CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.634.231.96
Średnio4.684.854.492.11
Najdrożej5.095.174.892.45

Gwiazda w końcu zabłysła: Mercedes klasy E (W212/S212)

10 kwi, 13:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Problemy z trwałością Mercedesa klasy E zaczęły się kilkanaście lat temu. Generacja z lat 2009-16 wypada pod tym względem znacznie lepiej.

Klasa E to dla Mercedesa bardzo ważny model: nie tylko świetnie się sprzedaje (przynosi zapewno spory dochód), lecz także świadczy o stanie zaawansowania technologii niemieckiego producenta. Jest też wyznacznikiem jakości całej marki – w tańszych modelach zawsze można zrzucić winę na oszczędności.

Poprzednie generacje miały sporo problemów: W210 bardzo mocno koroduje (w wielu przypadkach zagraża to bezpieczeństwu), W211 z kolei niechlubnie zasłynęło awariami elektroniki i pomp SBC. Jak jest w W212? Mercedes podkreślał zaangażowanie w poprawę bezpieczeństwa i komfortu, ale nie mówił wiele o jakości. Obecnie najstarsze egzemplarze mają już 8 lat – czy należy się ich bać?

Na rynku najłatwiej o sedana z dieslem 2.1. Jednak za mniej niż 50 tys. zł nie kupicie auta w rozsądnym stanie

Różne rzeczy mogą świadczyć o trwałości i jakości samochodu. Gdy przeglądaliśmy w internecie oferty używanych Mercedesów klasy E, naszą uwagę zwróciły dość liczne wpisy dotyczące wysokich przebiegów tych aut. Zdarzają się klasy E, które przejechały… ponad 700 tys. km(!), a stan licznika rzędu 300-400 tys. km to nic nadzwyczajnego. Właściwie to bardzo dobrze świadczy o modelu. Nawet taksówkarze często pozbywają się klasy E dopiero po przekroczeniu ponad 500 tys. km.

Na nabywców czeka w Polsce około 600 Mercedesów klasy E tej generacji. Zdecydowana większość ma nadwozie sedan. Na nabywców czeka w Polsce około 600 Mercedesów klasy E tej generacji. Zdecydowana większość ma nadwozie sedan. Foto: AAdam Mikuła / Newspix

Oczywiście, mimo całkiem wysokiej jakości samochodu nie możecie liczyć na małe wydatki eksploatacyjne. Wiele czynności trzeba powierzać wyspecjalizowanym warsztatom (niekoniecznie ASO), dysponującym zaawansowanym sprzętem diagnostycznym. Wobec takiego poziomu skomplikowania rozwiązań po prostu nie można liczyć na tanie naprawy.

Bezpiecznie i wygodnie

Mercedes położył ogromny nacisk na bezpieczeństwo – twierdził nawet, że to „najbezpieczniejsze auto świata”. Czy miał do tego podstawy? Raczej tak. Wszystkie samochody wyposażono m.in. w system automatycznego hamowania awaryjnego (gdy radary wykryją zagrożenie kolizją), klasa E potrafi też działać samodzielnie, żeby zapobiec kolizji lub zminimalizować jej skutki. Reflektory auta są tak skonstruowane, żeby nie oślepiały innych kierowców, nawet gdy prowadzący zapomni o zmianie świateł (adaptacyjny asystent świateł). Zasięg reflektorów to nawet 300 m!

Systemy podnoszące bezpieczeństwo można by jeszcze długo wymieniać. A co klasa E ma do zaoferowania w kwestii komfortu? Na pewno świetnie wykończone, obszerne wnętrze. Co prawda, słychać czasem głosy, że kabinie pod względem jakości materiałów bliżej do klasy C niż S, ale ogólnie poziom wykończenia nie jest zły.

Z pewnością ma znaczenie to, po którą wersję sięgacie, bo obok dość ponurych aut spotkacie bardzo bogato wyposażone, z atrakcyjną stylistyką. Do klasy S aspirują fotele z aktywnymi zagłówkami i dwustopniową funkcją masażu. W najlepszych wariantach piezoelektryczne zawory, w zależności od prędkości auta, skrętu kierownicy i przyspieszenia bocznego, napełniają odpowiednio poduszki fotela, gwarantujące pewne trzymanie ciała pasażera.

Samochód zapewnia też odpowiednią ilość miejsca. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest go tu pod dostatkiem, szerokość wnętrza to 1500 mm z przodu i o 5 mm więcej z tyłu. W kombi znajdziecie nieco więcej miejsca w kabinie.

Szukasz wymarzonego auta?

Szukasz wymarzonego auta? Sprawdź je z naszymi ekspertami przed zakupem.

Małe auto dostawcze?

Mercedes jest nie tylko ładny i wygodny, lecz także bardzo praktyczny. Oczywiście, na tym polu zdecydowanie wyróżnia się kombi z ogromną przestrzenią ładunkową – 695 l pozwala już nie tylko wyjechać na wakacje, lecz także na prowadzenie małego biznesu. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu (w tej wersji standard na tylnej osi) auto jest też niewrażliwe na ciężar przewożonego towaru.

W autach sprzedawanych na polskim rynku dominuje silnik wysokoprężny 2.1 CDI. Nie jest to zła jednostka, średnie spalanie to 7 l/100 km (bez względu na wariant mocy). W początkowym okresie produkcji doskonale znanym problemem była niska jakość piezoelektrycznych wtryskiwaczy Delphi. Większość jednostek została już naprawiona. Coraz częściej silnikowi dokuczają za to wycieki płynu chłodzącego (łamie się króciec umieszczony pod filtrem paliwa; naprawa to koszt nieco ponad 100 zł) oraz zużycie rozrządu. Czasem słychać gwizd turbosprężarki.

Dobrze wyciszone wnętrze

Przy okazji opisu diesla 2.1 warto pochwalić wyciszenie kabiny – nawet w tej wersji pasażerowie nie są atakowani nieprzyjemnymi hałasami. Znacznie wygodniej podróżuje się autem z silnikiem wysokoprężnym V6 – to udana konstrukcja, choć oczywiście, wysokie przebiegi każą z uwagą przyglądać się każdemu autu (szczególnie należy sprawdzić wyciek z chłodnicy oleju pomiędzy cylindrami). Filtr cząstek stałych sprawia problemy głównie w autach eksploatowanych w mieście. Co ciekawe, wypalanie serwisowe (połączone z wymianą oleju) nie zawsze przynosi dobre rezultaty – lepiej nie zwlekać i wyjechać za miasto na dłuższą przejażdżkę.

Ogromna lista wariantów silnikowych (patrz tabela) obejmuje tylko wersje europejskie, czasem można też spotkać nieco inne odmiany jednostek napędowych.

Klasa E jest nie tylko ładnym autem, lecz także bardzo praktycznym. Klasa E jest nie tylko ładnym autem, lecz także bardzo praktycznym. Foto: AAdam Mikuła / Newspix

Producent przewiduje komputerowe sterowanie przeglądami, ale olej lepiej częściej wymieniać!

Inne kłopoty związane z Mercedesem klasy E? Nie ma ich aż tak dużo. Z mechanicznych warto wymienić możliwość zużycia koła zębatego wałków wyrównoważających w starszych jednostkach benzynowych M272 (3.5). Czasem problemy sprawia zawieszenie pneumatyczne – uszkodzeniu ulegają miechy. Warto wymieniać je parami, ale w przypadku oryginalnych zapłacicie 5000 zł za same poduszki. Znacznie taniej będzie z użyciem zamienników: od 900 zł za sztukę.

Klasa E ma wiele solidnych podzespołów, nie słychać o problemach z korozją, w nadwoziu czasem trzeba walczyć z wodą przeciekającą do wnętrza bagażnika. Elektronika nie sprawia kłopotów, niekiedy strajkują elektryczne szyby czy centralny zamek, ale nie trzeba wymieniać kosztownych modułów, lecz raczej szukać przerw w instalacji. Dość niską żywotność mają żarniki ksenonów (ciekawostka: reflektory z początku produkcji są pojedyncze, jedynie przedzielono je kolorowym paskiem).

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (benzynowe R4):

Dane techniczne* 1.8 200 NGT 1.8 200 CGI 1.8 250 CGI 2.0 200 2.0 250
Lata 2011-13 2009-13 2009-13 2013-16 2013-16
Silnik – typ, liczba zaworów k.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1796 1796 1796 1991 1991
Moc maks. (KM) przy obr./min 163/5500 184/5250 204/5500 184/5500 211/5500
Maks. moment (Nm) przy obr./min 240/3000-4000 270/1800-4200 310/2000-4300 270/1200-4000 350/1200-4000
Skrzynia biegów** 5A 6M, 5A, 7A 5A, 7A 6M, 7A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 224 235 238 233 243
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 8,5 7,8 8,2 7,4
Spalanie (wg EU; l/100 km) 5,5 kg/100 km 10,0/5,7/7,3 10,3/6,1/7,6 8,0/5,0/6,1 7,5/4,8/5,8
*dane dla wersji z manualną skrzynią (chyba że w standardzie przewidziano „automat”);  **6M – skrzynie manualne, 5A, 7A – skrzynie automatyczne
2009 54 600 58 600
2010 62 100 66 600
2011 77 900 70 500 75 600
2012 88 200 79 800 85 600
2013 97 900 88 600 95 100 92 700 96 900

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (benzynowe V6):

Dane techniczne 3.5 300 CGI 3.5 350 3.5 350 CGI 3.5 350 CGI 3.5 400
Lata 2011-14 2009-11 2009-11 2011-14 2014-16
Silnik – typ, liczba zaworów benz. V6/24 benz. V6/24 benz. V6/24 benz. V6/24 bit.benz. V6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 3498 3498 3498 3498 3498
Moc maks. (KM) przy obr./min 252/6500 272/6000 292/6400 306/6500 333/5250-6000
Maks. moment (Nm) przy obr./min 340/3500-4500 350/2400-5000 365/3000-5100 370/3500-5250 480/1200-4000
Skrzynia biegów* 7A 7A 7A 7A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 250 250 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,1 7,2 6,8 6,3 5,3
Spalanie (wg EU; l/100 km) 9,5/5,3/6,8 13,6/7,3/9,6 12,4/6,3/8,5 9,5/5,3/6,8 9,4/5,4/6,9
*7A – skrzynie automatyczne
2009 69 000 70 700
2010 78 400 80 400
2011 85 300 89 000 91 200 94 200
2012 98 200 106 600
2013 109 100 118 400

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (benzynowe V6 i V8):

Dane techniczne 3.0 400 4.7 500 5.5 500
Lata 2013-14 2011-16 2009-11
Silnik – typ, liczba zaworów bit.benz. V6/24 bit.benz. V8/32 benz. V8/32
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2996 4663 5461
Moc maks. (KM) przy obr./min 333/5500 408/5000-5750 388/6000
Maks. moment (Nm) przy obr./min 480/1400-4000 600/1600-4750 530/2800-4800
Skrzynia biegów* 7A 7A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,3 5,2 5,2
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,4/5,8/7,5 12,6/6,7/8,9 16,7/8,0/11,2
*7A – skrzynie automatyczne
2009 89 700
2010 101 900
2011 117 200 116 400
2012 133 500
2013 129 200 149 200

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (AMG):

Dane techniczne 5.5 63 AMG 5.5 63 AMG 5.5 63 AMG S 6.2 63 AMG 6.2 63 AMG
Lata 2011-13 2011-16 2013-16 2009-10 2010-11
Silnik – typ, liczba zaworów bit.benz. V8/32 bit.benz. V8/32 bit.benz. V8/32 benz. V8/32 benz. V8/32
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 5461 5461 5461 6208 6208
Moc maks. (KM) przy obr./min 525/5250-5750 557/5250-5750 585/5500 514/6800 525/6800
Maks. moment (Nm) przy obr./min 700/1700-5000 710/1750-5000** 800/2000-4500 630/5200 630/5200
Skrzynia biegów* 7A 7A 7A 7A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 300 pow. 300 pow. 300 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,3 4,2 3,6 4,5 4,5
Spalanie (wg EU; l/100 km) 13,8/7,5/9,8 13,8/7,5/9,8 14,4/7,9/10,3 22,3/9,8/14,3 18,7/9,1/12,6
*7A – skrzynie automatyczne; **początkowo moc 557 KM w wersji Perfomance (800 Nm)
2009 143 500
2010 167 700 167 700
2011 220 000 240 000 191 600
2012 245 000 265 000
2013 270 000 290 000 310 000

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (diesle R4):

Dane techniczne* 2.0 200 2.0 220 2.0 250 300 Hybrid
Lata 2009-16 2009-16 2009-16 2012-15
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 bit.diesel R4/16 bit.diesel R4/16 bit.diesel R4 + el.
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2143 2143 2143 2143
Moc maks. (KM) przy obr./min 136/2800 170/3000 204/4200 204/3800 + 27
Maks. moment (Nm) przy obr./min 360/1600-2600 400/1400-2800 500/1600-1800 500 + 250
Skrzynia biegów** 6M, 5A, 7A 6M, 5A, 7A, 9A 6M, 5A, 7A, 9A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 210 231 240 242
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,2 8,7 7,7 7,5
Spalanie (wg EU; l/100 km) 6,6/4,4/5,2 6,9/4,4/5,3 6,9/4,4/5,3 4,1/4,1/4,1
*dane dla wersji z manualną skrzynią (chyba że w standardzie przewidziano „automat”); **6M – skrzynie manualne, 5A, 7A, 9A – skrzynie automatyczne
2009 54 600 57 900 63 700
2010 59 600 63 200 69 600
2011 68 500 72 500 79 900
2012 77 300 81 900 90 200 94 000
2013 85 700 90 800 100 000 105 000

Mercedes klasy E 212 – dane techniczne i orientacyjne ceny (diesle V6):

Dane techniczne 3.0 350 3.0 300/350 3.0 350 3.0 350
Lata 2009-13 2009-16 2013-16 2010-13
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel V6/24 t.diesel V6/24 t.diesel V6/24 t.diesel V6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC 2 x DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2987 2987 2987 2987
Moc maks. (KM) przy obr./min 211/3400 231/3800 252/3600 265/3800
Maks. moment (Nm) przy obr./min 540/1600-2400 540/1600-2400 620/1600-2400 620/1600-2400
Skrzynia biegów* 7A 7A, 9A 7A, 9A 7A
Prędkość maksymalna (km/h) 239 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,8 6,8 6,6 6,2
Spalanie (wg EU; l/100 km) 9,7/5,2/6,8 8,9/5,5/6,8 6,9/4,7/5,5 7,7/5,0/6,0
*7A, 9A – skrzynie automatyczne
2009 75 200 73 700
2010 82 200 80 500 81 900
2011 92 600 87 900 90 700
2012 105 900 100 600 103 800
2013 127 100 120 700 131 600 124 500

Mercedes klasy E 212 – eksploatacja, ceny części:

Materiały eksploatacyjne benzynowe (dla 1.8) diesle (dla 2.1 sprzed liftingu)
Olej silnikowy 5,5 l, 5W-30 (MB 229.5) 6,5 l, 5W-30 (z DPF MB 229.31)
Olej w skrzyni manualnej 1,2 l; 75W-80 (MB 235.10) 1,5-1,8 l; 75W-80 (MB 235.10)
Układ chłodzenia 5,6 l (na bazie glikolu) poj. wg wskazań (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy 0,6 l, DOT 4+ 0,6 l, DOT 4+
Napęd rozrządu łańcuch łańcuch
Interwały międzyprzeglądowe**
Olej silnikowy wg wskazań komputera (zazwyczaj co 20-30 tys. km) wg wskazań komputera (zazwyczaj co 20-30 tys. km)
Filtr przeciwpyłkowy każdy przegląd każdy przegląd
Filtr powietrza co drugi przegląd co drugi przegląd
Płyn hamulcowy co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu bez wymiany okresowej bez wymiany okresowej
Ceny zamienników (zł) benzynowe (dla 1.8/184 KM) diesle (dla 2.1/170 KM sprzed liftingu)
Filtr oleju/powietrza od 37/62 od 39/140
Klocki/tarcze hamulcowe  od 270/560 od 270/560
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 1200/800 od 1200/800
Chłodnica cieczy od 810 od 1105
Zestaw łożysk koła przedniego od 190 od 190
Sworzeń wahacza przedniego od 120 od 120
Reflektor/błotnik od 780/600 od 780/600

Naszym zdaniem: jest nieźle!

Nareszcie Mercedes znowu jest w dobrej formie. Owszem, opisywanej klasie E daleko do W123 czy W124, ale na tle „210-ki” i „211-ki” wypada naprawdę nieźle. Kolejne plusy to komfort jazdy i świetne prowadzenie. Oczywiście, takiego auta nie można kupić zamiast np. nowego modelu kompaktowego – w przypadku Mercedesa koszty utrzymania z pewnością będą zdecydowanie wyższe, jest też ryzyko drogich awarii. To jednak znak czasu: auta są tak skomplikowane konstrukcyjnie, że po prostu nie da się ich tanio serwisować. Mimo 8 lat obecności na rynku ten Mercedes zdaje egzamin.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~kapital Użytkownik anonimowy
~kapital :
No photo ~kapital Użytkownik anonimowy
Jeżdżę takowym na taxi głównie na lotnisku w Krakowie ale bardzo często urzęduję także pod Bemowem z racji domu rodzinnego w Warszawie i prawie jest niezawodny. Kupiłem go w kredycie w 2009 r. z dieslem i inwestycja się opłacała, bo po 2 latach już udało mi się go spłacić, komfort niebywały, wyposażenie bajeczne, nawet zwykli klienci czują się niemalże jak celebryci a i znani ludzie chwalą ten samochód bo takowych zdarza się też wozić. Co do samego silnika - turbo wymieniane w 2014 r. przy 450 tys km, jakieś czujniki na bierząco średnio co roku coś się wymienia i inwestuje w auto około 2000-5000 zł ale szybko się zwraca. Skrzynia to bajka, olej co roku czyli 90 000 km w zawieszeniu tylko jakieś małe rzeczy przez prawie 8 lat się zepsuły na łączną wartość 1900 zł także bajka. Auto z przebiegiem 670 000 km i jedyne co mnie denerwuje to rdza. Tak rdza jest wszędzie, progi już wymieniane, nadkola tył malowane... Niestety merc nie zwyciężył z rdzą ...
11 kwi 12:59 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta :
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
auto-świat żyjący z lobbingu na rzecz skody wyjątkowo nie lubi mercedesa... nawet ten artykuł niby prezentujący renesans marki - rzucacie okiem i widzicie na głównej napis pierwszego zdania brzmiący niby abstrakt całego artykułu "problemy z trwałością"... to brak profesjonalizmu czy zwyczajna złośliwość ? sam artykuł też napisany jakby autor szukał kłopotów gdzie ich nie ma. a już prostackie porównania do w123 czy w124 - brzmią niczym "mądrości" bazarowych fachowców w ortalionach. w czasach gdy te auta były w sprzedaży, a używane miały dopiero pod 8 lat, redaktor raczej się bawił jeszcze resorakami, więc skąd takie wnioski ? użytkuję w212 od nowości od 2012 roku, nie zamierzam go sprzedawać jeszcze przez długi czas.
19 kwi 09:43 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AliG Użytkownik anonimowy
~AliG :
No photo ~AliG Użytkownik anonimowy
Bardzo udane auto ,mam e200cgi. Polecam, od 3ch lat nic nie naprawialem, tylko olej zmieniam i klocki.
17 kwi 15:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~Tomasz :
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
11 kwi 05:54 użytkownik ~Tomasz napisał
Była rdza, jest i będzie. ...
Tylko debil może zapłacić takie pieniądze za rdzę.
I jeszcze to kosmiczne zużycie ropy.... jak ciężarówka
tylko debil jak ty tomaszku może napisać równie debilny komentarz. no cóż ta żółć zazdrości trawi twoje prostackie trzewia, bo nawet na używkę w212 ciebie nie stać. nie martw się za 15 lat, może sobie kupisz majoneza w212 i będziesz woził w aktówce po sztućcach szalik, wyborczą i drugie śniadanie, udając byznesmena...
19 kwi 09:35 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Polecam z czystym sumieniem mercedesa, sam nam ml350 i jestem mega zadowolony a jeżdżę nim już kilka lat i mam nastukane niemal 200000mil. Jedyna wada to lekka korozja na progach oraz błotnikach, cóż nie ma ideałów ale wole to niż np. kłopoty z turbinami w samochodach grupy VW czy zabójcze poduszki w wszystkich samochodach japońskich a do tego wg mnie siedzenia w wszystkich japonskich samochodach którymi jeździłem oraz miałem były nie zbyt wygodne a miałem m.in Acure RL oraz Toyote Camry wiec to nie były małe samochody. Powoli myśle nad nowym samochodem i prawdopodobnie to będzie również Mercedes chociaż czasami myśle o BMW oraz Range Rover ale często słyszę jakieś negatywy o tych markach.
23 kwi 04:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~sas:
No photo ~sas Użytkownik anonimowy
19 kwi 15:13 użytkownik ~sas napisał
Niestety mercedesy gniją na potęgę i to jest wstyd i obciach dla marki, nigdy więcej mercedesa !!!!.
kolejny gazetowy znawco... co mam ci napisać, że bredzisz jak poparzony ? a może mój w212 był produkowany specjalnie dla samego adolfa hitlera, ale potem się ktoś w marketingu kapnął, że on przecież nie żyje, to sprzedali auto do polski ? to samo było z używanym w mojej firmie w204 ? a może z ml-ką, specjalnie budowaną na prezent urodzinowy dla kanclerza bismarcka ? te 3 moje były zatem wersjami specjalnymi i może dlatego nie widziałem na nich rdzy i nie były nigdy naprawiane ??? wszystkie inne się psują i rdzewieją bo zakompleksiony skodziarz czy kijankowiec by tak chciał ? idź się za naukę weź, zawód zmień, może uda ci się parę zydli zarobić i też sobie kupisz...
21 kwi 11:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
~Kamil :
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
Ten model to naprawde dobra jakość.
10 kwi 17:35 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
~Tomasz :
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
Była rdza, jest i będzie. ...
Tylko debil może zapłacić takie pieniądze za rdzę.
I jeszcze to kosmiczne zużycie ropy.... jak ciężarówka
11 kwi 05:54 | ocena: 67%
Liczba głosów:21
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sas Użytkownik anonimowy
~sas :
No photo ~sas Użytkownik anonimowy
Niestety mercedesy gniją na potęgę i to jest wstyd i obciach dla marki, nigdy więcej mercedesa !!!!.
19 kwi 15:13 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
31%
69%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~Nick:
No photo ~Nick Użytkownik anonimowy
19 kwi 13:29 użytkownik ~Nick napisał
Skoda Octavia Kombi 100 000 km - nic!
Absolutnie nic sie nie zepsulo, ani sladu korozji, nawet na mechanizmie wycieraczek.
Spece od gwiazdy - uczcie sie od Czechow! :-)
wygrałeś ! konkurs na najbardziej debilny i idiotyczny wpis w tej dyskusji. aż się zdziwiłem, że ktoś tak głupi jak ty ogarnął umiejętność czytania i pisania... czy po prostu komuś dyktowałeś co ma tutaj napisać ???
21 kwi 11:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Mercedes klasy E (W212/S212, 2009-16) - od 54 600 zł

Opisywane wersje: 1.8-6.2

Szeroka gama silników o zróżnicowanej mocy i pojemności, dwie wersje nadwoziowe, ogromny wybór wariantów wyposażenia – klasa E pozwala na dobranie wersji stosownie do oczekiwań.

Gwiazda w końcu zabłysła: Mercedes klasy E (W212/S212) (slajd 1 z 19)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego