Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jest prestiż, są wydatki!

4 gru 15 09:42
Udostępnij
0
Skomentuj

Przyjemność z jazdy najłatwiej się docenia, gdy pod maską mruczy benzynowy ośmiocylindrowiec. Owszem, takie silniki spalają duże ilości paliwa i są czasem drogie w serwisie, jednak zazwyczaj cechują się wysoką trwałością. Tym razem sprawdzamy, które starsze SUV-y z benzyniakami V8 są warte zainteresowania

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Volkswagen Touareg I - lata produkcji 2002-10, cena od 27 000 zł

Jak przystało na „auto dla ludu”, VW zaproponował w Touaregu kilka różnych wersji silnikowych. Na jednsym końcu stał rzędowy, pięciocylindrowy diesel, na drugim

– benzynowe V8. Tak było przynajmniej do 2004 r., bo później w ofercie pojawił się ponadto potężny motor 6.0 W12. Oczywiście, już jednostka 4.2 zapewnia świetne osiągi i wysoką kulturę pracy. Początkowo stosowano 310-konny wariant 4.2 40V, który podczas liftingu w 2006 r. zastąpiono motorem 4.2 FSI/350 KM z wtryskiem bezpośrednim i 32-zaworową głowicą. Obie jednostki mają przyzwoitą opinię, jednak o żadnym wariancie nie można powiedzieć, żeby był oszczędny: słabszy średnio pali ok. 20 l/100 km (w przypadku LPG są to zazwyczaj wielkości rzędu 17-27 l/100 km), a mocniejsze FSI – nieco mniej, ale z kolei instalacja LPG wymaga tu stałego podawania benzyny (nawet 20 proc.).

Typowe awarie silnika? W autach po większym przebiegu należy spodziewać się kłopotów z łańcuchami rozrządu czy nagarem na zaworach (FSI), ale i tak diesle potrafią powodować większe wydatki. Kosztowna może być regeneracja skrzyni biegów lub naprawa rozbudowanego zawieszenia. Touareg ma też liczne zalety – obszerne nadwozie, niezłe wyposażenie (np. w Polsce wersja 4.2 miała skórzaną tapicerkę) i wysoki komfort podróży (niezależne zawieszenie).

Volkswagen Touareg to nam się podoba - Wygodne, funkcjonalne nadwozie, ciekawy uniwersalny, drogowo-terenowy charakter.

Volkswagen Touareg to nam się nie podoba - Wysokie spalanie (zwłaszcza słabszej wersji), dość drogie naprawy.

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Jest prestiż, są wydatki! (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego