Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Małe kombi też może być funkcjonalne

15 paź 17 16:47

Seat Cordoba czy VW Polo III to stare pojazdy, nawet dobrze utrzymane warte są maksymalnie 5-6 tys. zł. Za ok. 10 tys. zł wybieracie głównie pomiędzy Skodą Fabią Combi a Peugeotem 206 SW. Oba auta cierpią na drobne usterki, ale są tanie w utrzymaniu.

Udostępnij
0
Skomentuj

Fabia ma prostszą technikę i łatwiej o części, ale nie jest to pojazd idealny. Do zalet zaliczymy niezłą odporność na korozję i pancerną tylną belką. We wnętrzu jest sporo miejsca. Wady? Też jest ich niemało: kiepska jakość przedniego zawieszenia (wahacze przednie, łożyska kolumn resorujących, "pływający" stabilizator), drobne usterki elektryki, kiepskie silniki 1.2 HTP (awaryjny rozrząd), niska trwałość diesli 1.4 TDI. Często też auta są nadmiernie wyeksploatowane i drogie w stosunku do stanu i wieku. Polecamy volkswagenowskie silniki 1.4.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

206 SW przekonuje znacznie ładniej wykończonym wnętrzem. Samochodem po prostu przyjemniej się jeździ. Ale tu również znajdziecie wady: drobne (ale dość liczne) usterki elektryczne, luzy w zawieszeniu (trudna regeneracja tylnego). Lepiej unikać diesli 1.6 (po większych przebiegach pojawiają się kłopoty m.in. ze smarowaniem), polecamy proste benzyniaki 1.4 i 1.6.

Małe kombi nie mają bardzo dużych bagażników, pod względem pojemności w tej kategorii lepiej wypada Fabia. Ale Peugeot przekonuje lepszym zagospodarowaniem kufra (szerszy, równa podłoga bez progu załadunkowego).

Trzeci gracz w tym segmencie to Dacia Logan. Rumuńskie auto za ok. 10 tys. zł będzie młodsze i większe. Przede wszystkim dystansuje konkurentów pojemnością kufra, gdzie zmieścić się może nawe trzeci rząd siedzeń! Ale wykonaniem, wyposażeniem i zabezpieczeniem przed rdzą samochód ten odstaje wyraźnie od aut omawianych wcześniej. Egzemplarzy w tej cenie jest też znacznie mniej.

Podstawowe dane techniczne:

Polecane silniki Logan I 206 Fabia I
Typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/8 benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1361 1390
Moc maks. (KM/obr./min) 75/5500 75/5500 75/5000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 112/3000 120/3400 126/3800
Prędkość maksymalna (km/h) 155 171 170 (169)*
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,6 13,3 14,1 (17,3)*
Średnie spalanie (l/100 km) 7,6 6,5 6,5 (7,5)*
*w nawiasie dane dla wersji ze skrzynią aut.

Naszym zdeniem: wybór mały, ale niezły

Kombi w segmencie B? Nie jest to zbyt popularny typ nadwozia w tym segmencie, ale znajdziecie bardzo różne auta: bardzo pakowną, ale niezbyt przyjemną na co dzień Dacię, sympatycznego Peugeota 206 lub poprawną technicznie Fabię.

Na przegląd kombi z różnych segmentów (od aut miejskich po klasę wyższą), które są do kupienia za około 10 tys. zł zapraszamy do Auto Świata nr 42/2017 z 16 października.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Newspix

Dacia Logan MCV - 2008 rok

Kombi Dacii jest znacznie dłuższe niż konkurencyjne modele (mierzy 4,45 m), gabarytami aspiruje nawet do miana segmentu C, ale ponieważ oparto je na Loganie, pozostawiamy je wśród aut małych. Samochód nie gwarantuje wyrafinowanego prowadzenia, ale komfort jest nie najgorszy.

Foto: Robert Magdziak / Newspix

Foto: Marcin Kubisa / Newspix

Foto: Marcin Kubisa / Newspix

Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Małe kombi też może być funkcjonalne (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego