Foto: Auto Świat / Auto Świat

VW Touareg I 5.0 TDI (2002-10) cena od 25 tys. zł

Luksusowy SUV z topowym wyposażeniem a do tego w atrakcyjnej cenie (od 25 tys. zł) – to brzmi naprawdę dobrze, ale niestety jest haczyk. Wiąże się on z bardzo wysokimi kosztami serwisu i napraw Touarega 1. generacji. Oprócz kolosalnych cen części, sporej awaryjności, naprawy tego modelu są również drogie z powodu wysokiego stopnia skomplikowania samej konstrukcji. Do tego znajdziecie tu mocno ryzykownego diesla V10 TDI. I nawet nie chodzi o to, że aby cokolwiek naprawić w silniku trzeba demontować połowę auta, a bardziej o to, że ta jednostka ma poważne problemy z trwałością. Silnik ten może się zatrzeć i to nawet już po około 150 tys. km. Przyczyna? – nietrwały stop naniesiony na ścianki cylindrów wykonanych bezpośrednio w aluminiowym bloku. Co gorsza, aby go naprawić wymagane jest drogie tulejowanie cylindrów. Takie zestawienie sprawia, że Touareg V10 TDI to jeden z najgorszych niemieckich samochodów ostatniego 10-lecia.

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Foto: Auto Świat / Auto Świat

Niemieckie używane auta wysokiego ryzyka (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego