Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Mazda 6 pierwszej generacji – wybrać dwulitrowego diesla czy benzyniaka?

21 paź, 15:18
Udostępnij
0
Skomentuj

Korozja to główny problem używanej Mazdy 6 pierwszej generacji, ale przy wyborze tego pojazdu oprócz sprawdzenia stanu blacharki warto zastanowić się, który z silników wybrać.

Na rynku dominują dwulitrowe diesle i benzyniaki - pytanie, który z nich będzie lepszym wyborem. Jeśli chodzi o diesla 2.0 MZR CD, to ma on kilka powtarzających się problemów. Podstawowym są zbyt małe podkładki pod wtryskiwaczami, które Mazda stosowała w początkowym okresie produkcji. Później pojawiły się poprawione, ale one również mogą przepuszczać spaliny, nagar a także opiłki z koła zębatego pompy oleju, tyle że dzieje się to później. Brud w połączeniu z olejem zapcha smoka umieszczonego w misce olejowej. Prowadzi to nawet do zatarcia jednostki napędowej. Mechanicy radzą czyścić go profilaktycznie przy wymianie oleju.

Mazda 6 I - silnik Diesla

Drugi problem diesla jest związany z filtrem cząstek stałych, który pojawił się seryjnie po modernizacji (2005 r.). Pod koniec wypalania sadzy może dojść do przedostania się paliwa do oleju. Producent umieścił nawet na bagnecie trzy kreski z literami L, F i X. Ostatnia z nich to stan ponad którym może dojść do niekontrolowanego zapłonu i rozbiegania silnika. Jeśli macie zamiar kupić diesla z DPF-em sprawdźcie, czy aktualizowano w nim oprogramowanie – stare w większym stopniu wpływało na proces opisany powyżej.

Mazda 6 I Mazda 6 I Foto: Auto Bild

Silnik 2.0 MZR CD jako jedyny w tej generacji „szóstki” ma rozrząd napędzany paskiem. Interwał wymiany dla większości krajów to 120 tys. km, jedynie w Skandynawii ustalono go na 100 tys. Mechanicy mówią, że nie trzeba go skracać, a pompę wody wymieniać co drugi raz, bo podobno „dojeżdża” do drugiej wymiany rozrządu. Generalnie jednak to koniec dobrych wiadomości, bo do wymienionych problemów trzeba dodać typowe dla współczesnych diesli z wtryskiem commo rail. Zakup diesla w Maździe 6 może być więc obarczony dużym ryzykiem!

Mazda 6 I - silnik benzynowy

Dużo lepszym wyborem jest jednostka benzynowa 2.0. Typowych problemów jest tutaj niewiele, ale pamiętajcie, że zazwyczaj ciężko jest określić jaki jest realny przebieg (Mazda wpisuje wskazania licznika podczas przeglądów w ASO dopiero od 2006 r., a wiele aut ma kręcone przebiegi), a po 350-400 tys. km mogą pojawić się awarie. Słyszeliśmy o wypalonych uszczelkach pod głowicą, czy też nadmiernym zużyciu oleju. Ponieważ części są dość drogie czasem użytkownicy ratują się wymieniając silnik na używany (ceny zaczynają się od 1.6 tys. zł, ale wiadomo, że montaż też swoje kosztuje). W tym wypadku również lepiej żeby nie miał on dużego przebiegu.

Benzyniaki 2.0 kupicie w dwóch w wersjach mocy – przed liftingiem z 2005 r. miały 141 KM, później otrzymały dodatkowe 6 KM. Oczywiście nie są to silnik bardzo oszczędne i należy spodziewać się tu dość wysokiego spalania. Diesle palą mniej, ale są ryzykowne – prze liftingiem miały 121 lub 136 KM, a po nim mocniejszą z nich zastąpiono odmianą 143-konną. Od liftingu seryjny jest również filtr cząstek stałych.

Więcej o używanej Maździe 6 GG/GY możecie przeczytać 23 października w „Auto Świecie” nr 43/2017.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (34)

No photo
No photo ~FatMike Użytkownik anonimowy
~FatMike :
No photo ~FatMike Użytkownik anonimowy
Kupiłem Madzię GG 1.8 jak miała 8 lat i jeździłem kolejne 4. Co roku trzeba wymieniać olej i filtr. Raz nie był filtr wymieniony i się wręcz zassał do środka i oleju ubywało. A ruda oczywiście była, szczególnie nadkola. Mimo to nie zniechęciłem się do marki i kupiłem drugą generację GH. Miała 5 lat i już bąbelki na dachu uff
22 paź 14:09 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bbm87 Użytkownik anonimowy
~Bbm87 :
No photo ~Bbm87 Użytkownik anonimowy
Mazda 6 ma to do siebie że rdzewieje i to fakt, ale i z tym można walczyć choćby konserwacją podwozia (koszt w zakładzie zaczyna się od 500-900, indywidualne podejście to jest koszt 2-3 dni ale za to zmieścimy się w 250-300 PLN, progi? Nadkola, szpachla jest najgorszym rozwiązaniem, ale dospawana blacha trzyma u mnie 7lat bez widocznego ogniska rdzy.. Śmiesznie przedstawicie ten samochód, który ma wiele zalet, +bogate wyposażenie, +komfort wynikający z wielowahacza (tezy na temat czy spisze się na naszych drogach to temat względny, porównując do innych aut z tego roku jest różnica w jeździe), - za wyciszenie, albo i brak, + silniki benzynowe znakomicie podchodzą pod gaz, czyli wyższa oszczędność, +zdecydowanie mniejsza ilość tys km przebiegu na rynku. 350-400 wy z głowy spadliscie? Może znajdą się takie egzemplarze, ale skoro uważacie że ten samochód NIE jest oszczędny to skąd taki przebieg się bierze. Jako właściciel takiej Mazdy, jestem zdaniem że ten artykuł został napisany słabo, to wszystko jest uogólnione i bardzo mało przedstawia, bo z tego co wiemy jest silnik benzynowy taki jak 1.8 i 2.3, a o nich nie ma słowa, gdzie jeszcze raz zaznaczając wysokie spalanie w silniku 2.0? Gdzie jest to auto z segmentu D, i raczej każdy kupujący powinien dostosować swoje wydatki do samochodu
22 paź 13:49 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Niko Użytkownik anonimowy
~Niko :
No photo ~Niko Użytkownik anonimowy
Jeżdżę od 5ciu lat mazda 6 I-gen po lifcie (2006 rocznik) nie mam nawet centymetra kwadratowego korozji, żadnych poważnych usterek. Przy 240tys z czego 100 po naszych drogach zaczyna padać zawieszenie. DPF orginalny i to jedyna powiedzmy że uciążliwa część. A ta uciążliwość polega na tym że raz na 1,5 roku trzeba podpiąć kompa i wymusić wypalanie bo w czasie jazdy już się to nie udaje. I tyle problemów z autem. Jest pakowne, wygodne i bezpieczne. Jak ktoś kastruje auto wycinając dpfa i leje olej za 50zl niezgodny ze specyfikacją (a to podstawa przy autach z DPFem) to potem mamy na rynku wtórnym szroty i stąd opinia o tym aucie z silnikiem Diesla. Ja osobiście polecam ale pewnie takich użytkowników jak ja mało więc jakieś ryzyko jest;)
22 paź 17:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~6 Użytkownik anonimowy
~6 :
No photo ~6 Użytkownik anonimowy
Po zakupie cudownej techniki Made in Japan: Mazda 6 1.8 benz. 2003 r przebieg 115 000 km: zużycie oleju silnikowego 1 litr / 300 km
Nie kopci, nie ma wycieków. Kompresja była sprawdzana i jest w normie.
Takie to niezawodne Mazdy są. Na dwa paliwa jednocześnie: 9 litrów benzyny / 100 km i oleju silnikowego 1 litr / 300 km.
22 paź 13:32 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
Mazda 6 pierwszej generacji to koszmar. Jeździ fajnie ale jest jeżdżącą korozją. Ten samochód już praktycznie nie istnieje. Zresztą wszystkie mazdy 6, 5, MPV, 3 bardzo korodują
22 paź 11:12 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cezary Użytkownik anonimowy
~cezary :
No photo ~cezary Użytkownik anonimowy
Tato posiada taką mazde z benzyniakiem i automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2006 r. Kupił w salonie w Holandii jak jeszcze tam mieszkaliśmy. Teraz mazda ma 11 lat i niemal 450tys km, przez jakies 7 lat glownie trasy Holandia-Polska parę razy w roku, teraz w Polsce tylko miasto. Napraw żadnych!!! Jedynie eksploatacja, olej co 20tys km, 5 razy świece i kable, 3 razy olej w skrzyni. Rdzy brak, wszystko wygląda jak nowe, niepowycierane itp. Ja z narzeczoną mamy Mazde 5, od 2 lat i także zero problemów.
23 paź 16:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marcus Użytkownik anonimowy
~marcus :
No photo ~marcus Użytkownik anonimowy
121 KM to nie był CR, miałem 136 KM, zero problemów z silnikiem, oprócz podkładek pod wtryskami. Tylko pytanie, czy to jest problem? Znany przez serwis, usunięty bez problemów zauważyć. Może narzekający na ten silnik lekceważyli objawy uszkodzonych podkładek, a są one łatwo wg mnie zauważalne - nadmierne zużycie oleju i przedmuchy do skrzyni korbowej... Wtryski, dobre paliwo, sprzedałem auto z przebiegiem 200 tys. - nieruszany układ paliwowy. Ten samochód ma jednego wroga naturalnego - rdza. Drugi - odmładzacze liczników, ulepy malowane, picowane... Na liczniku 150 tys. w rzeczywistości 300 tys. Jak kupowałem tą 6 najeździłem się po kraju, zlepków, cofniętych mnóstwo widziałem. Handlarz jak brałeś latarkę i świeciłeś, żeby zobaczyć wzmocnienia, czy gdzieś w profile, to tylko ręką machał i po temacie. Sprzedałem ja tylko ze względu na korozję, potem miałem 3 od nowości powiedziałem maździe dość korozji...
23 paź 10:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, informacja z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie ruszy a ich zaciekłość widać w usuwaniu każdej wiadomości związanej z tym tematem! Możesz przedłużyć trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się dalej manipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
23 paź 09:07 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek K. Użytkownik anonimowy
~Jarek K. :
No photo ~Jarek K. Użytkownik anonimowy
Jeździłem Każdą 6 I 2.0 MZR-CD 121 KM od 2008 do 2014. Miło się podróżował i nawet dość wygodna. Kolega wymienił mi na początku nadkola przód/tył-wyjął coś jakby koc lub filc, co niby miało tłumić dźwięk, a w rzeczywistości było źródłem wilgoci i potencjalnym zarzewiem rdzy. Dobrze zakonserwował i to tyle-nigdy najmniejszej oznaki rdzy. Ale... No właśnie! Silnik zawarł się trzykrotnie. Dwa razy kasa poszła spora, a za trzecim już mnie motywacja opuściła-sprzedałem. Konstrukcja silnika nie dopracowana. Mazda powinna wszystkim użytkownikom tego modelu pokryć koszty bardzo drogich remontów.
23 paź 09:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jogibabu Użytkownik anonimowy
~Jogibabu :
No photo ~Jogibabu Użytkownik anonimowy
Super auto jezeli chodzi o prowadzenie i funkcjonalność. Jesli chodzi o korozję to w 9 latku (GY 2007 MZR-CD) musiałem robić tylne błotniki, nadkola i końcówki progów. Korozja pojawiała się też na rantach drzwi i klap w okolicach odpływów... porażka. Jeśli chodzi o diesla to filtr poddał się praktycznie zaraz po zakupie (175tys. km). Poza tym wymieniłem podkładki pod wtryskami, rozrząd, wymieniałem olej co 10-12tys. km i nic złego się nie działo. Dobra kultura pracy, reakcja na gaz i dogrzewacz wiec brak problemów w zimie. Jak sprzedawałem miała 240tys. km i super. Podsumowując u mnie gorsza korozja niż diesel no i ten beznadziejny filtr.
23 paź 06:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Mazda 6 I

Mazda 6 pierwszej generacji – wybrać dwulitrowego diesla czy benzyniaka? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego