Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Które auta rdzewieją na potęgę?

27 kwi 12 20:35

Wydawać by się mogło, że problem korozji dotyczy tylko starychsamochodów. Nic bardziej mylnego – coraz częściej docierają do nasinformacje, że nawet młode auta mają już pierwsze ogniska rdzy

Udostępnij
0
Skomentuj

To efekt oszczędności, czyli cieńszej stali i gorszego zabezpieczenia. Remont zardzewiałej karoserii okazuje się bardzo kosztowny i wręcz nieopłacalny w przypadku aut za kilka tys. zł. Przedstawiamy 10 samochodów, które cechują się szczególną podatnością na korozję. Zaskakujące jest to, że ten problem dotyczy nie tylko tanich aut, lecz także drogich przedstawicieli klasy wyższej – korozję w Fordzie Ka można wybaczyć, ale w Mercedesie klasy E już nie.

Zobacz wszystko na temat

Które auta rdzewieją na potęgę?

Ford Ka (1996-2008) z pewnością nie jest przeciętniakiem. Łatwo zapada w pamięć z powodu oryginalnej stylistyki. To również jedno z najbardziej korodujących aut minionej dekady. Rdza zżera właściwie wszystko – stąd bardzo niskie ceny tego modelu: od 2 tys. zł.

Mercedes Vito to przykład, że niemiecki producent spaprał coś przy produkcji nadwozi i ich zabezpieczeniu. Auto koroduje szybko w różnych miejscach, np. na złączach blach, rantach drzwi bądź z powodu odprysków lakieru. Często dochodzi do korozji perforacyjnej. Cena: od 10 tys. zł.

Mercedesa klasy E (W210) z lat 1995-2003 na rynku wtórnym można kupić już za 10 tys. zł! Dlaczego tak tanio? Większość starszych aut wymaga remontu. Newralgiczne punkty to nadkola, okolice zamka klapy bagażnika (sedan), a głównie kielichy MacPhersona!

Opel Astra I (1991-2008) należy do najbardziej korodujących modeli Opla. Intensywnie rdzewieją wszystkie warianty nadwoziowe, ale prawdziwą mistrzynią w tej dziedzinie jest wersja Classic. Mimo korozji Astra to auto warte uwagi (tanie części). Cena: od 2 tys. zł.

Czy gwarancja antykorozyjna jest coś warta?

Producenci chętnie udzielają wieloletnich gwarancji antykorozyjnych, bo nie zamierzają nic naprawiać za darmo. Posuwają się przy tym do brzydkich sztuczek. Tymczasem samochody rdzewieją tak samo jak kilkanaście lat temu

Nissan Almera I (1995-2000) ma wyjątkową skłonność do korodowania na krawędziach elementów karoserii, ale zdarza się, że dochodzi również do perforacji miski olejowej. Warto jednak podkreślić, że mechanicznie jest to dość trwała konstrukcja. Cena auta to 4-8 tys. zł, a remont blacharki kosztuje 3-4 tys. zł.

Suzuki Swift II (1989-2004) było produkowane bardzo długo, ale korozja nie dotyczy tylko najstarszych egzemplarzy. Intensywna rdza pojawia się niezależnie od rocznika i co gorsza, nie tylko na nadkolach. Niestety, z powodu bardzo niskiej ceny (od 1,5 tys. zł) remont nadwozia jest zazwyczaj nieopłacalny.

Fiat Siena/Palio (1997-2005) miał być praktycznym i tanim autem, czyli idealnym na takie rynki jak środkowa i wschodnia Europa. Niestety, wszystko wskazuje na to, że niską cenę uzyskano m.in. kosztem dobrej ochrony antykorozyjnej. Auto można kupić za 3 tys. zł, ale przygotujmy się na widok rdzy.

Ford Mondeo II (2000-07) okazuje się kolejnym modelem firmy, który ma poważne problemy z rdzą. Nawet nieuszkodzone egzemplarze korodują na rantach drzwi, nadkolach i klapie bagażnika – można to było zauważyć już w dwuletnich autach. Cena: od 9 tys. zł.

Daewoo Espero (1990-97) wraz z Nexią było najbardziej korodującym modelem koreańskiej firmy. Problem rdzy nie jest obcy również jego następczyni, Nubirze. Auto praktycznie zniknęło już z polskich ulic, a głównym powodem tego jest korozja nadwozia. Cena: od 1,5 tys. zł.

Mazda 6 (2002-08) już w ciągu pierwszych kilku lat miała rdzawe wykwity na rantach tylnych nadkoli. Korozja pojawia się też na słabo zabezpieczonym podwoziu. Nie jest to aż tak poważne jak w innych autach, ale Maździe nie przystoi. Cena: od 18 tys. zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".
Czy zabezpieczasz anktykorozyjnie swoje auto?
Tak

44 %

Nie

56 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Które auta rdzewieją na potęgę? (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego