"Cerowanie" zazwyczaj przynosi marne efekty, a ceny nowych poszyć są wysokie. Uszycie dachu do kabrioletu u tapicera kosztuje 2,5-4 tys. zł i zależy od jakości użytego materiału. Kupno poszycia w ASO jest w zasadzie nieopłacalne - za dach winylowy trzeba zapłacić 7 tys. zł, za materiałowy 9 tys. zł! Oczywiście, ważny jest również stan stelaża. Trzeba o tym pamiętać, szczególnie w wersji z elektrycznym sterowaniem miękkiego dachu. Blaszane elementy karoserii nie są już tak kosztowne. Niektóre z nich da się przenieść z wersji popularnych. Ma to swoje zalety i wady. Z jednej strony koszty napraw powypadkowych nie będą wysokie, z drugiej należy się spodziewać problemów typowych dla Astry. Jednym z nich jest korozja. Niestety, to bolączka wielu modeli Opla z pierwszej połowy lat 90. Brązowy nalot najszybciej pojawia się na progach oraz pod uszczelkami przedniej szyby i drzwi. Czasami można go spotkać także na krawędziach drzwi.Wnętrze zmieniono tylko kosmetycznie We wnętrzu jest dość przestronnie. Dominują czarne oraz szare plastiki, które mimo niezłego montażu nieprzyjemnie skrzypią. Sam projekt deski rozdzielczej jest dość surowy, ale całość została przyzwoicie zaprojektowana pod względem ergonomii. Świetnie prezentuje się bagażnik. 390 l to w kabriolecie wartość imponująca. Poza tym właścicieli cieszy niezłe wyposażenie seryjne. Sporo aut ma ABS, wspomaganie czy elektrykę szyb oraz lusterek. Elektryczne dodatki poprawiają komfort, ale często stwarzają problemy. Niekontaktujące przyciski, zaśniedziałe styki, żyjące własnym życiem alarmy oraz immobilisery to najczęstsze kłopoty, z którymi walczą użytkownicy. Denerwującą przypadłością spotykaną w kabrioletach jest też drżące lusterko wsteczne.Silniki są mocnym punktem Astry. Mimo wiekowej konstrukcji nie sprawiają użytkownikom poważnych problemów. Jedyny motor, który może czasami zepsuć humor, to 1.8 16V. Co prawda jest nowoczesny i zapewnia dobre osiągi, ale jego słabym punktem jest pasek rozrządu. Potrafi zerwać się już po 50 tys. km! A spotkanie tłoków z zaworami będzie kosztowne. Tego typu przypadłość nie grozi 8-zaworowej jednostce 1.6 - ma bezkolizyjny rozrząd. W swej ośmioletniej karierze silnik doczekał się jednej modernizacji (w 1996 r.), przy okazji której jego moc wzrosła z 71 do 75 KM. Na pewno ponad 70-konna Astra nie jest demonem prędkości, ale też nie będzie zawalidrogą. Do "setki" przyspiesza w 14,5 s, a dzięki gładko przechodzącej krzywej momentu (maksymalny jest dostępny już przy 2800 obr./min) można liczyć na dobrą elastyczność. Zachęcamy do poszukiwań silnika 2.0/115 KM. Oferuje wszystkie eksploatacyjne zalety jednostki 1.6, zapewniając przy tym zdecydowanie lepsze osiągi.Jazda kabrioletem to duża przyjemnośćMiło zaskakuje utwardzone zawieszenie, oczywiście w odniesieniu do Astry bazowej. Czyni z kabrioletu poręczne auto, które całkiem przyzwoicie sprawdza się na łukach i podczas przemierzania długich odcinków. Trzeba tylko pamiętać, że szybka jazda jest przyjemna tylko z zamkniętym dachem. Podróż ze zdjętym "kapturem" powyżej 70-80 km/h jest męcząca. W kabinie pojawiają się nieprzyjemne zawirowania powietrza. Układ jezdny nieźle wypada też w eksploatacji. Jest stosunkowo trwały i prosty w naprawie. Najszybciej wybijają się łączniki stabilizatora, warto zwrócić uwagę na przekładnię kierowniczą. Czasami do wymiany kwalifikują się łożyska kół. Generalnie Astra w wersji kabriolet to propozycja dla osób mniej zamożnych, które chcą cieszyć się jazdą autem bez dachu za małe pieniądze. Ceny zaczynają się od ok. 7 tys. zł za egzemplarze z początku produkcji, z nieznaną przeszłością, a kończą na prawie 25 tys. zł za auta w dobrym stanie technicznym, z bogatym wyposażeniem. Zaletą Astry są na pewno niskie ceny zakupu i małe koszty utrzymania. Większy problem to znalezienie auta godnego zainteresowania, a niestety w wypadku Astry tylko w takie egzemplarze warto inwestować.Zdaniem fachowca- Kabriolet na bazie Astry I generacji to udana konstrukcja. Regularnie serwisowane auta nie sprawiają kłopotów. Uważać trzeba na poszycie dachu, ponieważ jego naprawa może być bardzo droga. Poważne awarie silników należą do rzadkości. Szwankuje osprzęt elektryczny, zdarzają się wycieki oleju oraz usterki układu jezdnego.NASZ WERDYKTJeżeli ktoś chce zacząć przygodę z kabrioletem i dysponuje ograniczonymi środkami finansowymi, na pewno powinien zainteresować się kompaktowym Oplem z połowy lat 90. Koszty eksploatacji da się utrzymać na niskim poziomie, ze względu na tanie i łatwo dostępne części zamienne. Poza tym wiele usterek można usunąć we własnym zakresie. Wyróżnikiem Astry kabriolet są przestronne wnętrze oraz ogromny, jak na kabriolet, bagażnik. Można też liczyć na przyzwoite wyposażenie. Silnik 1.6 zadowoli mało wymagających, ale jest trwały i stosunkowo oszczędny.
Opel Astra Cabrio - Dużo zabawy za małe pieniądze
Mimo że ceny Astry w wersji kabriolet są zachęcające, do zakupu trzeba podchodzić z dystansem. Szczególną uwagę należy zwrócić na dach.