~Jerzy :
No photo ~Jerzy Użytkownik anonimowy
Citroen prawie bez akcji serwisowych? Dobre sobie. W zeszłym roku kupiłem nowego Citroena. 4 miesiące naprawiałem go, zanim był sprawny. Był błąd w oprogramowaniu, który resetował co parę minut całą konsolę. I co? Testowali na mnie różne rozwiązania, wypuszczając mnie na drogę z niesprawnym pojazdem. byle tylko coś się działo i nie trzeba było przedłużać gwarancji. Podejrzewam, że cała partia była "trefna", choć usterka pojawiała się przy określonej konfiguracji pojazdu. I co? I cisza. Pewnie po cichu załatwią to przy przeglądzie. Po 4 miesiącach w końcu udało się zrobił działającą wersję oprogramowania. Zamiast przepraszam czy przedłużeniu gwarancji dostałem od szefa serwisu chamskiego i złośliwego e-maila, żebym go już więcej nie odwiedzał a jak jestem dalej niezadowolony to mi mogą tę opcję wyłączyć. Citroen - szczerze polecam tym, którzy chcą sobie podnieść ciśnienie.
13 lut 19:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rrf Użytkownik anonimowy
~rrf :
No photo ~rrf Użytkownik anonimowy
Już po wstępie spodziewałem się opisu akcji serwisowych u niemieckich marek (w szczególności grupa VW): Auta są coraz bardziej skomplikowane i borykaja się z wieloma problemami. Gdyby niemieckie marki nie mialy akcji serwisowych a były tu marki francuskie, włoskie lub japońskie to pewnie zaczęło by się od wstępu: nie każdy producent umie utrzymac jakość, chcesz nie mieć bólu głowy i problemów to trzeba było kupić niemieckie auto.... A tak mamy dyplomatyczno-rozmywający wstęp mający na celu umniejszenie wagi wstydliwego problemu w umysłach konsumentów.
Wiele marek miało i ma nadal problemy, ale po co taki brak rzetelności w artykułach. Tak samo jak silniki TSI/TDI: cały czas były najlepsze we wszystkich testach aż zaczęły się pojawiać wersje poprawione. No wtedy powoli były publikowane informacje: tak były problemy ale teraz mamy poprawione silniki i nadal są najlepsze :) Oglądałem ostatnio nowego VW Touran w związku z wyborem nowego auta i muszę powiedzieć że jakość wykończenia w środku pogarsza się do tego stopnia, że nawet w wersji Highline tapicerka jest ohydna jak i wnętrze. Na obronę tego auta w porównaniu do konkurencji: bardzo dobre przyśpieszenie, fajnie działający automat (przynajmniej jak nowy) i wszystkie fotele w 2 i 3 rzędzie mają isofixy. Wygląd zewnętrzny również beznadziejny i trzeba dołożyć jakieś felgi 18 cali, R-Line do środka i na zewnątrz żeby auto chociaż trochę lepiej wyglądało.
Żeby tylko te artykuły w prasie były bardziej rzetelne...
7 lut 16:21 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rrf Użytkownik anonimowy
~rrf
No photo ~rrf Użytkownik anonimowy
do ~rrf:
No photo ~rrf Użytkownik anonimowy
7 lut 16:21 użytkownik ~rrf napisał
Już po wstępie spodziewałem się opisu akcji serwisowych u niemieckich marek (w szczególności grupa VW): Auta są coraz bardziej skomplikowane i borykaja się z wieloma problemami. Gdyby niemieckie marki nie mialy akcji serwisowych a były tu marki francuskie
Aha i komentarze redakcji "naszym zdaniem" rozmywają wagę problemów w grupie VW mimo milionów aut z aferą diesel gate albo komentarz typu Seat robi bardzo dużo dla poprawy jakości, VW najgorsze ma już za sobą, itp...
W przypadku innych marek mamy:do poprawek! Wielka wpadka, itd.
Propaganda!!!
7 lut 16:30 | ocena: 96%
Liczba głosów:23
96%
4%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Omnibus Użytkownik anonimowy
~Omnibus
No photo ~Omnibus Użytkownik anonimowy
do ~zzzzz:
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
7 lut 13:08 użytkownik ~zzzzz napisał
Jedyny plus Toyoty to bezawaryjność, reszta na korzyść konkurentów... Nawet Opel ma lepsze silniki i odrobinę polotu...
Kumpel ma nową Toyote 1,6 i to jest tragedia nie auto, odechciewa się jeździć... 100 razy lepiej wybrać Mazdę czy Hondę że o Lexusie ni
Bezawaryjność Toyoty to faktycznie bardzo duży plus. Jednak nie zgadzam się z opinią dotyczącą innych kwestii. Fakt kiedyś modele Toyoty były delikatnie mówiąc nieco ubogie jednak teraz nowe modele to już całkiem inna bajka. Takie samochody jak C-HR lub nawet RAV4 z pewnością będą się bardzo dobrze sprzedawać.
11 lut 09:40 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kola Użytkownik anonimowy
~Kola
No photo ~Kola Użytkownik anonimowy
do ~Quattros:
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
6 lut 15:33 użytkownik ~Quattros napisał
Toyota nie taka wspamniała jak się uważa, ta marka ma sporo błędów konstrukcyjnych i montażowych na koncie
Każda marka ma, jednak Toyota potrafi się do nich przyznać w przeciwieństwie do niemieckich cwaniaków. Ponad to i tak Japończyki jeszcze długo będą liderami bezawaryjności. W swoim życiu miałem kilka Toyot i trzy niemieckie cuda techniki. Kolego jeśli chodzi o awarie to Niemcy powinni być w czołówce.
7 lut 09:51 | ocena: 74%
Liczba głosów:23
74%
26%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
Akcje serwisowe świadczą o firmach i ich podejściu do klienta. Jak to wygląda?
Toyota - coś jest nie tak, przyjeżdżajcie naprawimy.
VAG? - kupiliśta to tera róbta co chceta, ale to wasza wina, a poza tym silnik może łyknąć 1l oleju na 1000km i to je dobrze!
7 lut 11:34 | ocena: 81%
Liczba głosów:32
81%
19%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Toyotomen# Użytkownik anonimowy
~Toyotomen# :
No photo ~Toyotomen# Użytkownik anonimowy
Hmm Toyota , ani to dobre, ani to funkcjonalne , ani to ładne :( porostu jeździdło. Reklama za reklamą w TV robi ludziom sieczkę w głowie. I za to powinien zabrać się UOKIK . Niezawodne , coś mogę na ten temat powiedzieć... przejedziesz 100 tysi km i zaczyna się jazda bez trzymanki - wszystko po kolei pada na umór. Elektryka jest tak droga , że mi rączki opadły. I teraz coś dobrego do 100 tysi w miarę oki, ale powyżej się zaczyna ...
13 lut 20:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
~zzzzz
No photo ~zzzzz Użytkownik anonimowy
do ~Kola:
No photo ~Kola Użytkownik anonimowy
7 lut 09:51 użytkownik ~Kola napisał
Każda marka ma, jednak Toyota potrafi się do nich przyznać w przeciwieństwie do niemieckich cwaniaków. Ponad to i tak Japończyki jeszcze długo będą liderami bezawaryjności. W swoim życiu miałem kilka Toyot i trzy niemieckie cuda techniki. Kolego jeśli cho
Jedyny plus Toyoty to bezawaryjność, reszta na korzyść konkurentów... Nawet Opel ma lepsze silniki i odrobinę polotu...
Kumpel ma nową Toyote 1,6 i to jest tragedia nie auto, odechciewa się jeździć... 100 razy lepiej wybrać Mazdę czy Hondę że o Lexusie nie wspomnę, one jakieś są a nie nijakie słabe wozidło jak Toyota... Toyota a w środku niemota ;)
7 lut 13:08 | ocena: 55%
Liczba głosów:20
45%
55%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~no Użytkownik anonimowy
~no :
No photo ~no Użytkownik anonimowy
"BMW wezwało w 2016 r. sporo swoich samochodów do serwisu. Świadczy to z jednej strony o odpowiedzialnym podejściu do klienta, z drugiej zaś o tym, że auta BMW cieszą się coraz większą popularnością." - otóż nie szanowny AŚ - to świadczy tylko o jednym - o pogorszeniu jakości produkowanych modeli...( niektóre usterki dotyczą 5 sztuk sprzedanych w Polsce, więc co to za rosnąca popularność)
13 lut 22:06 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
~WTF32 :
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
Można opluwać grupę VW ale jak patrzę na osiedlowy parking to najwięcej starych gratów jest z grupy VW - leciwe, pordzewiale ale jeżdżą. On tym co Niemcy produkują teraz dowiemy się zapewne za 15 lat patrząc po parkingach i postojach taksówek. Jakoś mam wrażenie, ze najwiecej będzie wtedy 15-to letnich, wolnossacych benzyn bez względu na kraj produkcji i znaczek na masce.
13 lut 21:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: stocking/123RF

Akcje serwisowe

W 2016 r. akcje serwisowe dotyczyły niemal wszystkich firm, ale o niektórych nigdy się nie dowiemy, bo wykonuje się je w trakcie przeglądów.

Jakość aut - akcje serwisowe w 2016 r. (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego