CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Kombi z benzyniakiem za 25 tys. zł

31 sty, 09:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto kompaktowe kombi w wieku 7-9 lat, stanowiące trzon oferty rynkowej. Które okaże się najlepsze? Na celowniku benzyniaki o mocy około 120 KM, a budżet wynosi 20-25 tys. zł.

Pakowny, praktyczny samochód to marzenie każdego ojca rodziny. To przecież oni najczęściej są ostrzeliwani przykrymi spojrzeniami dzieci i pretensjami małżonki, kiedy podczas wyjazdu na ferie bądź wakacje w aucie nie mieści się to, co chciałoby się zabrać.

Idealny transportowiec powinien jeszcze atrakcyjnie wyglądać, mieć bogate wyposażenie, nie generować wysokich kosztów eksploatacji, być trwały i oszczędny – wtedy można mówić o sukcesie, bo zyskujecie nie tylko satysfakcję z dobrego wyboru, lecz także spokój w rodzinie.

Wiele z powyższych wymagań spełniają kompaktowe kombi. Postanowiliśmy więc porównać 6 modeli, które cieszą się dużą popularnością. Do wydania mamy 20-25 tys. zł, a wybór typu silnika padł na benzyniaki o mocy około 120 KM. To wystarczająca moc do komfortowej jazdy, a do tego benzyniak w aucie w wieku 7-9 lat zdaje się bezpieczniejszą opcją niż turbodiesel.

Ford Focus Tournier (2005-11) 1.8/125 KM - od 15 000 zł

Ford Focus ma atrakcyjne ceny. Ford Focus ma atrakcyjne ceny. Foto: Auto Bild

Focus II w wersji kombi to jeden z liczniej reprezentowanych modeli na rynku wtórnym. Popularność kompaktowego Forda nie jest dziełem przypadku. Świetnie połączono w nim atrakcyjny design z dobrymi walorami użytkowymi (kabiny i bagażnika). Owszem, jeśli chodzi o walory przewozowe, to lepiej wypadają np. Peugeot 308 SW czy Skoda Octavia II Combi, ale Focus to solidna średnia w klasie (kufer o pojemności 503 l). Spora ładowność (prawie 550 kg) pozwala na zabranie ciężkich walizek.

Benzyniak 1.8/125 KM stanowi dobry wybór do codziennej jazdy. Ma niezłą kulturę pracy, jest też dość cichy i szybko reaguje na ruchy pedału gazu. Zapewnia dobrą elastyczność i niezłe osiągi, choć sporo pali (w teście 8,1 l/100 km – najsłabszy wynik).

Inne atuty? Dobrze zestrojone i pewne podwozie - szybkie pokonywanie zakrętów to domena Focusa. Zawieszenie kompaktowego Forda w wersji kombi należy do najbardziej „sportowych” w klasie – auto łatwo się prowadzi, świetnie trzyma kurs nawet na bardzo krętych odcinkach, także gdy jest mocno obciążone.

Kolejne zalety to rozsądne wydatki na serwis oraz naprawy (niedrogie części i koszty robocizny), bogate wyposażenie wielu aut, a przede wszystkim – cena! Podobnie jak „308-ka” i Astra, także Focus może pochwalić się korzystną relacją ceny do wieku.

Egzemplarze po modernizacji (koniec 2007 r.) z benzyniakiem 1.8 kupicie już za niecałe 20 tys. zł. 20-25 tys. zł wystarczy na dobrze wyposażonego Focusa z końcowych lat produkcji II generacji, czyli 2009-10. Ceny turbodiesli (1.6, 1.8 i 2.0) są podobne lub jeszcze bardziej atrakcyjne, ale w tym przypadku zachowajcie ostrożność – duże przebiegi, sporo poflotowych egzemplarzy (dotyczy też popularnego benzyniaka 1.6/100 KM).

Ocena: 3,5

Hyundai i30 CW (2008-12) 1.6/126 KM - od 19 500 zł

Zaletą "Koreańczyka" jest trwały układ napędowy. Zaletą "Koreańczyka" jest trwały układ napędowy. Foto: Auto Bild

Hyundai i30 kombi to propozycja dla osób, które nie przywiązują zbyt dużej wagi do prestiżu i renomy marki, lecz oczekują prostego i stosunkowo trwałego kompaktowego kombi. Niestety, potencjalni nabywcy będą musieli pójść na kompromis pod względem walorów użytkowych – przestronna kabina kontra najmniejszy bagażnik (poj. 415-1395 l) spośród porównywalnych kombi, i to mimo tego, że w wersji CW rozstaw osi wydłużono w stosunku do hatchbacka.

Pod maską Hyundaia i30 spotkacie udanego diesla (motor 1.6 CRDi zbiera sporo pochwał mechaników), ale w tym przypadku bez obaw można zdecydować się na benzyniaka 1.6. Najlepiej po zmianach (2009 r.), kiedy moc wzrosła ze 122 do 126 KM – lepsza dynamika, niższe spalanie – co miało też odzwierciedlenie w naszych pomiarach. Od 0 do 100 km/h „i30-ka” przyspieszyła w 10,8 s, a średnie spalanie wyniosło 7,4 l/100 km. Do tego jednostka Hyundaia okazuje się solidna – w ogóle układ przeniesienia napędu jest mocną stroną modelu. W ofertach odsprzedaży dominuje jednak motor 1.4 o mocy 109 KM, ale radzimy szukać odmiany 1.6.

Na plus: dobry stosunek ceny do wieku, dość duży wybór aut z polskiego salonu, a także zadowalająca trwałość. Model rzadko zmaga się z awariami, które byłyby powodem przymusowego postoju.

Nie każdemu do gustu przypadnie wygląd nadwozia, a „smutne” plastiki z czasem potrafią irytująco trzeszczeć. Braki dotyczą też np. kiepskiego zabezpieczenia nadwozia przed korozją. Nie najlepsze wrażenie robią też: skuteczność układu hamulcowego i zachowanie auta na łukach.

Ocena: 3

Opel Astra Caravan (2004-14) 1.6/115 KM - od 13 500 zł

Kariera rynkowa 3. generacji kompaktowego Opla trwała 10 lat! Efekt to bogata oferta. Kariera rynkowa 3. generacji kompaktowego Opla trwała 10 lat! Efekt to bogata oferta. Foto: Auto Bild

Astra to weteranka w stawce, ale też auto, które może pochwalić się najdłuższym stażem rynkowym. Porównywana 3. generacja modelu pojawiła się w 2004 r., 3 lata później przeszła modernizację, a od 2010 r. do 2014 r. była oferowana pod nazwą „Classic”, równocześnie z kolejną odsłoną modelu.

Efekt? Ogromny wybór na rynku wtórnym i duża rozpiętość cenowa (od niecałych 15 do ok. 30 tys. zł). Na rynku znajdziecie i zadbane egzemplarze od pierwszego właściciela, i intensywnie eksploatowane auta poflotowe. Oczywiście, nie musi to oznaczać, że są one niewarte polecenia, jednak można spodziewać się wysokich przebiegów.

Za 20-25 tys. zł kupicie egzemplarz z lat 2009-10 z wolnossącym benzyniakiem 115 KM. Tyle że nie będzie to najlepszy wybór, bo choć owszem, pod względem trwałości i kosztów serwisu nie jest to zły napęd (zresztą podobnie jak cały samochód), to jednak okazuje się nieco za słaby do Astry – najgorsze wyniki przyspieszenia (0-100 km/h w 11,6 s) oraz elastyczności. Odczuwa się to podczas podróży z kompletem pasażerów na pokładzie i po załadowaniu kufra po dach. Tym bardziej że walory transportowe Astry Caravan są więcej niż zadowalające (poj. 540-1590 l, ładowność 548 l). Średnie spalanie? 8 l/100 km wobec niezbyt dobrych osiągów to trochę za dużo.

Z użytkowego punktu widzenia Astra kombi to przestronny i pakowny samochód. Podobnie jak w przypadku Hyundaia i30 CW, Opel skorzystał z przedłużonej płyty podłogowej (rozstaw osi: 2703 mm; w hatchbacku: 2614 mm).

Wiele aut ma dobre wyposażenie (np. adaptacyjne ksenony lub zaawansowany system kontroli podwozia IDS+). Pamiętajcie, że wraz ze wzrostem komfortu zwiększają się też wydatki, np. jeden amortyzator z regulacją kosztuje ok. 1500 zł.

Ocena: 3,5

Peugeot 308 SW (2008-14) 1.6 VTi/120 KM - od 19 000 zł

Model 308 w wersji kombi może zabrać na pokład nawet 7 osób. Model 308 w wersji kombi może zabrać na pokład nawet 7 osób. Foto: Auto Bild

Francuskie kompaktowe kombi ma kilka asów w rękawie. Po pierwsze, jako jedyne spośród porównywanych aut było oferowane w 7-osobowej wersji, po drugie, walory użytkowe bagażnika są niedoścignione dla znakomitej większości pojazdów tego typu (poj. 573-1736 l - konkurencyjna okazuje się jedynie Octavia), po trzecie, bardzo korzystnie wypada relacja ceny do wieku – blisko 25 tys. zł bez problemu wystarczy na 308 SW 1.6 VTi z 2010 r., a przy odrobinie szczęścia – także na o rok młodsze. Do tego: atrakcyjny wygląd, bogate wyposażenie wielu aut, dużo miejsca z przodu, rozsądne ceny części i napraw (bogata oferta zamienników, dużo części używanych).

Trwałość? Nie wypada źle, szczególnie na tle poprzednika (modelu 307), jednak do zakupu „308-ki” z jednostką 1.6 VTi nie należy podchodzić beztrosko. Paradoksalnie, właśnie benzyniaki 1.4 i 1.6 VTi oraz 1.6 THP (skonstruowane z BMW) są uznawane za bardziej ryzykowne niż odmiany wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi. Generalnie „308-ka” SW to jedno z niewielu aut, w przypadku których, nawet po przejechaniu 150-200 tys. km, mechanicy radzą rozejrzeć się za turbodieslem, bardziej niż za benzyniakiem.

I tak, opisywana wersja 1.6 VTi/120 KM już po stosunkowo niewielkich przebiegach (70-120 tys. km) ma m.in. problemy z systemem zmiennych faz rozrządu, trwałością łańcuchowego napędu rozrządu i nadmiernym spalaniem oleju. Do tego często pojawiają się komunikaty o błędach i szwankuje wentylator chłodnicy.

W codziennej eksploatacji silnik należy pochwalić za niski poziom hałasu, ale już dynamika „308-ki” 1.6 VTi i średnie spalanie wypadają tylko przeciętnie. Podczas pomiarów zużycia paliwa w Peugeocie 308 SW zanotowaliśmy 8 l/100 km - to wartość zbliżona do tej w Astrze. Podobne do Opla są także pomiary przyspieszeń (np. „setka” w 11,3 s).

Tylko przeciętnie należy ocenić ilość miejsca na wysokości nóg pasażerów siedzących z tyłu.

Ocena: 3,5

Skoda Octavia II Combi (2005-13) 1.4 TSI/122 KM - od 17 500 zł

Znak rozpoznawczy Octavii: ogromny kufer!
Znak rozpoznawczy Octavii: ogromny kufer! Foto: Auto Bild

Najdroższa będzie Octavia II Combi. Porównywana wersja 1.4 TSI/122 KM pojawiła się przy okazji modernizacji (2008 r.) i ok. 25 tys. zł wystarczy na egzemplarz właśnie z 2008 r., czasami trafiają się auta o rok młodsze. Podczas oględzin zachowajcie więc ostrożność. Uważajcie też na nieuczciwych sprzedawców: wiele egzemplarzy po „dzwonach” i z cofniętym licznikiem.

Jednak patrząc przez pryzmat silnika 1.4 TSI, rocznik nie ma większego znaczenia, bo jednostka do 2010 r. cierpiała na kilka chorób wieku dojrzewania (m.in. szwankują napinacz oraz łańcuch, a także układ zmiennych faz rozrządu) i generalnie uchodzi za ryzykowną. Trwałość silnika 1.4 TSI poprawiła się przy okazji zmian technicznych w 2010 r., ale – jak twierdzą mechanicy – dopiero zupełnie zmodernizowana wersja (wprowadzana sukcesywnie od 2012 r.), w której m.in. rozrząd jest napędzany paskiem, a nie łańcuchem, gwarantuje względny spokój podczas eksploatacji. Generalnie, jeśli namierzycie Octavię z silnikiem 1.4 TSI z 2008 lub 2009 r., koniecznie sprawdźcie, czy przeszła zabiegi naprawcze i czy użyto zmodyfikowanych części (oferowane od 2010 r.).

Jeśli tak, to autem można się zainteresować, bo walory użytkowe kompaktowego kombi z Czech są naprawdę bardzo dobre (pojemność bagażnika 580-1620 l, duża ładowność, regularny kształt kufra). To także zdecydowanie dojrzalszy samochód na tle poprzedniczki: jest obszerniejszy, oferuje lepsze własności jezdne i ma więcej nowoczesnych rozwiązań. Odczuwa się to podczas codziennej eksploatacji, bo Octavią II przyjemnie się jeździ. Jest też druga strona medalu: techniczne nowinki oznaczają wyższe koszty obsługi i droższe naprawy. Dobrymi przykładami mogą być wygodna w użyciu skrzynia DSG oraz nowoczesne benzyniaki z wtryskiem bezpośrednim, jak opisywany 1.4 TSI. Zapewnia niezłą dynamikę i nie pali dużo (przy spokojnej jeździe!).

Wiele napraw przeprowadzicie jednak za nieduże pieniądze, z odsprzedażą także nie powinno być większych problemów – na zadbaną Octavię w wersji kombi szybko znajdzie się chętny, podobnie zresztą jak na Golfa.

Ocena: 3,5

VW Golf V Variant (2007-09) 1.4 TSI/122 KM - od 20 000 zł

Wysoka cena zakupu
i wspólna technika - Octavia i Golf mają wiele wspólnego. Wysoka cena zakupu i wspólna technika - Octavia i Golf mają wiele wspólnego. Foto: Auto Bild

Golf i Octavia mają wiele wspólnego: to podobna relację ceny do wieku (VW tani więc nie jest), a także wspólna technika – na czele z felerną jednostką napędową 1.4 TSI. Zrozumiałe więc, że liczba problemów i ich rodzaj będą takie same, jak w przypadku porównywanej Skody. A skoro walory transportowe kompaktowego kombi VW wyraźnie ustępują bliźniaczej technicznie Octavii, należy zastanowić się nad sensownością zakupu Golfa właśnie w takiej wersji.

Na Golfa V kombi Volkswagen kazał bardzo długo czekać – praktyczna wersja pojawiła się dopiero w 2007 r. (4 lata po debiucie hatchbacka!), w zasadzie wtedy, gdy myślano już o wprowadzeniu 6. generacji modelu. I mimo że Golfa V Variant produkowano tylko przez przeszło 2 lata, sprzedawał się dość dobrze, tak więc ofert na rynku wtórnym nie brakuje.

Ceny? Nie należą do atrakcyjnych, bo choć zaczynają się od ok. 20 tys. zł, to za zadbane egzemplarze zapłacicie o kilka tysięcy złotych więcej. I wcale nie zagwarantuje to spokojnej eksploatacji – niektóre wersje silnikowe są ryzykowne. Zaliczamy do nich porównywany motor 1.4 TSI/122 KM. To ta sama jednostka, która pracuje pod maską Octavii, te same są więc problemy, m.in. awarie łańcuchowego napędu rozrządu i układu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o walory użytkowe, auto spełni oczekiwania potencjalnych nabywców (dość pojemne wnętrze, spory bagażnik, dużo schowków i skrytek), ale o rekordowej funkcjonalności nie ma mowy.

Ocena: 3

Kompaktowe kombi - dane techniczne

Dane producenta Ford Focus Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Skoda Octavia VW Golf
Silnik – typ/cylindry/zawory benz./R4/16 benz./R4/16 benz./R4/16 benz./R4/16 t.benz./R4/16 t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1798 1591 1598 1598 1390 1390
Moc maksymalna (KM/obr./min) 125/6000 126/6200 115/6000 120/6000 122/5000 122/5000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 165/4000 154/4200 155/4000 160/4250 200/1500-4000 200/1500-4000
Skrzynia biegów/napęd 5b man./przedni 5b man./przedni 5b man./przedni 5b man./przedni 6b man./przedni 6b man./przedni
Hamulce przód/tył tarcz. wentyl./tarczowe tarcz. wentyl./tarczowe tarcz. wentyl./tarczowe tarcz. wentyl./tarczowe tarcz. wentyl./tarczowe tarcz. wentyl./tarczowe
Wymiary nadwozia (dł./szer./wys.; mm) 4468/1839/1503 4475/1775/1565 4520/1817/1418 4500/1815/1555 4572/1769/1468 4556/1781/1504
Rozstaw osi (mm) 2640 2700 2703 2708 2578 2578
Pojemność bagażnika (l) 503-1546 415-1395 540-1590 573-1736 580-1620 505-1495

Kompaktowe kombi - wyniki pomiarów

Osiągi (dane testowe) Ford Focus Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Skoda Octavia VW Golf
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 (fabr. 10,5) s 10,8 (fabr. 11,5) s 11,6 (fabr. 12,0) s 11,3 (fabr. 11,5) s 10,4 (fabr. 9,8) s 10,0 (fabr. 9,8) s
Prędkość maksymalna 198 km/h 192 km/h 191 km/h 189 km/h 202 km/h 197 km/h
Średnie zużycie paliwa 8,1 (fabr. 7,0) l/100 km 7,4 (fabr. 6,2) l/100 km 8,0 (fabr. 6,6) l/100 km 8,0 (fabr. 6,8) l/100 km 7,4 (fabr. 6,3) l/100 km 7,6 (fabr. 6,4) l/100 km
Średnica zawracania – w lewo/w prawo 11,0/11,2 m 11,1/11,5 m 11,4/11,6 m 11,5/11,5 m 10,7/10,8 m 11,0/11,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 37,6/37,7 m 38,4/39,3 m 36,3/36,4 m 36,4/37,1 m 36,0/37,1 m 36,8/37,1 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60/69/73 dB (A) 61/70/73 dB (A) 62/69/73 dB (A) 60/67/71 dB (A) 60/66/70 dB (A) 60/67/71 dB (A)
Masa własna rzeczywista/ładowność 1348/547 kg 1290/530 kg 1312/548 kg 1368/554 kg 1379/561 kg 1432/508 kg

Kompaktowe kombi - materiały eksploatacyjne

Eksploatacja Ford Focus Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Skoda Octavia VW Golf
Olej silnikowy 5W-20 (4,3 l) 5W-30 (3,4 l) 5W-30 (4,5 l) 5W-30 (4,2 l) 5W-30 (3,6 l) 5W-30 (5,5 l)
Olej w skrzyni biegów 75W-90 Synth. (2,3 l) 75W-85 (1,9 l) Opel 93 165 290 75W-90 Synth. (1,8 l) 70W-75 Synth. (2,0 l) 70W-75 Synth. (2,0 l)
Płyn hamulcowy DOT 4 (0,7 l) DOT 4 (0,7 l) DOT 4 (0,5 l) DOT 4 (ok. 1,0 l) DOT 4 (ok. 1,0 l) DOT 4 (ok. 1,0 l)
Układ chłodzenia płyn z glikolu (6,5 l) płyn z glikolu (5,8 l) płyn z glikolu (6,9 l) płyn z glikolu (6,0 l) płyn z glikolu (6,7 l) płyn z glikolu (5,6 l)
Rozrząd łańcuch łańcuch pasek łańcuch łańcuch łańcuch

Kompaktowe kombi - interwały przeglądowe

Kiedy wymieniać? Ford Focus Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Skoda Octavia VW Golf
Olej silnikowy wraz z filtrem co 20 tys. km lub rok co 20 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok co 15 tys. km lub rok*** co 15 tys. km lub rok***
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km co 20 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km co 40 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km
Płyn chłodzący co 10 lat co 100 tys. km lub 5 lat* okresowa kontrola co 100 tys. km lub 5 lat** okresowa kontrola okresowa kontrola
Napęd rozrządu co 160 tys. km bez okresowej wymiany co 150 tys. km bez okresowej wymiany bez okresowej wymiany bez okresowej wymiany
*pierwsza wymiana, później co 40 tys. km lub co 2 lata; **pierwsza wymiana, później co 30 tys. km lub co 2 lata; ***możliwy również serwis Long Life – co ok. 30 tys. km

Kompaktowe kombi - ceny części

Zamienniki Ford Focus Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Skoda Octavia VW Golf
Filtr oleju/powietrza od 26/41 zł od 21/39 zł od 14/25 zł od 27/39 zł od 34/56 zł od 34/49 zł
Klocki hamulcowe/tarcze (przód, kpl.) od 102/280 zł od 110/320 zł od 98/230 zł od 116/280 zł od 250/620 zł od 190/380 zł
Amortyzatory przód/tył (kpl.) od 480/420 zł od 388/320 zł od 300/220 zł od 396/352 zł od 368/316 zł od 378/298 zł
Sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) od 770 zł od 480 zł od 430 zł od 730 zł od 710 zł od 710 zł
Reflektor/błotnik (przód) od 348/251 zł od 502/178 zł od 394/219 zł od 445/286 zł od 494/239 zł od 416/132 zł

Kompaktowe kombi - naszym zdaniem:

Nasze typy? Octavia, 308, Focus i Astra. Należałoby wprowadzić jednak korekty w silnikach, np. jeśli Octavia z benzyniakiem, to w wersji 1.6 8V, jeśli „308-ka”, to raczej z dieslem, Astra – z benzyniakiem 1.8/140 KM. Focus może być w wersji 1.8/125 KM. Więcej informacji w galerii.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (111)

No photo
No photo ~pozdrawiam Użytkownik anonimowy
~pozdrawiam
No photo ~pozdrawiam Użytkownik anonimowy
do ~jaToSZ:
No photo ~jaToSZ Użytkownik anonimowy
31 sty 15:13 użytkownik ~jaToSZ napisał
Wszystko prawda. Pieniądze się zgadzają, ale przebiegi to już zupełnie nie. Ośmioletnie, sprowadzone auto ma najeżdżone grubo ponad 300 tys. (bliżej 400 tys.). W 90% po kościelnych przejściach, typu dzwon. Nie ma się co oszukiwać, trzeba się spodziewać ci
Ośmiolatek może mieć 30 jak 630 tys km w kołach. Mam sąsiada, który sprzedał 10 latka z przebiegiem 25 tys lecz też miałem szefa który mieszkał w Niemczech i co piątek wracał do siebie, a w poniedziałki był w pracy. Skutkiem tego TYLKO te przejazdy dodawały 8x 970 km w miesiącu, jak dodamy jego jazdy w miejscu to gościu kręcił ponad 100 tys w rok. Zmieniał samochody co 5 lat.... Nadto nie sam przebieg decyduje o zużyciu samochodu. Wolałbym samochód szefa z przebiegiem 300 tys niż mojej żony 80 tys która dojeżdża do pracy 2 km i na zakupy 3-10km. Jej samochód pracuje niemal stale niedogrzany. Efekt wiadomy...
31 sty 16:03 | ocena: 94%
Liczba głosów:32
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Astra H 1.6 Twinport ma 105 km panie Redaktorze:) to są inne silniki, 115 ma zmienne fazy rozrządu. a tak ogólnie Astra H byłby super autkiem gdyby nie ta nieszczęsna elektronika, czasami szlag człowieka trafia, może mi się trafił taki egzemplarz ale jednego roku padł mi czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik obrotów wału korbowego i teraz rada dla nabywców TYLKO CZUJNIKI ORYGINALNE, nie zamienniki! lepiej kupić używany czujnik ale dobry z innego auta:) CIM też pada ale jak się go naprawi to kilka lat z głowy. No i jeszcze jedna rada jak kupować Astrę H to tylko w wersji Cosmo czyli ma półskórę bardzo ładną i trwałą, komputer pokładowy, kolorowa navi i ładne oświetlenie wewnątrz i zewnątrz:) szkoda że nie ma Saaba 9-3 combi to też fajne auta.
31 sty 18:57 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Focus2 Użytkownik anonimowy
~Focus2 :
No photo ~Focus2 Użytkownik anonimowy
Ale masa bzdur w tym artykule. Silnik Forda 1.8 jest na łańcuchu a nie na pasku !!!. Zalecany olej to 5w30 a nie 5w20 !! Silniki 1.6 Tdci (hdi) to generalnie jedne z najtańszych diesli w serwisowaniu na rynku, wersja 90 KM nie miała dwumasy, dpf, turbo jest ze stałą geometrią, a wtryski to łatwo naprawialny bosh. Jedyne problemy tego motoru to pocące się uszczelki wtrysków (groszowa naprawa) i sławne zatykające sitko od smarowania turbo, jak się pilnuje tych rzeczy to silnik nie sprawia problemów.
31 sty 17:33 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
73%
27%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bambino Użytkownik anonimowy
~bambino :
No photo ~bambino Użytkownik anonimowy
peugota z silnikiem bmw trzeba omijać szerokim łukiem. jak kupisz wieśwagena/skodę/audi czy seata z silnikiem tsi to lepiej od razu strzel sobie w kolano. co do opla nie jeździłem podobno słabe skrzynie mają. koreańce lepsze od niemieckich. fordem 1.8ffv jeżdżę i sobie chwalę.
foczkę kupiłem od osoby prywatnej w zachodnich landach auto zadbane z małym przebiegiem. zwyczajnie bałem się kupić auto w polsce!!!
dwa przypadki: kolega wracał do polski jechał i przysnął przywalił w laweciarzy poduszka nie zadziałała zamiast czujnika był opornik teraz jest rośliną. auto kupił od polskiego krętacza.
znajoma zostawiła zęby w kierownicy pas się urwał poduchy nie strzeliły. kupiła auto bezwypadkowe u polskiego krętacza. w polsce prawo dla złodzieji. niemiec cię nie oszuka bo wie ile to kosztuje.
31 sty 22:24 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fitzroy Użytkownik anonimowy
~fitzroy
No photo ~fitzroy Użytkownik anonimowy
do ~leclerc:
No photo ~leclerc Użytkownik anonimowy
31 sty 15:06 użytkownik ~leclerc napisał
Gdyby w tescie był Fiat croma, to wygrałby w cuglach !
Chłopie to nie tak klasa.Jesteś kolejnym przykładem ,że Polacy nie znają podziału samochodów na klasy a później gadają głupoty.Zrobiłbym wykład ale nie chce mi się,za dużo pisania,masz google to ogarnij.Croma to klasa D(średnia) mimo ,że to nietypowe auto bo występuje tylko w nadwoziu kombi,miał to być konkurent mondeo,passata,laguny,avensis itd.Przedstawiane samochody to klasa C(średnia niższa lub jak ktoś woli kompaktowe) czyli golf,i30,cee'd,308,civic,corolla,leon,astra,focus,c4,megane itd.Co do Renault megane to bije te wozidła na łeb w wersji tce 130km,ta sama cena za ładne,pakowne auto z niezłym, wyposażeniem i jakością wykonania,duzo lepszym silnikiem(renault robi jedne z lepszych benzynowych turbo) i całkiem niska awaryjnością(może jeszcze nie toyota i honda ale dużo lepiej niż poprzednia generacja)
31 sty 16:17 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~traker z Krakowa Użytkownik anonimowy
~traker z Krakowa :
No photo ~traker z Krakowa Użytkownik anonimowy
Ten co to pisał to stworzył artykuł na zamówienie!
Sam mam hyundaia i30 cw 1,6 crdi 115 KM 2009 rok produkcji , przebieg 126 tyś km i nic się nie dzieje.Olej od wymiany do wymiany, filtr powietrza, filtr przeciwpyłowy AC i jazda.Nie chcę innego samochodu .Ten mnie nigdy nie zawiódł !
31 sty 15:42 | ocena: 85%
Liczba głosów:33
85%
15%
| odpowiedzi: 7
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nm Użytkownik anonimowy
~nm
No photo ~nm Użytkownik anonimowy
do ~warczyburg:
No photo ~warczyburg Użytkownik anonimowy
31 sty 15:29 użytkownik ~warczyburg napisał
Dać 25 i więcej jak się chce mieć dobry stan za 8 letnie auto? To nie dawne W123 teraz ośmioletnie auto to już złom, albo w stanie przed, czyli przed wymianą rozrządu, sprzęgła, hamulców wymieniać dalej? Jeśli macie zdolność kredytową to lepiej kupić, ka
Nie przesadzaj, sam mam powyższą astrę tylko nie kombi, a gtc. 2005 rok, zero problemów, awarii czy niedomagań. Części tanie, budowa prosta, bez problemów. A z nowymi to tak kolorowo nie ma, dasz 60 tysi za gołego kompakta i masz spokój, ale dopóki jest gwarancja. A później dopiero jazda, silniczki typu 1.0 czy 1.2 to sie dopiero zaczną sypać 4-5 lat i są przeboje.
31 sty 17:16 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
~Grzes :
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
Coś niesamowitego golf i Octavia wypadła gorzej niż konkurenci. Gdzieś musi być drugie dno. Swoją drogą to dziwne jak w teście używa się golfa i skoda w tak bogatej wersji wyposażenia a takiego Peugeota w kompletnym golasie bez nawigacji i klimatyzacji automatycznej. Jestem pełen podziwu
31 sty 10:55 | ocena: 84%
Liczba głosów:37
84%
16%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jaToSZ Użytkownik anonimowy
~jaToSZ :
No photo ~jaToSZ Użytkownik anonimowy
Wszystko prawda. Pieniądze się zgadzają, ale przebiegi to już zupełnie nie. Ośmioletnie, sprowadzone auto ma najeżdżone grubo ponad 300 tys. (bliżej 400 tys.). W 90% po kościelnych przejściach, typu dzwon. Nie ma się co oszukiwać, trzeba się spodziewać ciągłych napraw.
31 sty 15:13 | ocena: 79%
Liczba głosów:28
79%
21%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
do ~warczyburg:
No photo ~warczyburg Użytkownik anonimowy
31 sty 15:29 użytkownik ~warczyburg napisał
Dać 25 i więcej jak się chce mieć dobry stan za 8 letnie auto? To nie dawne W123 teraz ośmioletnie auto to już złom, albo w stanie przed, czyli przed wymianą rozrządu, sprzęgła, hamulców wymieniać dalej? Jeśli macie zdolność kredytową to lepiej kupić, ka
Można dorzucić z kilka tysięcy do napraw i jeździć dalej kolejne 7-8 lat. Zamiast wydawać 70tys. zł lub więcej na nowe auto, a w kredycie w sumie wyjdzie ponad 100tys, zł.
31 sty 17:09 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Kombi z benzyniakiem za 25 tys. zł

Kompaktowe kombi mają wiele zalet – są całkiem pakowne, niedrogie w zakupie i eksploatacji. Na który model i w jakiej wersji postawić?

Kombi z benzyniakiem za 25 tys. zł (slajd 1 z 26)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego