Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.684.271.96
Średnio4.634.784.472.11
Najdrożej4.894.994.672.24

Mitsubishi ASX - solidny po japońsku?

19 lis 16 17:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Ciekawe, nie za duże nadwozie, raczej prosta, ale nowoczesna budowa – Mitsubishi ASX obiecuje tanią jazdę.

Produkowany w japońskiej fabryce Mitsubishi ASX wydaje się bardzo dopracowaną konstrukcją. Ma wiele cech wspólnych z Outlanderem, m.in. płytę podłogową zapewniającą mu bardzo duży – jak na gabaryty – rozstaw osi. Pod maskami dominują całkowicie nowe jednostki: benzynowa 1.6 oraz diesel 1.8. Szczególnie ciekawy okazuje się motor wysokoprężny – ma system zmiennych faz rozrządu, stopień sprężania zaledwie 14,9:1 i lekką, aluminiową budowę.

Bogate wyposażenie (od reflektorów ksenonowych Super HiD z kątem 160 stopni po wielki szklany dach) zapewnia wygodną i bezpieczną podróż. Dla nabywców kilkuletnich egzemplarzy nie mniej ważne jest jednak bezpieczeństwo portfela. Jak na tym polu prezentuje się Mitsubishi ASX?

Mitsubishi ASX - Drobne wpadki na początku

Mitsubishi ASX z początkowego okresu produkcji cierpią na parę przypadłości – ogłoszono kilka akcji naprawczych. Uszkodzeniu może ulec wspomaganie hamulców, na szczęście auto wtedy hamuje do zera (rocznik 2011). O awarii systemu bezkluczykowego i odklejaniu się dachu piszemy w galerii, nieco bardziej kosztowna w przypadku Mitsubishi ASX okazuje się usterka diesla 1.8.

W latach modelowych od 2011 do 2012,5 (takie oznaczenie zastosowało Mitsubishi) może dochodzić do zablokowania się pierścieni tłokowych. W efekcie rośnie spalanie oleju i wzrasta głośność jednostki. Jak zapewnili nas mechanicy z autoryzowanej stacji serwisowej Mitcar w Warszawie, rozwiązanie tego kłopotu nie jest aż tak trudne ani kosztowne – wystarczy przeprogramować komputer sterujący i dodać do paliwa preparat czyszczący. W tym silniku możliwe są jeszcze usterki wałków wyrównoważających. Serwis ma na to dość prostą radę: trzeba je… usunąć. Koszt? Cztery roboczogodziny.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

W Mitsubishi ASX pogwizdywanie turbiny nie musi świadczyć o jej zużyciu, ale trzeba o nią dbać (regularna wymiana oleju, studzenie turbiny po ostrej jeździe). Możliwe problemy z filtrem DPF za bardzo nie dziwią. Trzeba jednak pamiętać, że wypala się on tylko podczas jazdy – jeśli zaobserwujecie proces, warto przeciągnąć trochę podróż, bo niewypalony filtr będzie się coraz mocniej zatykał.

Eksploatacja Mitsubishi ASX nie stwarza problemów, a jego ogólna trwałość wypada dobrze.

Skoro diesel bywa zawodny, to może zainteresować się benzyniakiem? Problemy w tym wypadku są sporadyczne (patrz galeria), ale warto mieć na uwadze to, że silnik niezbyt dobrze znosi gaz. Częściej trzeba wtedy sprawdzać luz zaworowy, pojawia się falowanie obrotów.

Wybierając silnik, warto pamiętać też o tym, że Mitsubishi ASX benzyniak 1.6 występował tylko z przednim napędem. Kierowcy, którzy liczą na wersję 4x4, są skazani na diesla. Silnik wysokoprężny był oferowany w dwóch wersjach mocy (116 lub 150 KM). W ostatnich latach Mitsubishi wprowadziło też inne jednostki, np. diesle 1.6 i 2.3. Benzyniaki 2.0 chętnie wybierano np. w Rosji.

Mitsubishi ASX - ceny części*

Filtr oleju od 20 zł
Filtr powietrza od 52 zł
Klocki hamul. (przód) od 150 zł
Tarcze hamul. (przód) od 290 zł
Sprzęgło (z łożyskiem oporowym) od 910 zł
Błotnik od 710 zł
Amortyzator (tył) od 300 zł
Reflektor od 1230 zł
*ceny dotyczą zamienników o niezłej jakości do ASX-a z benzynowym silnikiem 1.6

Mitsubishi ASX - serwis*

Olej silnikowy co 20 tys. km lub rok
Filtr powietrza co 60 tys. km lub 3 lata
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km lub rok
Świece zapłonowe co 100 tys. km
Płyn hamulcowy co 40 tys. km lub 2 lata
Płyn chłodzący** co 120 tys. km lub 6 lat
Olej w skrzyni biegów co 200 tys. km
Napęd rozrządu bez wymiany (łańcuch)
*dane przeglądowe dla ASX-a z benzynowym silnikiem 1.6 (w dieslu interwał 15 tys. km); **pierwsza wymiana po 180 tys. km lub po 9 latach, kolejne co 120 tys. km lub 6 lat

Mitsubishi ASX - dane techniczne

Dane techniczne 1.6 1.8 DI-D
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 t.diesel R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1590 1798
Moc maksymalna (KM/obr./min) 117/6000 116/3750
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 154/4000 300/2000-2500
Skrzynia biegów 5 man. 6 man.
Napęd przedni przedni lub 4x4
Masa wł./ładowność (kg) od 1270/600
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4295/1770/1615
Rozstaw osi (mm) 2670
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,4 10,2
Prędkość maks. (km/h) 183 188
Spalanie (wg EU; l/100 km) 7,8/5,0/6,0 6,7/4,8/5,5

Mitsubishi ASX - naszym zdaniem:

Mitsubishi ASX nie bez wad, ale na problemy Mitsubishi bardzo szybko reagowało i usuwało je bezpłatnie w ramach akcji serwisowych (godne pochwały!). Na plus – własności użytkowe: sporo miejsca dla pasażerów, akceptowalna dynamika. Generalnie polecamy, ale auta z pewną historią serwisową.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Mitsubishi to jedno z fajniejszych aut
24 lis 16 22:03 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piszczyk Użytkownik anonimowy
~Piszczyk :
No photo ~Piszczyk Użytkownik anonimowy
Oczywiscie cena minimalna wzieta przez autora na podstawie ogloszen, hehehe. Tylko kto zaplaci za 6-letniego ASX-a i do tego sprowadzonego, oczywiscie "bezwypadkowego, garazowanego, serwisowanego w ASO" (hehehe) 38 tys? Chyba kompletny idiota, a takiego raczej sie nie spodziewam. Od cen, ktorych zadaja handlarze-cwaniacy trzeba odkac okolo 10 procent, bo za ceny ofertowe nikt tego szmelcu nie kupuje.
24 lis 16 14:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~do-piszczyka Użytkownik anonimowy
~do-piszczyka :
No photo ~do-piszczyka Użytkownik anonimowy
panie piszczyk, jeżeli ASX to dla ciebir szmelc, to czymże ty łaska szyku zadawać pod biedronką?
24 lis 16 18:54 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piszczyk Użytkownik anonimowy
~Piszczyk
No photo ~Piszczyk Użytkownik anonimowy
do ~do-piszczyka:
No photo ~do-piszczyka Użytkownik anonimowy
24 lis 16 18:54 użytkownik ~do-piszczyka napisał
panie piszczyk, jeżeli ASX to dla ciebir szmelc, to czymże ty łaska szyku zadawać pod biedronką?
Na pewno nie 7-letnim "bezwypadkowym, garazowanym, serwisowanym" szmelcem sprowadzonym z Niemiec. To zostawiam dla takich finansistow jak ty. A szyku zadaje nie pod Biedronką tylko pod Lidlem. Razem z tobą.
24 lis 16 21:01 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tasior Użytkownik anonimowy
~tasior :
No photo ~tasior Użytkownik anonimowy
Mam Lancera 2011, połowa części taka sama jak do aso i outlandera. Nawet środek wygląda tak samo we wysłuchać modelach. Mitsubishi stosowali minimalizm nakładów w produkcji i pełne ujednolicenie części. Czas pokaże czy auta bezawaryjne
27 lis 16 09:32
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Sprawdzamy używane Mitsubishi ASX

Harce w terenie? Niestety, większość egzemplarzy nie ma napędu 4x4, niewielki jest też prześwit.

Mitsubishi ASX - solidny po japońsku? (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego