CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Jest prestiż, są wydatki - LR Range Rover Sport I

15 kwi, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Jazda RR Sportem to niewątpliwie duża przyjemność, niestety, okazuje się ona dość droga

Model Sport to drugi członek rodziny Range Rovera. Pod względem technicznym ma niewiele wspólnego z „dużym” Range’em – tamten korzysta z nadwozia samonośnego, ten z ramy. Jeśli już mielibyśmy do czegoś go porównać, to do Discovery 3 – oba auta pod względem mechaniki mają naprawdę wiele wspólnego. Różnice? Zasadnicze: Discovery 3 kusi bardzo praktycznym nadwoziem, RR Sport przeciwnie – stawia na styl i wyposażenie. Zadbano też o szerszą paletę silników, w tym też mocne jednostki.

Skupimy się na bardziej popularnych dieslach, ale w ofercie były też mocne benzyniaki – wyłącznie V8, wolnossące lub z doładowaniem – o mocy nawet ponad 500 KM. Najpopularniejszy wśród ropniaków jest motor 2.7 V6, nieco później ofertę uzupełnił 3.6 V8, następnie obie te wersje zastąpiono dieslem 3.0 (moce: 211, 245 i 256 KM).

RR Sport to wszechstronne auto: pojedziecie do opery, do pracy a także na wycieczkę za miasto. RR Sport to wszechstronne auto: pojedziecie do opery, do pracy a także na wycieczkę za miasto. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Design i niezłe osiągi

Świetny wygląd wymaga poświęceń: kabina Sporta bardziej przypomina powiększone kombi niż pudełkowatego SUV-a. Oczywiście, nie jest to ciasne auto (szerokość kokpitu: 1500 mm), jeśli jednak ktoś oczekuje przestronności vana, niech sięgnie po Discovery.

Bagażnik pomieści 450 l – przy tych gabarytach można spodziewać się więcej. Wystarczy jednak spojrzeć na eleganckie wykończenie kufra, żeby zrozumieć, na czym zależało projektantom. Oczywiście, deska rozdzielcza i fotele to również prawdziwa rewia drogich materiałów wykończeniowych.

Szukasz wymarzonego auta?

Szukasz wymarzonego auta? Sprawdź je z naszymi ekspertami przed zakupem.

Określenie „Sport” sugeruje dynamiczne usposobienie modelu. Bez wątpienia nie jest to auto nadające się na tor wyścigowy, osiągi silników mogą nawet nieco rozczarować. Ale pamiętajcie, że samochód na pusto waży około 2,5 tony, a ramowa budowa podwozia nie ułatwia dostrojenia zawieszenia. Jak na te warunki można przyjąć, że samochód całkiem przyzwoicie sobie radzi. Podczas liftingu (2009 r.) pojawiły się elektronicznie regulowane amortyzatory.

Range Rover to legenda offroadu – jak Sport czuje się poza asfaltem? Ma stały napęd 4x4 i reduktor, a do tego pneumatyczne zawieszenie, umożliwiające zmianę prześwitu, i stalowe osłony pod silnikiem. Takie wyposażenie pozwala na zabawę w terenie, nie zapominajcie jednak o masie i oponach – często mają np. 20-calowe felgi.

System Terrain Response steruje pracą napędu stosownie do rodzaju przeszkód terenowych. System Terrain Response steruje pracą napędu stosownie do rodzaju przeszkód terenowych. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Prestiżowy Range Rover wymaga też wydatków. Opowiedział nam o nich Grzegorz Kaczyński z Difflandu (serwis naprawiający Land Rovery): "Znamy auta z silnikami 2.7, które pokonały 600 tys. km. Ale raz czy dwa razy do roku spotykamy się też z ukręconymi wałami korbowymi. W przypadku starszych aut warto sprawdzić po numerze VIN, czy pompa oleju nie wymaga wymiany – pęka odlew i demoluje się silnik."

Rozmówca wskazuje też na usterki świec żarowych – podczas wymiany niemal pewne jest, że kilka się ukręci (koszt fachowego demontażu to 200-300 zł za sztukę) – oraz na zużycie konwertera skrzyni (szybki remont przekładni to wydatek 8000 zł). „Gniją” też wiązki elektryczne.

Range Rover Sport I - ceny części*:

Filtr oleju od 50 zł
Filtr powietrza od 65 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 260 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 540 zł
Kolumny pneumatyczne (przednie) od 2900 zł
Łożysko koła (przód) od 770 zł
Błotnik przedni (oryginalny) od 2640 zł
Reflektor ksenonowy od 3460 zł
*ceny dotyczą nieoryginalnych elementów o dobrej jakości do RR Sporta 2.7 TDV6 z 2007 roku

Range Rover Sport I - serwis*:

Olej silnikowy co 24 tys. km lub rok
Filtr powietrza co 24 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 24 tys. km lub rok
Płyn hamulcowy co 3 lata
Płyn chłodzący co 10 lat
Filtr paliwa co 24 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 72 tys. km
Olej w skrzyni rozdzielczej i w dyferencjałach co 120 tys. km lub 5 lat
Napęd rozrządu co 168 tys. km lub 7 lat
*interwały dla silnika 2.7 TDV6, zalecenia mechaników

Range Rover Sport I - dane techniczne:

Silnik – typ/cyl./zawory t.diesel/V6/24 t.diesel/V8/32
Pojemność skokowa (cm3) 2720 3630
Moc maks. (KM/obr./min) 190/4000 272/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 440/1900 640/2000
Skrzynia biegów aut. 6 aut. 6
Napęd 4x4 4x4
Masa wł./ładowność (kg) 2455/615 2675/500
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4788/1983/1762
Rozstaw osi (mm) 2745
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,7 9,2
Prędkość maks. (km/h) 193 209
Spalanie (wg EU; l/100 km) 12,7/8,4/10,2 14,7/9,0/11,1

Naszym zdaniem: kosztowny styl

RR Sport to bardzo ciekawe auto: ma swój styl i konsekwentnie się go trzyma. Nie oferuje nadzwyczajnej przestrzeni, ale ma ładną sylwetkę, nienaganne wnętrze i mocne silniki. Podstawowy problem: wysokie zużycie paliwa i kosztowne utrzymanie – nawet gdy się nie psuje.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (32)

No photo
No photo ~LandCruiser Użytkownik anonimowy
~LandCruiser :
No photo ~LandCruiser Użytkownik anonimowy
Na jazdy po bezdrożach ale i po asfalcie jedyny samochód, który jest wytrzymały i NIEZAWODNY to Toyota Land Cruiser! Jakimi samochodami jeżdżą gdzieś po afrykańskich, azjatyckich czy południowo amerykańskich wertepach tylko Toyotami. Nie widać tam żadnych niemieckich czy angielskich lub amerykańskich SUVów, only Toyota!
15 kwi 21:26 | ocena: 71%
Liczba głosów:17
71%
29%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofan Użytkownik anonimowy
~Motofan :
No photo ~Motofan Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologięSX6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
16 kwi 11:34 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zx Użytkownik anonimowy
~zx
No photo ~zx Użytkownik anonimowy
do ~ania:
No photo ~ania Użytkownik anonimowy
15 kwi 15:19 użytkownik ~ania napisał
zrobiłam tym samochodem 400 000 km bez remontu zdecydowanie polecam
Chyba "przejechałam", a nie "zrobiłam'? Choć biorąc pod uwagę jego awaryjność, to chyba rzeczywiście ciągle go "robiłaś", żeby tyle przejechać.
15 kwi 15:43 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dk Użytkownik anonimowy
~Dk :
No photo ~Dk Użytkownik anonimowy
Co się będę martwił kosztem utrzymania skoro koszt zakupu jest dla.mnie nieosiągalny. Ale do zabawy w błotku mam patrola.
15 kwi 17:31 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Zawsze chciałem mieć Range Rovera ale bałem się awaryjności i kupiłem Mercedesa klasy M bo narazie nie mam czasu na jeżdżenie do serwisu co chwile i nie mam aż tyle pieniędzy aby kupować nowy samochód po skończeniu gwarancji ale mam nadzieje ze kiedyś wreszcie zwolnię tempo życia oraz z pieniędzmi będzie lepiej i wreszcie kupię Range Rovera, wtedy częstsze wizyty w warsztatach nie będą mi przeszkadzały a będę jeździł wreszcie wymarzonym samochodem. Można porównać np tez to do Ferrari, jest awaryjny ale i tak super. Awaryjność nie jest najważniejsza.
17 kwi 04:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~STOP MANIPULACJI MEDIALNEJ Użytkownik anonimowy
~STOP MANIPULACJI MEDIALNEJ :
No photo ~STOP MANIPULACJI MEDIALNEJ Użytkownik anonimowy
Czytam i nie wierzę jak można wciskać takie banialuki: typowo propagandowy artykuł który ma wyhamować sprzedaż używanych samochodów tej marki która w ostatnim czasie stała się dość popularna na naszym rynku wtórnym. Co oczywiście uderza w niemiecki rynek samochodów używanych w tej klasie. Zdecydowanie lepiej kupić używanego Range Rovera niż używany samochód za zachodniej granicy naszego samochodu tam są dopiero koszta o których nie będę wspominał bo co niektórych może doprowadzić o zawrót głowy.
15 kwi 21:25 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA :
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
Range Rover jest drogi i z bazowymi silnikami rowniez ociezaly. W tej klasie jest wiele pojazdow ktorych waga nie przekracza dwoch ton. Do tego, beda one o wiele tansze... Nic dziwnego ze nawet u nas samochody tej marki nie sa specjalnie popularne. Choc z drugiej strony mosze przyznac ze ich napedy na 4 kola naleza do jednych z najlepszych na swiecie i moze to wszystko, by byc naprawde dobre, mosi jednak troche wazyc..
15 kwi 19:29 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rr fun Użytkownik anonimowy
~Rr fun :
No photo ~Rr fun Użytkownik anonimowy
Ranga poprószy trzeba kochać to nie jakieś kolejne niemieckie pudełko tylko angielska elegancja. A ze sie psuje czasem i trzeba zapłacić No cóż jak kogoś stać na to auto to i potem na naprawy.
15 kwi 17:30 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xd Użytkownik anonimowy
~Xd :
No photo ~Xd Użytkownik anonimowy
A ja kupię i to bedzie już piąte z kolei auto tego producenta...
15 kwi 17:41 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Normalny Użytkownik anonimowy
~Normalny :
No photo ~Normalny Użytkownik anonimowy
Co to ma byc? Test opis czy co? Gdzie ceny aut przy różnych wersjach silnikowych? Nie mowię nawet o zużyciu paliwa. Co za gimbus pisał ten tekst????
15 kwi 21:46 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Range Rover Sport I (2005-13) - od 30 tys. zł

Ciekawa stylistyka, świetne materiały, niezły potencjał terenowy: RR Sport ma mnóstwo zalet. Pod względem technicznym najbliżej mu do Discovery 3, ale wyposażeniowo to prawdziwy Range Rover.

Jest prestiż, są wydatki - LR Range Rover Sport I (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Andrzej Jedynak, Diffland / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego