Nowy model odziedziczył po nim nie tylko skarb niezawodności, ale też wyraźnie stonowaną stylistykę nadwozia. Almera nie cieszyła się w swoim czasie wielką popularnością, dziś jako używany samochód rodzinny spisuje się na piątkę.

Jesienią 1995 roku w ofercie europejskiego Nissana pojawił się nowy model nazwany Almera, zaliczany do wozów popularnej klasy niższej średniej. Nissan nie skorzystał z tradycyjnej nazwy Sunny prawdopodobnie dlatego, że Almera była wozem od podstaw różniącym się od poprzednika tak po stronie technicznej, jak po stronie stylistycznej. Premiera Almery miała miejsce cztery lata przed powstaniem Nissan Renault Alliance, więc mamy tu do czynienia z czysto japońskim autem, przystosowanym jednak do wymogów europejskiej klienteli. W praktyce oznacza to niestety skromną gamę silników i wersji nadwoziowych, co Almerę, w porównaniu z wybitnymi konkurencyjnymi modelami Volkswagen Golf, Renault Megane czy Opel Astra, stawia na drugi plan.