CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.091.96
Średnio4.544.754.422.12
Najdrożej4.894.994.852.45

Najchętniej wybierane auta używane 2015 roku

29 gru 15 14:49
Udostępnij
0
Skomentuj

Przedstawiamy ranking najczęściej poszukiwanych i najchętniej wybieranych samochodów używanych w 2015 r. Zobaczcie zatem, jakimi autami chcieliby jeździć nasi rodacy

Nasz ranking powstał na podstawie obserwacji rynku wtórnego w 2015 r. Za punkt wyjścia posłużyły dane z portalu Otomoto.pl, dotyczące najchętniej wyszukiwanych aut używanych w mijającym roku. W pierwszej dziesiątce znalazły się tylko i wyłącznie samochody niemieckie. Połowę z nich stanowią pojazdy klasy kompaktowej – ta tendencja nie zmienia się od lat.

Wciąż brakuje w czołówce samochodów z niższych segmentów, są za to trzy modele wyższej klasy średniej i dwa z segmentu wyższego. Pierwsze trzy miejsca, jak co roku, zajmują modele koncernu Volkswagena: Audi A4, VW Golf, a także VW Passat. To nic nowego, mimo upływu lat, co najwyżej przeskakujemy w naszych wyborach do nowszych generacji.

Kiedyś zdecydowanie prowadziły Volkswageny (Golf był na szczycie rankingów przez kilka lat z rzędu), teraz na czoło wysuwa się bardziej prestiżowe Audi – w zestawieniu ujęto aż trzy modele producenta z Ingolstadt (dla porównania: są tylko dwa Volkswageny i jedna Skoda). Popularność Audi nie jest dziełem przypadku. W bardziej ekskluzywnym opakowaniu otrzymujemy popularną technikę (w większości stosowaną w Volkswagenach, Seatach oraz Skodach), co przekłada się na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji – tanie części zamienne, niedrogie i powszechnie znane zabiegi serwisowe.

Ale nawet kupując bardziej prestiżowe Audi, należy pamiętać, że nie wszystkie wersje silnikowe i nie wszystkie rodzaje skrzyń biegów gwarantują tanie koszty utrzymania. Na pozostałych miejscach mamy jeszcze trzy inne auta Grupy VW – łącznie więc aż sześć modeli. W 2015 r. dużą popularnością cieszyły się także samochody BMW („trójka” i „piątka”), jeden Opel i Ford.

W porównaniu z poprzednimi latami z pierwszej dziesiątki wypadły samochody japońskie. Jeszcze przed kilkoma laty pojawiały się tu Honda Civic i Toyota Corolla. W naszym zestawieniu opisaliśmy te generacje prezentowanych modeli, które nie tylko cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym i których oferta jest największa, lecz także mieszczące się w najpopularniejszym przedziale cenowym, czyli 15-20 tys. zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (310)

No photo
No photo ~Wik Użytkownik anonimowy
~Wik :
No photo ~Wik Użytkownik anonimowy
As.mieszkałem we Frankfurcie nad Menem 8 lat.każdy ma swoje zdanie ale z doświadczenia wiem że jest to możliwe żeby znaleźć samochód nawet 20 letni z małym przebiegiem.starsze osoby używają tam samochodów do robienia zakupów w pobliskim sklepie lub odwiedzenia rodziny.więc nie rzadko można spotkać u dziadzia np a6 2.8 z 98 r. Z przebiegiem 80 tys.widziałem dużo takich samochodów więc nie jest to dla mnie dziwne i niemozliwe.tylko że trzeba pamiętać nikt nam takiego samochodu nie odda za 1500 euro :)
3 sty 16 20:47 | ocena: 87%
Liczba głosów:99
87%
13%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
Po długich poszukiwaniach znalazłem swietny egzemplarz Mercedesa W 124 2,8 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Powiem tak, nie miałem lepszego samochodu. Po doświadczeniach z elektronicznym plastikiem (VW, BMW, VOLVO) nie myślę o modułach, czujnikach, sterownikach. Komputer ma w domu i to mi wystarcza. Komfort i wygoda w dalszym ciągu dorównuje wielu współczesnym samochodom, hydrauliczna skrzynia biegów bezproblemowa, zawieszenie bezproblemowe, a ceny części śmiesznie niskie. I coś co mnie akurat kręci bardzo , przy tym aucie da się pomajsterkować, świece wymienić przewody, klocki , tarcze i nic resetować nie trzeba!.
3 sty 16 09:48 | ocena: 85%
Liczba głosów:123
85%
15%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tab Użytkownik anonimowy
~Tab :
No photo ~Tab Użytkownik anonimowy
Nie byłoby problemu gdyby ludzie wiedzieli jakie przebiegi te samochody mają w rzeczywistosci. 360-460 tyś kilometrów to norma i nawet samochdy z takimi przebiegami na zachodzie nie są tanie więc nie chcę sobie nawet wyobrażać skąd biorą się te tanie auta ze 180tyś km na liczniku. Ja osobiście od 2008 roku przejechałem służbowa vectra 1.9 cdti 420tyś wciąż fabryczne sprzęgło i dwumasa tylko alternator i rozrusznik trzeba było wymienić oraz tylne wachacze jakieś 3 razy.
Po osobistych doświadczeniach z nowym a4 ja VAGowi podziękuje. Kilka lat temu pozwoliłem sobie na a4 3.2fsi w ciągu 60tyś trzy razy posypały się napinacze paska rozrządu i za każdym razem audi próbowało zwalić winę na mnie i te dolewki oleju co drugi dzień.
31 gru 15 11:38 | ocena: 85%
Liczba głosów:141
85%
15%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nicknick Użytkownik anonimowy
~nicknick :
No photo ~nicknick Użytkownik anonimowy
Mam Focusa 1.6 100 km, 6 lat, przejechane 105 tys. km i nie bierze w ogóle oleju. Sam jestem w szoku. Inna sprawa, że silnik ujdzie, ale jest trochę za słaby do tego samochodu. Do tego auto jest słabo wyciszone i powinno mieć albo 6 stopniową skrzynie, albo dłuższe przełożenia 4 i 5 biegu. Wtedy byłoby ciszej i mniej by palił w trasie. Ale jeśli ktoś szuka taniego i dość niezawodnego, a także całkiem przestronnego kompakta i zaakceptuję tę wadę to polecam.
3 sty 16 19:47 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~As Pik Użytkownik anonimowy
~As Pik
No photo ~As Pik Użytkownik anonimowy
do ~haha:
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
5 sty 16 18:46 użytkownik ~haha napisał
Mam od nowości Golfa IV rocznik 2000, który był drugim samochodem w rodzinie, więc faktycznie był jeżdżony tylko "w niedzielę do kościoła" i do sklepu po zakupy. I nakulał 173 tysiące. Więc bajki o samochodach z 1999 z przebiegiem 150 tysięcy schowaj dla
Mam Forda rocznik 2004 z salonu, 110 tysięcy przebiegu. Jeżdżę do pracy, po zakupy, do teściów czy rodziców na obiad w weekend. Przez ten czas zaliczyłem między innymi wycieczkę z przyczepą do Hiszpanii i drugą do Włoch, gdzie dojechaliśmy aż na Sycylię. Sprzęgło w stanie idealnym, akumulator od nowości!. Przez prawie 12 lat żadnych awarii. Wszystkie usterki sprowadzają się do odklejonej listwy bocznej i pękniętej sprężyny zamku schowka po stronie pasażera. Pojeżdżę spokojnie jeszcze przez 5 - 6 lat zanim sprzedam, a i tak będzie w dobrym stanie.

Jeździcie jak patałachy, samochody traktujecie jak kowadło, kręcicie na wysokich obrotach, nie potraficie dbać o elektrykę, itp., itd., to się wam wszystkie samochody sypią, a że każdy sądzi według siebie... Resztę sobie dopowiedz.
5 sty 16 20:04 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
~Pablo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
do ~Tab:
No photo ~Tab Użytkownik anonimowy
31 gru 15 11:38 użytkownik ~Tab napisał
Nie byłoby problemu gdyby ludzie wiedzieli jakie przebiegi te samochody mają w rzeczywistosci. 360-460 tyś kilometrów to norma i nawet samochdy z takimi przebiegami na zachodzie nie są tanie więc nie chcę sobie nawet wyobrażać skąd biorą się te tanie auta
Ciężko kupić coś sprawdzonego, chyba że od sąsiada i znasz auto. Każdy sprzedawca zachwala aby sprzedać i nikomu nie można ufać. Ja kupiłem używkę dla syna Astrę G od sąsiada, dosłownie dwa domy obok bo znałem historię auta od nowości ale siostra kupiła Megankę w Gliwicach na giełdzie i już ma wymieniony silnik. Autko warte 13 tysi a naprawa 8 tysi. Z używkami jak na loterii. Ja tam zawsze nowe, trzy latka leasingu i wymiana. Z nowymi są czasami niespodzianki a co dopiero z używkami?
3 sty 16 18:24 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~poldekxd Użytkownik anonimowy
~poldekxd :
No photo ~poldekxd Użytkownik anonimowy
W mojej rodzinie przewineło się z 20 aut używanych i z perspektywy czasu mogę powiedzieć , że jedyne auta godne uwagi to proste w miarę konstrukcyjnie japończyki . Zakupiona przez mojego ojca nowa Toyota Auris , przerobiona na gaz :)) przelatała 360 tyś. km i jedyne co było robione to sprzęgło oraz tylne piasty ,ale to jeszcze na gwarancji bo jakiś feler fabryczny się trafił :( Tak poza tym chodzi wszystko jak w zegarku , silnik żyleta, elektronika, żadnych usterek, praktycznie można zapomnieć o mechaniku przy takiej maszynie. Polecam japońce, najwyższa jakość wykonania, a reszta marek to szmelc i 2m kitu.
3 sty 16 12:40 | ocena: 74%
Liczba głosów:102
74%
26%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GL Użytkownik anonimowy
~GL :
No photo ~GL Użytkownik anonimowy
Cóż powiedziec. Audi a6 2,5 tdi wg specjalistów co pisali zestawienie jest bardzo awaryjne. Niedawno sprzedałem takie autko. Ludzie dzwonili i pukali sie w głowę ze taka cena wysoka i astronomiczny przebieg - aż 300 tys bylo przejechne. Pewien pan zadzwonił z bluzgami ze na Allegro jest taki dam za pól ceny i z przebiegiem 190tys. W końcu kupił do mechanik specjalizujący sie w naprawie diesli. Nawet nie negocjowal ceny. Wiec jezeli ktos chce auto z przebiegiem do 200 tys za cenę 4 tys zl to nie ma się co dziwić ze auto jest zajechane.
Nadmienię ze audi które posiadaliśmy bylo z 2000 roku z oryginalnym przebiegiem 300tys. Serwisowane regularnie i jeździli ciągle na paliwie zachodnim
3 sty 16 13:04 | ocena: 73%
Liczba głosów:44
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szybki lopez Użytkownik anonimowy
~Szybki lopez :
No photo ~Szybki lopez Użytkownik anonimowy
Jak widzę komentarz, że silnik 1,6 vw jest godny uwagi to mnie smiech porywa. Wada fabryczna pierścieni w wersji 8v przez co wciaga olej jak sxslony, slabe uszczelniacze zaworowe, które szybko sie zużywają, skrzynia biegów, w ktorej obcinają się nity mechanizmu różnicowego i totalny brak osiągów nic tylko polecać. Wiem to wszystko bo sam miałem, nawet wymiana w nim świec wymaga ekwilibrystyki przez kolektor ssacy ktory przeszkadza wykręcić 2 i 3 świece.
29 gru 15 23:17 | ocena: 77%
Liczba głosów:86
77%
23%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inny świat Użytkownik anonimowy
~inny świat :
No photo ~inny świat Użytkownik anonimowy
wiecie czym sie rożni Polak od przeciętnego Swajcara Niemca Anglika a tym ze oni sie co pare lat zastanawiają jaki nowy samochód kupic a Polak szuka wiekszego biedaka Polaka od siebie zeby swojego trupa mu sprzedać a sam kupuje trochę lepszego trupa niz miał i tak to sie w koło toczy
5 sty 16 18:26 | ocena: 94%
Liczba głosów:51
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Audi A4 B6 (2000-04) - cena od 16 000 zł

Największą popularnością w 2015 r. cieszyło się Audi A4. Skupiamy się na drugiej generacji modelu, tyle że przed liftingiem (B6; po modernizacji oznaczenie B7). Ceny aut dobrze rokujących na przyszłość zaczynają się od około 19 tys. zł, jednak za naprawdę przyzwoity samochód trzeba zapłacić o 2-3 tys. zł więcej.

Duża popularność sprawia, że A4 często są oferowane przez nieuczciwych handlarzy, którzy sprzedają odpicowane pojazdy. Egzemplarzy w dobrym stanie jest niestety niewiele, radzimy wystrzegać się zaniedbanych aut, bo mimo popularnej techniki Grupy Volkswagena A4 może być drogie w naprawach (np. tylne wielowahaczowe zawieszenie). Polecamy najprostsze silniki, np. ośmiozaworowy motor 1.6/102 KM (niestety, trochę zbyt słaby do tego auta) lub 1.8T (wysoka trwałość, rozsądne koszty napraw), a jeśli ma być diesel, to zdecydowanie 1.9 TDI, a nie 2.0 czy też 2.5. Jeżeli nie ma pewności co do przebiegu i historii serwisowej, lepiej nie decydować się na quattro i wybrać auto napędzane na przednią oś.

Podobnie z automatycznymi skrzyniami biegów – o ile bezstopniowego Multitronica w ogóle nie polecamy, o tyle Tiptronic ma sens, tylko jeśli był należycie serwisowany. Jednak najbezpieczniejszą opcją i tak jest skrzynia manualna.

Wiele samochodów ma topowe wyposażenie, zadowoleni będziecie także z jakości wykończenia wnętrza. Rozczarować mogą jedynie niewielkie bagażniki, zarówno sedana, jak i kombi (Audi miało także wersję cabrio). W przypadku A4 nie będziecie raczej narzekać na właściwości jezdne, pod warunkiem że podwozie nie jest zaniedbane.

Audi A4 to nam się podoba - duża podaż, szeroki wybór silników, jakość wykonania, wyposażenie, zabezpieczenie antykorozyjne.

Audi A4 to nam się nie podoba - mało aut z polskich salonów z historią serwisową, dużo powypadkowych egzemplarzy.

Najchętniej wybierane auta używane 2015 roku (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego