użytkowników kompaktowego Nissana kupiłoby go po raz drugi. Ta ocena ma swoją wymowę. Również mechanicy podkreślają znakomitą jakość wykonania tego samochodu. Awarie zdarzają się niezwykle rzadko. Almery przemierzają setki kilometrów "bez zająknięcia". To idealne cztery kółka dla osób poszukujących trwałego samochodu, którego cena nie przekracza 20 tys. zł. Kompaktowy Nissan (produkowany w Japonii) ma tylko jedną słabą stronę - jest nią przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne. Ten wrażliwy punkt ma wiele twarzy. Oznaki korozji można znaleźć w okolicach tylnej części progu, mocowania wycieraczki tylnej oraz na rancie łączącym szybę i dach. Brązowy nalot pojawia się też na elementach wydechu, a także na podzespołach zawieszenia. Oczywiście, rdza nie daje nadmiernych powodów do zmartwień i nie zagraża bezpieczeństwu jazdy, ale problem istnieje i nie należy go bagatelizować. Dlatego podczas kupna auta warto pojechać do serwisu i dokładnie skontrolować wszystkie elementy narażone na rdzewienie. Almera ma niewiele słabych punktówInne kłopoty występują okazjonalnie oczywiście, jeżeli auto jest użytkowane z uwzględnieniem wszystkich zasad poprawnej eksploatacji. Trwałość półosi, sprzęgła oraz części składowych skrzyni biegów nie budzi żadnych zastrzeżeń. Wymienione elementy zachowują dobrą kondycję, nawet gdy na liczniku widnieje przebieg przekraczający 150 tys. km. Bezobsługowe są także elektronika oraz hamulce (drobne zastrzeżenia można mieć jedynie do ich skuteczności).Znakomite recenzje zbiera silnik 1.4. W teorii występował w dwóch wersjach mocy: 75 i 87 KM. "Słabszą" odmianę oferowano na rynku niemieckim. Obniżenie mocy było związane ze zmniejszeniem opłat podatkowych, których wysokość zależała u naszych zachodnich sąsiadów też od mocy silnika. W rzeczywistości różnicy po prostu nie ma! Szybki, oszczędny i bardzo trwałyPodczas codziennej eksploatacji jednostka sprawdza się wyśmienicie. Spala ok. 7 l/100 km, jest wystarczająco dynamiczna oraz elastyczna. Zastosowanie trwałego łańcucha rozrządu obniża okresowe wydatki. W zasadzie utrzymanie silnika w dobrej kondycji sprowadza się do systematycznej wymiany oleju, świec zapłonowych, filtrów, czyli elementów eksploatacyjnych.Niezależne zawieszenie obu osi zapewnia dobre zachowanie auta na drodze, a przy tym jest trwałe. Jako pierwsze wyrabiają się gumki stabilizatora. Niekiedy trzeba też wymienićsworzeń wahacza, jednak jeśli wziąć pod uwagę stan polskich dróg, częstotliwość występowania usterek układu jezdnego jest naprawdę niska.Lista mocnych stron Almery produkowanej w latach 1995-2000 jest bardzo długa - nasi Czytelnicy podkreślają to przy każdej okazji. Pozostaje tylko żałować, że oferowana obecnie II generacja modelu nie jest już tak udana.
Nissan Almera 1.4 - To dobra inwestycja!
"Dziewięć na dziesięć!" - to nie jest wynik na strzelnicy sportowej, lecz wskaźnik zadowolenia właścicieliAlmery I generacji. 90 proc.