Kompakty z udanymi benzyniakami za ok. 15 tys. zł

13 paź, 09:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Rodzinny hatchback za 15 tys. zł poza użytecznością powinien charakteryzować się wysoką trwałością i niskimi kosztami napraw. Warunki te spełniają popularne kompakty z trwałymi benzyniakami o pojemności 1.6.

  • Używane auta za 15 tys. zł na ogół mają proste i sprawdzone silniki
  • Jeśli używana Toyota Corolla to tylko po liftingu
  • Każdy z opisywanych modeli to bezpieczny wybór

Diesle w kilkunastoletnich kompaktach są w odwrocie! Wiedzą o tym osoby zajmujące się handlem i coraz częściej importują samochody z silnikami benzynowymi. Ale klienci kupujący starsze pojazdy również coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że motory benzynowe to zdecydowanie mniejsze wydatki w przypadku awarii.

Specjalnie dla Was wybraliśmy cztery interesujące propozycje za ok. 15 tys. zł – ich wspólną cechą są bardzo trwałe silniki o pojemności 1,6 l i mocy nieco ponad 100 KM. W szranki stają: Citroën C4 I, Renault Mégane II, Toyota Corolla IX oraz Volkswagen Golf V.

Tylko proste i sprawdzone

Prezentowane pojazdy poza jednym mają 16-zaworowe silniki. To wynik tego, że motor 1.6 FSI z Volkswagena, z 16-zaworową głowicą i wtryskiem bezpośrednim, nie do końca spełnia nasze założenie o wyjątkowej trwałości (ma problemy np. z gromadzącym się nagarem), do tego nie jest idealny do zasilania LPG. W przypadku Golfa radzimy więc poszukać starszej generacji motoru 1.6 8V (w tym modelu oferowana niemal do końca produkcji, czyli do 2008 r.).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Powiecie, że mocno odbiega ona osiągami od prezentowanych konkurentów, i rzeczywiście, gdy spojrzy się na nasze pomiary dotyczące przyspieszenia – tak jest. Jeśli jednak skierujecie wzrok nieco niżej, zobaczycie, że pod względem elastyczności ten silnik nie odbiega mocno od porównywanych pojazdów. Jakby tego było mało, spala najmniejsze ilości paliwa.

Wszystkie opisywane wersje silnikowe nadają się do LPG

Najbardziej paliwożernymi silnikami na pętli pomiarowej okazały się jednostki Renault i Toyoty. Dobrze wypada motor TU5 w C4, który nie dość, że okazuje się oszczędny, to na dodatek zapewnia całkiem niezłe osiągi. Największą przegraną w tabeli ze zmierzonymi przez nas osiągami jest Toyota, która nie tylko okazuje się najmniej dynamiczna i sporo paląca, lecz także najgłośniejsza.

Różnice w osiągach są na tyle nieduże, że nie wpływają na ocenę

Za to pod względem trwałości motor Toyoty nie ma sobie praktycznie równych, szczególnie w wersji po face liftingu (2004 r.), a za nasze bazowe 15 tys. zł właśnie wśród takich pojazdów będziecie wybierać. Jednak i do pozostałych silników nie ma dużych zastrzeżeń – jednostki francuskie zmagają się głównie z zabrudzeniem przepustnicy i problemami z cewkami zapłonowymi, które nie są już drogie do usunięcia. Zastrzeżeń nie ma też do jednostki Volkswagena, oczywiście, pod warunkiem że nie pokonała już setek tysięcy kilometrów na LPG.

Prezentowane przez nas pojazdy mają też jednak wyraźne różnice. Przede wszystkim widać je w relacji ceny do roku produkcji. Wyraźnie oddzielić da się francuskie pojazdy, które za naszą bazową kwotę mogą mieć nawet mniej niż 10 lat, od Toyoty i Volkswagena. Szczególnie w przypadku Corolli nie poszalejecie z rocznikiem za 15 tys. zł, bo ta suma wystarczy w najlepszym razie na wybór spośród 12-letnich egzemplarzy. Nawet porównywany Volkswagen za tę samą kwotę może być o rok młodszy.

Jak jest z awaryjnością?

Różnice te wynikają z opinii, jaką mają modele różnych producentów. Auta francuskie są uważane za bardziej awaryjne od japońskich i niemieckich. I rzeczywiście, gdy zapomnimy na chwilę o bardzo udanych silnikach, Citroën C4 I i Renault Mégane II wymagają częstszych wizyt w warsztacie, ale czy to powoduje, że nie będziemy ich polecać? Zdecydowanie nie, bo większość awarii można w ich wypadku relatywnie tanio naprawić. Poza tym dzięki niższym cenom kupicie w tym przypadku młodsze egzemplarze, jest więc spora szansa na mniej wyeksploatowany pojazd.

Trudniej o okazję

Jeśli chodzi o Toyotę i Volkswagena, to zdecydowanie trudniej o zadbane auto w okazyjnej cenie, bo gdy takie trafi na rynek, długo nie czeka na nowego nabywcę. Warto baczniej przyjrzeć się podwoziu Corolli, gdyż może być już skorodowane. Jeśli blacha nie jest zaatakowana, powinniście zdawać sobie sprawę z tego, że nawet tak na pozór niegroźna rdza na śrubach zawieszenia może być kłopotliwa. Podobnie ma się rzecz ze skorodowanym bakiem paliwa.

Golf z kolei niesie z sobą o wiele większe ryzyko na egzemplarz po poważnym „dzwonie” lub z cofniętym licznikiem, ponieważ bardzo dużo samochodów tego typu trafiło do naszego kraju – czujność jest więc jak najbardziej wskazana.

Bardzo tanie części

Wszystkie prezentowane przez nas modele łączy, oprócz zbliżonych i trwałych jednostek napędowych, także bardzo łatwy dostęp do części zamiennych. Nie brakuje zarówno elementów do silników (większość z nich trafiła co najmniej do kilku modeli i bardzo często się je spotyka), jak i pozostałych. Porównanie ich cen (tabela na końcu tekstu) nie wykazuje wyraźnych różnic. Minimalnie droższe są jedynie elementy do Toyoty, ale nie jest to poziom sprzed kilku lat. Jeśli weźmie się pod uwagę wyższą wytrzymałość „japończyka”, koszty są bardzo porównywalne.

Citroën C4 I (2004-10) - od 7000 zł

Polecany przez nas silnik 1.6 ma oznaczenie „TU5 JP4”. Polecany przez nas silnik 1.6 ma oznaczenie „TU5 JP4”. Foto: Auto Bild, Archiwum / Auto Bild

C4 z polecanym przez nas silnikiem 1.6/109 KM było produkowane do 2008 r. Dzisiaj auta z tego rocznika kupicie już za ok. 15 tys. zł. Nie polecamy nowszych, z motorem 1.6 VTi oraz THP, bo są one o wiele bardziej awaryjne. Starsza jednostka jest znana z wielu innych modeli koncernu PSA, co sprawia, że tanio ją naprawicie, do tego zapewnia niezłe osiągi, a kompakt z nią nie pali zbyt dużo benzyny (niemal najmniej w naszym teście).

C4 nie oferuje dużo miejsca. Najlepiej wypada szerokość, gorzej - przestrzeń z tyłu na nogi i nad głową. C4 nie oferuje dużo miejsca. Najlepiej wypada szerokość, gorzej - przestrzeń z tyłu na nogi i nad głową. Foto: Auto Świat

C4 nie jest najprzestronniejszym autem w segmencie, ale rodzinie 2+2 powinno wystarczyć. Uwagę zwraca dość kosmiczny kokpit pojazdu, z kierownicą z nieruchomym środkiem (w kolejnej generacji producent zrezygnował z tego rozwiązania).

Niewątpliwą zaletą C4 są niskie ceny zakupu – lepszą relację ceny do wieku ma tylko Renault. Większość napraw tego auta nie jest skomplikowana, co przekłada się na akceptowalne koszty. C4 nie jest jednak bezawaryjnym samochodem.

Ocena: 3,5

Renault Mégane II (2002-08) - od 5000 zł

Benzyniaki 1.4 oraz 1.6 należą do udanej serii K. Mniejszy jest jednak za słaby. Benzyniaki 1.4 oraz 1.6 należą do udanej serii K. Mniejszy jest jednak za słaby. Foto: Robert Magdziak, Auto Bild / Auto Świat

Kwota 15 tys. zł wystarczy na zakup Mégane’a z ostatniego roku produkcji z polecanym przez nas benzyniakiem 1.6 16V. W tej generacji kompaktowego Renault stosowano następujące wersje mocy tego silnika: 112, 113 oraz 116 KM. Była też 105-konna odmiana na etanol, jednak na rynku łatwiej o Mégane’y zasilane LPG (silniki serii K bardzo dobrze to znoszą). Generalnie lepiej poszukać egzemplarza, który nie ma jeszcze gazu.

Dużo miejsca – na nogi tyle samo, co w Toyocie, nad głową - więcej. 3. miejsce pod względem szerokości. Dużo miejsca – na nogi tyle samo, co w Toyocie, nad głową - więcej. 3. miejsce pod względem szerokości. Foto: Auto Świat

Zaletą tego modelu jest bardzo atrakcyjna cena zakupu – zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę wyposażenie i wielkość pojazdu (sporo miejsca z tyłu i całkiem ustawny kufer). Oczywiście, zła opinia, którą ma „meganka”, nie jest przypadkowa, bo ten model nie jest bezawaryjny.

Z drugiej strony dzięki prostej budowie i elementom z innych modeli (przede wszystkim silnikom i skrzyniom biegów) naprawy nie będą drogie. Niestety, na rynku nie brakuje też aut, które mocno już wyeksploatowano.

Ocena: 3

Toyota Corolla IX (2001-07) - od 8000 zł

Przedliftingowe silniki ZZ miewają problem ze spalaniem oleju. Te po zmianach - już nie. Przedliftingowe silniki ZZ miewają problem ze spalaniem oleju. Te po zmianach - już nie. Foto: Robert Magdziak, Marcin Kubisa / Newspix

Jeśli Corolla E12 z benzyniakiem 1.6, to najlepiej po liftingu (2004 r.), bo wtedy Toyota zmodernizowała jednostkę napędową. Starsze silniki mają tendencję do zbyt dużego zużycia oleju, a te powstałe po modernizacji – już nie. Takie egzemplarze kosztują zwykle od 13 tys. zł. Silnik 1.6 zapewnia wystarczające osiągi, jedyne zastrzeżenie jest tu zgłaszane do zbyt dużego zużycia paliwa (w naszym teście 9,3 l/100 km). To z tego powodu w części samochodów spotkacie instalacje LPG (nie polecamy tych aut, bo źle wyregulowana instalacja powoduje problemy z głowicą).

Najmniejszą szerokość przestrzeni pasażerskiej, ale z tyłu sporo miejsca na długość (2. lokata). Najmniejszą szerokość przestrzeni pasażerskiej, ale z tyłu sporo miejsca na długość (2. lokata). Foto: Auto Świat

Poza tym jednak Corolla to auto, do którego zwykle nie trzeba zbyt dużo dokładać, do tego ceny części zamiennych nie są już szczególnie wysokie. Warunkiem jest oczywiście to, że kupicie doinwestowane auto, najlepiej z przebiegiem do 200 tys. km. Obraz niezłego samochodu uzupełnia bardzo prosta budowa. Kupując Corollę, trzeba jednak pamiętać o tym, że ma słabsze wyposażenie.

Ocena: 3,5

VW Golf V (2003-09) - od 11 000 zł

W Golfie V znajdziecie benzyniaki FSI oraz bardziej popularne - MPI (z pośrednim wtryskiem). W Golfie V znajdziecie benzyniaki FSI oraz bardziej popularne - MPI (z pośrednim wtryskiem). Foto: Auto Bild

Golf z benzyniakiem? Najbezpieczniejszym wyborem w przypadku „piątki” będzie starszy silnik 1.6 8V MPI/102 KM, który w naszych testach nie odbiega aż tak od 16-zaworowej konkurencji, do tego jest oszczędniejszy. To idealna jednostka do zasilania LPG, w przeciwieństwie do silnika 1.6 FSI o mocy 115 KM, gdyż ten cierpi także na problemy z gromadzącym się nagarem. Volkswagena z polecanym przez nas motorem kupicie już za ok. 11-12 tys. zł, ale będzie to egzemplarz z początku produkcji. Gdy zaś dorzucicie ok. 3 tys. zł, będziecie mogli wybierać wśród aut z lat 2005-06.

Świetna szerokość kabiny, najwięcej przestrzeni znajdziecie także na nogi oraz nad głowami z tyłu. Świetna szerokość kabiny, najwięcej przestrzeni znajdziecie także na nogi oraz nad głowami z tyłu. Foto: Auto Świat

Golf to trwały samochód, z tanimi częściami i dość prostą budową (chociaż z tyłu ma już wielowahaczowe zawieszenie, a nie – jak poprzednik – belkę skrętną). Niestety, w przypadku Golfa trzeba liczyć się z tym, że wiele aut ma na koncie poważne przygody blacharskie i cofnięte liczniki. VW z podstawowym benzyniakiem zwykle jest także dość ubogo wyposażony.

Ocena: 4

Kompakty z udanymi benzyniakami - dane techniczne:

Dane producenta Citroën C4 Renault Mégane Toyota Corolla VW Golf
Silnik – typ/cylindry/zawory benz./R4/16 benz./R4/16 benz./R4/16 benz./R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1587 1598 1598 1595
Moc maksymalna (KM/obr./min) 109/5750 113/6000 110/6000 102/5600
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 147/4000 152/4200 150/4400 148/3800
Skrzynia biegów/napęd man. 5/przedni man. 5/przedni man. 5/przedni man. 5/przedni
Hamulce przód/tył tarczowe went./tarczowe tarczowe went./tarczowe tarczowe went./tarczowe tarczowe went./tarczowe
Wymiary nadwozia (dł./szer./wys.; mm) 4260/1769/1456 4209/1777/1458 4180/1710/1475 4204/1759/1485
Rozstaw osi (mm) 2608 2625 2600 2578
Pojemność bagażnika (l) 320-1023 330-1190 289-1190 350-1305

Kompakty z udanymi benzyniakami - osiągi:

Osiągi (dane testowe) Citroën C4 Renault Mégane Toyota Corolla VW Golf
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,4 s 3,5 s 3,5 s 3,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s 10,7 s 10,2 s 12,0 s
Elastyczność 60-100 km/h (4. bieg) 10,2 s 10,7 s 10,5 s 11,0 s
Elastyczność 80-120 km/h (5. bieg) 15,7 s 16,4 s 15,1 s 15,0 s
Prędkość maksymalna 194 km/h 192 km/h 190 km/h 184 km/h
Średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km 9,2 l/100 km 9,3 l/100 km 8,0 l/100 km
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 38,4/37,1 m 37,6/37,9 m 38,1/39,1 m 40,2/40,2 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58/68/71 dB (A) 59/68/70 dB (A) 60/69/72 dB (A) 61/68/71 dB (A)
Masa własna rzeczywista/ładowność 1275/457 kg 1295/430 kg 1190/465 kg 1270/530 kg

Kompakty z udanymi benzyniakami - materiały eksploatacyjne:

Eksploatacja Citroën C4 Renault Mégane Toyota Corolla VW Golf
Olej silnikowy 5W-30 (3,4 l) 0W-30 (4,2 l) 5W-30 (3,7 l) 5W-30 (4,5 l)
Olej w manualnej skrzyni biegów 75W-80 Semi-Synth. (2,0 l) 75W-80 (3,4 l) 75W-90 (1,9 l) 75W-80 Synth. (1,9 l)
Płyn hamulcowy DOT 4 DOT 4 DOT 4 DOT 4
Układ chłodzenia płyn na bazie glik. (6,7 l) płyn na bazie glik. (7,9 l) płyn na bazie glik. (6,0 l) płyn na bazie glik. (6,0 l)
Rozrząd pasek pasek łańcuch pasek

Kompakty z udanymi benzyniakami - serwis:

Kiedy wymieniać? Citroën C4 Renault Mégane Toyota Corolla VW Golf
Olej silnikowy wraz z filtrem co 20 tys. km lub co rok co 30 tys. km lub co rok co 15 tys. km lub co rok co 15 tys. km lub co rok
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 15 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km co 30 tys. km
Filtr paliwa co 60 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km co 60 tys. km
Napęd rozrządu co 160 tys. km co 120 tys. km łańcuch co 120 tys. km

Kompakty z udanymi benzyniakami - ceny części:

Ile kosztują zamienniki? Citroën C4 Renault Mégane Toyota Corolla VW Golf
Filtr oleju/powietrza 32/33 zł 20/27 zł 17/20 zł 24/40 zł
Klocki hamulcowe/tarcze (przód, kpl.) 150/310 zł 120/380 zł 190/400 zł 170/440 zł
Amortyzatory przód/tył (kpl.) 280/260 zł 320/310 zł 460/360 zł 440/360 zł
Sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko, koło dwumasowe) 570 zł 450 zł 450 zł 390 zł
Zestaw rozrządu (komplet) 489 zł 550 zł 979 zł (łańcuch) 380 zł

Naszym zdaniem: trudny wybór

Każdy z prezentowanych modeli z silnikiem 1.6 ma niezaprzeczalne zalety: Golf jest poprawny, C4 awangardowe, Corolla trwała, a Mégane – tani. Wybór będzie więc trudny!

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (50)

No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Co to jest samochód rodzinny? Według autoświata w zasadzie może być to każdy typ samochodu: miejski samochód rodzinny, haczbak rodzinny, sedan rodzinny, rodzinne kombi i rodzinne suwy. Wyróżnikiem samochodu rodzinnego według specjalistów jest przede wszystkim słaby silnik i nudna stylistyka. Haczbak z mocnym silnikiem nie może być rodzinny bo nie kojarzy się już dziennikarzom z zapuszczonym ojcem dwojga dzieci. Taki pasuje tylko do corolli z silnikiem max 1.3. Tak wówczas jest to samochód rodzinny. Samochód rodzinny musi być nudny. Dzwudziestoletnim dziennikarzom autoświata rodzina kojarzy się z nuda, więc jak samochód jest nudny to oznacza że jest rodzinny. Rodzinna nie jest honda type-R i ford RS, bo nie są to auta nudne. Co z tego że kupowane są głównie własnie przez ojców rodzin, bo to auta szybkie i jednoczesnie funkcjonalne? Za to polo 1.0 jak najbardziej będzie uznane za rodzinne bo jest słabe, tanie i nijakie. Żenada.
14 paź 10:14 | ocena: 98%
Liczba głosów:47
98%
2%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nivetto Użytkownik anonimowy
~Nivetto
No photo ~Nivetto Użytkownik anonimowy
do ~Gerhard Larsson :
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
13 paź 23:44 użytkownik ~Gerhard Larsson napisał
Auto Bild powinien sie nazywac VW Bild. Zenada, oni juz nawet w uzywkach przeginaja, byle by tylko Niemiec byl na wierzchu.
Za 15 tys. zł Dostaniesz Megane II ze szklanym dachem ESP TCS Navi i resztą pełnego wypasu tego nie da ci Golf który za te pieniądze ma 400 tys. km i jest na wykończeniu a tylne szyby na korbki dostajesz. Kupujesz Megane ? Jedź do ASO Renault po VIN poznasz samochód bo jest baza europejska. Jak wydasz 200 zł to w Renault nawet lakier ci zmierzą i pod kompa podlączą a skoro wydajesz 15 000 zł to warto
14 paź 14:07 | ocena: 93%
Liczba głosów:45
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
~plusik36
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
do ~Kameleon:
No photo ~Kameleon Użytkownik anonimowy
14 paź 00:28 użytkownik ~Kameleon napisał
Jasne Francuskie samochody chyba tylko po to żeby nabijać kasę mechanikom.
Temu serwisów do ich obslugi jest przeciętnie 4 razy mniej niż niemieckich. Taak przeciętne miasto to dwa serwisy francuzów i na każdej dzielnicy minimum jeden niemiecki. Tak to jest rzeczywiście żyła złota. Wmawiaj to tak sobie i żyj szczęśliwie przekonując iż 3 wizyta w warsztacie to tak na prawdę wina mechanika. Powiem szczerze by naprawiać francuza to trzeba się znać. to co jest standardem w niemieckich super wozach nie jest tożsamym we francuzach. Tu trzeba robić tak jak przewidział producent.
14 paź 01:31 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ares w Użytkownik anonimowy
~Ares w :
No photo ~Ares w Użytkownik anonimowy
Mówicie o Francuzach , to śmieszne . Wielu zwie się złota rączka i chce za darmo naprawić . A najlepiej własnymi rękami i popieram , ale nie które rzeczy trzeba fachowca i to prawdziwego !. Choć powiem, że jak słyszę o mechanikach na dolnym śląsku z szyldem Citoen itp. to przykre . Bo o Warszawie to mogę powiedzieć wyzysk i szrot Ci wciskają .Kupując samochód trzeba wiedzieć jakie koszty będziesz ponosił . Sam chciałem kupić ropniaka C4-5 i kolega prosto z mostu chcesz wydać na naprawy ? . Wie doskonale jakie wersje są dobre i w benzynie . No i wracam do jednego , poruszając się takimi lepszymi autami płacisz za części drożej . Ale wolę F jeździć niż N . A jeżdżę dużo i widzę co jest zabierane z parkingów na autostradach . Pamiętając że samochód trzeba samemu serwisować , a nie jazda do końca i o rany zepsuł się . Jadąc na wakacje jadę do wiedzącego wszystko mechanika i wiem że nie zedrze ze mnie . Ale wiem że dojadę wszędzie i miałem auta F i nigdy mnie nie zawiodły . Ale jak już staruszek poszedł na emeryturę bo postał parę miesięcy . Aż żal mi go było i tak to jest z autami . Dbasz o niego - bujasz się nim . Stoi lub nie wkładasz w niego, to masz pecha .
14 paź 10:19 | ocena: 66%
Liczba głosów:29
66%
34%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sensor Użytkownik anonimowy
~sensor
No photo ~sensor Użytkownik anonimowy
do ~mareczek:
No photo ~mareczek Użytkownik anonimowy
14 paź 09:55 użytkownik ~mareczek napisał
najlepszym jest Fiat Bravo II, najlepsze napędy, najniższy koszt części i podzespołów, pancerne zawieszenie i układ kierowniczy, świetnie zabezpieczony przed korozją i na nic się zda hejt uprawiany przez niemiecką prasę i portale oraz przez rodzimych hand
Owszem Mareczku, ale spróbuj wyrwać sensowny egzemplarz Bravo II w cenie do 15k PLN - bo o takich autach mowa w artykule. Ludzie nie są głupi i za bezcen sprawdzonego egzemplarza nie sprzedają.
15 paź 08:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mareczek Użytkownik anonimowy
~mareczek :
No photo ~mareczek Użytkownik anonimowy
najlepszym jest Fiat Bravo II, najlepsze napędy, najniższy koszt części i podzespołów, pancerne zawieszenie i układ kierowniczy, świetnie zabezpieczony przed korozją i na nic się zda hejt uprawiany przez niemiecką prasę i portale oraz przez rodzimych handlarzy oferujących niemiecki i azjatycki złom.
14 paź 09:55 | ocena: 83%
Liczba głosów:59
83%
17%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mac52gd Użytkownik anonimowy
~mac52gd :
No photo ~mac52gd Użytkownik anonimowy
Autor jest mistrzem powielania głupot Silnik 1,6 thp jest bardzo dobry- wielokrotnie zdobywał tytuł silnika roku, a że trzeba w nim wymienić rozrząd co 100 tys.km to żadna niespodzianka.
15 paź 11:38 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Olom Użytkownik anonimowy
~Olom
No photo ~Olom Użytkownik anonimowy
do ~Kameleon:
No photo ~Kameleon Użytkownik anonimowy
14 paź 00:28 użytkownik ~Kameleon napisał
Jasne Francuskie samochody chyba tylko po to żeby nabijać kasę mechanikom.
Zapytaj swoich znajomych mechaników jakich samochodów naprawiają najwięcej.
Pewnie mu nie uwierzysz i.....
14 paź 08:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
~Michal
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
do ~Kameleon:
No photo ~Kameleon Użytkownik anonimowy
14 paź 00:28 użytkownik ~Kameleon napisał
Jasne Francuskie samochody chyba tylko po to żeby nabijać kasę mechanikom.
Oczywiście, oby nie samochody na f. Tylko że jak pojedziesz do mechanika to większość zepsutych samochodów to niemiecki. Przejrzyj na oczy
14 paź 06:50 | ocena: 93%
Liczba głosów:43
93%
7%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
~Gerhard Larsson :
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
Auto Bild powinien sie nazywac VW Bild. Zenada, oni juz nawet w uzywkach przeginaja, byle by tylko Niemiec byl na wierzchu.
13 paź 23:44 | ocena: 91%
Liczba głosów:46
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Citroën C4 I (2004-10) 1.6 16V/109 KM

Citroën C4 I - to nam się podoba: dobry stosunek ceny do jakości, trwały i całkiem oszczędny silnik 1.6 16V (TU5), dobre wyposażenie, atrakcyjna stylistyka nadwozia.

Citroën C4 I - to nam się nie podoba: wiele problemów z elektryką i elektroniką, przeciętna trwałość mechaniczna, niezbyt duże wnętrze i bagażnik.

Kompakty z udanymi benzyniakami za ok. 15 tys. zł (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego