Obecnie Opel Calibra jest w zasięgu niemal każdego kierowcy, ale wymaga częstej opieki mechaników. Trzon klienteli stanowią młodzi ludzie, dla których klasyczna linia sportowego coupé jest ważniejsza od praktycznego nadwozia. Napęd 4x4 dostępny był również z silnikiem 2.0. Silnik 2.0 16V o mocy 150 KM zadebiutował w ofercie Opla razem z Calibrą. Była to bardzo nowoczesna jednostka jak na owe czasy zapewniająca autu bardzo dobre osiągi. Standardowo moc na przednie koła przekazywał 5-biegowy "manual", ale dostępny był również 4-biegowy "automat".
W ofercie Opla znajdowała się też opcja stałego napędu wszystkich kół, ale w konfiguracji z tym silnikiem występuje ona niezwykle rzadko, podobnie jak z najsłabszym w ofercie silnikiem 2.0 8V (115 KM). Zawsze napęd wszystkich kół spotkamy w topowej wersji 2.0 Turbo o mocy 204 KM, pozwalającej poczuć naprawdę sportowe emocje. Jednak w przeciwieństwie do niej 16-zaworowa dwulitrówka jest bardzo popularna i w autach mających już kilkanaście lat sprawia znacznie mniej kłopotów.
Opel Calibra - gdyby nie ten hałas
150 KM wystarcza, by auto nie było tylko pozorantem. Czas rozpędzania do "setki" to 8,5 s, ale uzyskanie go wymaga korzystania z wysokich obrotów. Silnik to lubi, ale staje się wtedy bardzo głośny i niestety nie jest to dźwięk, który cieszy ucho, ale raczej je drażni. Problem ten występuje również na autostradzie przy prędkościach powyżej 130 km/h. Cieszy natomiast bardzo przyzwoite zużycie paliwa, łatwo je utrzymać na poziomie 10 l/100 km.
Opel Calibra ma niezłe własności jezdne, prowadzi się bardzo stabilnie dzięki nieco sztywniejszemu niż w Vectrze zawieszeniu, chociaż na łukach ma tendencję do nadsterowności. Komfort jest tylko trochę gorszy, ale ciągle reprezentuje przyzwoity poziom, głównie dzięki dużemu rozstawowi osi. Fotele wygodne, ale nisko umiejscowione. Sprawia to, że widoczność przy parkowaniu, zarówno do przodu, jak i do tyłu jest mocno ograniczona.
Opel Calibra - wyposażenie
Najstarsze egzemplarze Calibry są na ogół słabo wyposażone, w nieco młodszych bez problemu można spotkać komputer, klimatyzację, szyberdach, poduszkę powietrzną czy "elektrykę". Oferta aut bardzo duża, ale wybór wcale niełatwy. Wiele samochodów jest w bardzo złym stanie. Nawet jeśli nadwozie nie było uszkodzone, to mocowania drzwi i tylnej klapy mają luzy. W efekcje powstają drgania i poziom hałsu we wnętrzu rośnie, znacznie przewyższając 71 dB przy 100 km/h (hałas w nowy maucie).
Opel Calibra - najczęstsze usterki
Opel Calibra nie wykazuje się ponadprzeciętną usterkowością, jednak jeśli wziąć pod uwagę znaczne przebiegi, trzeba się liczyć z częstymi naprawami. Braterstwo techniczne z Vectrą sprawia, że nie ma problemu z dostępem do części, również do tanich zamienników. Silnik 2.0 16V i układ napędowy wytrzymują w dobrej kondycji dość długo pod warunkiem prawidłowej obsługi. Problemem są częste awarie dotyczące mniejszych podzespołów, charakterystyczne przy znacznym przebiegu np. łożysk kół, szczotki rozrusznika czy brak styku w instalacji elektrycznej. Mocno dokuczają trzeszczące plastiki wykończenia wnętrza.
Zdaniem fachowca - ze względu na wiek Opel Calibra jest coraz rzadszym gościem w komisach. Jeśli stan techniczny auta jast bardzo dobry, to szybko znajduje nowego właściciela. Jednak w przypadku tego modelu zdecydowana większość egzemplarzy ma kiepski stan techniczny. Wersja 2.0 16 V jest szczególnie poszukiwana ze względu na dobre osiągi - Robert Samoraj wlaściciel komisu samochodowego
Opel Calibra - nasza ocena
Opel Calibra 2.0 16V nie jest autem idealnym i to nie tylko ze względu na zaawansowany wiek. Test długodystansowy wykazał, że już w stosunkowo młodych autach występowały poważne usterki, np. przy 94 tys. km trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą. Niemniej jednak Calibra ma wiele zalet, zwłaszcza z punktu widzenia młodego kierowcy o ograniczonych środkach finansowych. To przede wszystkim atrakcyjna cena zakupu, tanie części zamienne i ich łatwa dostępność. Prosta konstrukcja pozwoli młodym mechanikom na zdobycie pierwszych doświadczeń.