Według takiego kryterium Agila plasuje się na samym szczycie klasy najmniejszych samochodów, do której zaliczane są auta o długości od 2,5 do 3,5 m. Nieco "pudłowata" karoseria Agili o japońskich korzeniach, oferuje niespotykaną w swej klasie przestronność.

W wyniku sojuszu pomiędzy markami Opel i Suzuki, samochód wywodzący się z małego Suzuki Wagon R dojechał aż do salonów Opla. Niemieccy konstruktorzy dostosowali przód i tył do stylistycznych wymogów niemieckiego producenta. Zmiany konstrukcyjne dotyczyły też podwozia, a pod maską znalazły się tylko silniki benzynowe z produkcji Opel AG. Podstawę palety silnikowej tworzy jednostka trzycylindrowa 1,0 12V (58 KM), a wyżej w ofercie plasuje się czterocylindrowy silnik 1,2 16V (75 KM). Zużycie paliwa w ważącej tonę Agili waha się pomiędzy 6,3-6,5 l/100 km w trybie kombinowanym, a według producenta z 0 do 100 km/h Opel przyśpiesza w 18 lub 13,5 sekundy (w zależności od wersji silnikowej). Pierwotne wspomaganie hydrauliczne zostało w fabryce w Rüsselheim zastąpione oszczędniejszym elektrohydraulicznym. Zmian doczekało się także wnętrze. Choć od początku wszystko było przygotowane do tego, by Agila powstawała w niemieckich fabrykach, produkcję rozpoczęto w gliwickiej fabryce GM, razem z Astrą Classic.