Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Luksusowa limuzyna za 20 tys. zł - niska cena, ale wysokie ryzyko

23 paź, 16:44

Zakup któregoś z porównywanych przez nas aut oznacza niemal pewne kłopoty. Przygotujcie się na awarie, problemy i kolosalne koszty napraw. A cena? Bardzo atrakcyjna!

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Największym wrogiem Mercedesa W220 jest korozja
  • Podstawowy problem silnika V10 TDI to wytarte gładzie cylindryczne – naprawa jest zwykle nieopłacalna
  • Luksusowa limuzna za 20 000 to propozycja dla osób, które nie liczą się z kosztami eksploatacji

Dwie dychy to okazyjna cena jak na luksusowe auto z mocnym silnikiem Diesla? Niestety, tylko na pozór, bo to zazwyczaj początek wydatków, dodamy, że sporych. Za taką kwotę kupuje się małe samochody, rodzinne kompakty, ale... sedana klasy F? Topowe materiały wykończeniowe, ogromne wnętrze, 500-litrowy kufer i komfort jazdy jak na latającym dywanie.

Prezentowane modele jako nowe były wyceniane na ok. 400 000 zł, a dziś kosztują ułamek tej kwoty. Do tego niemiecka limuzyna największego segmentu to też wciąż spory prestiż. Racja, że może zdecydowanie większy w przypadku Mercedesa niż Volkswagena, ale z drugiej strony W220 nigdy nie miało diesla z większą liczbą cylindrów niż 8!

A Phaetona napędza silnik V10 TDI, którego moment obrotowy osiąga aż 750 Nm. Nie da się ukryć, że oba samochody wydają się łakomymi kąskami. Prawda jest jednak taka, że zakup zarówno Mercedesa, jak i Volkswagena niesie ze sobą ogromne ryzyko poważnych wydatków. I to takich, które w przypadku nagromadzenia bez problemu mogą dobić do ceny zakupu!

Dane techniczne i ceny części

Foto: Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Mercedes S 400 CDI/250-260 KM (2000-05) - cena 19 500 zł

Jednego klasie S (W220) odmówić nie można – zgrabnego wyglądu. Po niemiecko przysadzistym W140 designerzy wspięli się na wyżyny, projektując ogromne auto, po którym nie widać jego rozmiarów. Niestety, do gry weszli też księgowi, którzy oszczędzali niemieckie marki na zabezpieczeniu antykorozyjnym, i to dzisiaj ogromny problem auta. O wiele większy niż w Phaetonie, który również koroduje, ale nie aż tak mocno. Klasa S, podobnie jak Phaeton, występuje w dwóch wersjach, ale już w krótkiej (taką wybraliśmy do porównania, także w przypadku Phaetona) nie brakuje przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu, tyle że na kanapie jest jej nieco mniej niż w Volkswagenie. Diesel V8? Tak, ale tylko wtedy, gdy był odpowiednio serwisowany i nie ma dużego przebiegu, bo to droga w utrzymaniu jednostka, do tego awaryjna, chociaż i tak tańsza niż megakłopotliwe V10 TDI z VW. Za to mniej pali i zapewnia porównywalne osiągi z VW. Klasę S z tym silnikiem oferowano jedynie z napędem na tył. Na szczęście „S-ka” ma pod maską też diesle R6 (polecamy tego o mocy 197 KM) i udane benzyniaki V6 (M-112) i V8 (M-113). Podczas zakupu omijajcie auta, które z powodu awarii stały dłuższy czas, bo przywrócenie ich do stanu używalności może pochłonąć bardzo dużo pieniędzy. Do tego pneumatyczne zawieszenie Daimlera ma niższą trwałość niż to

w VW. Duży problem Mercedesa to także awaryjny i tylko 5-biegowy „automat”.

Luksusowa limuzyna za 20 tys. zł - niska cena, ale wysokie ryzyko (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego