Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Młody wiek, rozsądne koszty i prosta technika - używane auta za 25 000 zł

21 maja, 09:05

Zakup niedużego auta za ok. 25 tys. zł może okazać się bardzo dobrym posunięciem. Młody wiek, rozsądne koszty eksploatacji, prosta technika... – zalet jest sporo. Oto pięć naszych typów!

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Mniej więcej 25 tys. zł to spory budżet na samochód segmentu B
  • Szukajcie prostych benzyniaków i egzemplarzy z bogatym wyposażeniem
  • Jedna z ciekawszych propozycji w naszym zestawieniu! Kia Rio III to solidny mały samochód, który cechuje się prostą budową i rozsądnymi kosztami eksploatacji

Zwinność, poręczność, niskie spalanie, stosunkowo prosta budowa, rozsądne ceny serwisu i napraw, przystępne składki ubezpieczeniowe – to sprawia, że Polacy chętnie sięgają po auta segmentu B. Tym bardziej że w ostatnich latach samochody te urosły na tyle, że z powodzeniem sprawdzają się w roli aut rodzinnych, a przynajmniej stanowią ich namiastkę. Na celownik bierzemy egzemplarze w wieku 6-9 lat (cieszą się dużym wzięciem na rynku), które – jeśli tylko będą w dobrym stanie i w odpowiedniej wersji silnikowej – powinny w miarę bezawaryjnie jeździć.

Główne kryteria, którymi kierowaliśmy się podczas typowania najlepszej piątki, to praktyczność, trwałość, koszty eksploatacji i – oczywiście – cena. Założony budżet wynosi ok. 25 tys. zł, czyli całkiem sporo jak na klasę B. Jeśli natomiast chodzi o napęd, to zainteresowania skierowaliśmy w stronę benzyniaków z kilku powodów. Po pierwsze, w autach miejskich, które z założenia mają jednostki o małej pojemności, różnica w spalaniu między motorem benzynowym a dieslem nie jest zbyt duża.

Po drugie, ryzyko drogich napraw w wersji benzynowej jest niższe niż w ponad 6-letniej odmianie wysokoprężnej, która nierzadko pokonała już 120-130 tys. km. Po trzecie, popyt na małe auta z benzyniakiem jest spory, a to zaowocuje podczas potencjalnej odsprzedaży.

Oczywiście, warunkiem szybkiej odsprzedaży jest dobry stan techniczny, a on zależy nie tylko od tego, jak będziecie dbać o swoje cztery kółka, lecz także od tego, w jakiej kondycji kupicie je na rynku wtórnym. Zachowajcie więc czujność, bo egzemplarzy po solidnym „dzwonie” lub z cofniętym licznikiem w ofertach odsprzedaży nie brakuje!

Naszym zdaniem

Kwota około 25 tys. zł pozwala przebierać wśród aut segmentu B. I to nawet tych nie tak dawno debiutujących. Na myśli mam Kię Rio III i Toyotę Yaris III – z pewnych rąk, zadbane i regularnie serwisowane będą dobrym wyborem.

Wysoko oceniam też Hondę Jazz II oraz Mazdę 2 II, które, co prawda, na rynku pojawiły się w drugiej połowie poprzedniej dekady, ale te samochody do dziś uchodzą za wzór trwałości, szczególnie gdy chodzi o mechanikę i elektrykę, bo z zabezpieczeniem korozyjnym bywa różnie. Jazz dorzuca jeszcze kapitalną użyteczność. A Polo V? Z silnikiem 1.4 16V/86 KM jest autem wartym uwagi, w innych wersjach benzynowych – niekoniecznie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Kia Rio III - lata produkcji 2011-16

Jedna z ciekawszych propozycji w naszym zestawieniu! Kia Rio III (lata produkcji: 2011-16) to solidny mały samochód, który cechuje się prostą budową i rozsądnymi kosztami eksploatacji. Założone ok. 25 tys. zł (cena startuje od 20 tys. zł) wystarczy na Rio z początku produkcji z niezłym wyposażeniem i silnikiem benzynowym 1.2/86 KM (od 2015 r. moc 84 KM) lub 1.4/109 KM pod maską.

Szczególnie dotyczy to mniejszego silnika udanej serii Kappa, która zbiera bardzo dobre opinie za trwałość i rozsądne spalanie. Odmiana 1.4 też nie psuje się często, ale pali nieco więcej niż 1.2. Na plus zaliczamy walory użytkowe. Rio III ma jedno z większych wnętrz w klasie B i całkiem spory bagażnik – w hatchbacku poj. 288-923 l. Trwałość? Więcej niż zadowalająca! Owszem, drobne problemy mogą wystąpić (np. niedomagania wysprzęglika lub pompy hamulcowej), ale auto powinno być jeszcze objęte 7-letnią gwarancją.

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Młody wiek, rozsądne koszty i prosta technika - używane auta za 25 000 zł (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego