Teraz już wiadomo, że zaufanie klientów nie zostało nadużyte, chociaż niezawodność poprzednika okazała się nieosiągalna. Motor 2.0 16V jest optymalnym wyborem Godna polecenia i najpopularniejsza jest wersja z benzynowym silnikiem 2.0 (konstrukcja bliźniacza z silnikiem 1.8). Auto z tym motorem ma zadowalające osiągi i przyzwoite spalanie. Słabym punktem jest zawór ciśnieniowy pompy oleju, którego wadliwe działanie wpływa na głośną pracę zaworów (naprawa około 350 zł). Po pewnym czasie producent wyeliminował wadliwy element. Kosztowna w naprawie może okazać się awaria cewki zapłonowej zintegrowanej z aparatem zapłonowym. Nowa kosztuje 1700 zł. Tańsza alternatywa to tylko trudno dostępny element używany. Najbardziej awaryjne są aparaty oznaczone symbolami S1 i S3. Układ napędowy nie sprawia kłopotów, służąc bezawaryjnie długie lata. Wersje z silnikiem Diesla nie są popularne, a auta z motorem 2.5 V6 są na ogół mocno wyeksploatowane. Użytkowanie 4. generacji Mazdy 626 na polskich drogach wiąże się też z naprawami zawieszenia (poprzednik był pod tym względem wyraźnie trwalszy). Mimo to na podkreślenie zasługuje mała ilość drobnych usterek osprzętu elektrycznego i wyposażenia wnętrza oraz bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia. Mazda 626 to auto typowo rodzinne. Nadwozia sedana i hatchbacka odznaczają się niekrzykliwą elegancją. Podobny, zachowawczy styl obowiązuje wewnątrz. Postawiono przede wszystkim na funkcjonalność. Wnętrze jest obszerne, ergonomiczne i wykonane z trwałych materiałów. Wyposażenie standardowe nie jest bogate, ale można znaleźć też auto dobrze wyposażone.Warto zainwestować w części oryginalnePomimo braku generalnego importera w Polsce działają autoryzowane serwisy Mazdy, w których można zamawiać oryginalne części. Tańsze zamienniki są również dostępne, ale oprócz amortyzatorów i elementów układu hamulcowego lepiej z nich nie korzystać. Zmniejsza to mocno trwałość auta.Zdaniem fachowca- Mazda 626 z benzynowym silnikiem 2.0 to dobry wybór. Eksploatacja jest przyjemna ze względu na małą ilość awarii. Fabryczna trwałość zasługuje na uznanie, ale aby ją utrzymać, lepiej nie korzystać z tanich zamienników, które często są bardzo zawodne. To pozorna oszczędność, zwłaszcza jeśli wymieniamy elementy zawieszenia.Jarosław Michalczyk właściciel serwisu Mazdy Auto - JaksaNASZ WERDYKTOpisywana Mazda 626 zasługuje na uwagę każdego, kto szuka rodzinnego i małokłopotliwego w eksploatacji samochodu. Utrzymanie auta w dobrym stanie może wydawać się kosztowne, bo większość mechaników wyspecjalizowanych w obsłudze tych aut nie toleruje używania tanich zamienników. Jednak większy wydatek przywraca poziom niezawodności, z którego słynie Mazda. Silnik 2.0 jest dynamiczny, choć przeciętnie ekonomiczny. Warto wiedzieć, że ze względu na czuły przepływomierz możliwa jest tylko współpraca z droższymi instalacjami gazowymi.
Mazda 626 - Wrodzona trwałość
Debiutująca w 1992 roku Mazda 626 miała trudne zadanie. Poprzedni model postawił wysoko poprzeczkę - odznaczał się niezwykłą trwałością i tego samego oczekiwano od jego następcy.