CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Pomysł na tanie ściganie - 5 aut dobrych do KJS-ów

30 cze, 13:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli planujecie starty w amatorskich imprezach sportowych i nie macie zamiaru wydawać na to zbyt dużej sumy pieniędzy, to mamy dla was pięć propozycji na pierwsze auto idealnie nadające się do ścigania.

Kto z was nie marzył o tym, żeby usiąść za kierownicą rajdówki i pościgać się na prawdziwym odcinku specjalnym? Okazuje się, że starty tego typu wcale nie są aż tak kosztowne, jak mogłoby się wydawać. Podstawą jest wybór auta, które nie nadszarpnie zbytnio kieszeni.

Wystarczą już 3 tys. zł

Na pierwszy samochód, którym można się ścigać, wystarczy kilka tysięcy złotych, ale większość prezentowanych przez nas modeli kosztuje w granicach 10 tys. zł. W KJS-ach organizowanych przez PZMot startuje się autem seryjnym, jeśli jednak zależy wam na ściganiu się w Super KJS-ach, wymogi odpowiednio rosną. Konieczne są: klatka bezpieczeństwa, czteropunktowe pasy, fotele kubełkowe itp. Warto to mieć na uwadze podczas zakupu. Super KJS-y bardziej przypominają prawdziwe rajdy i mogą wymagać też licencji.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Wracając jednak do naszych propozycji – w ich przypadku musicie nieco inaczej podchodzić do zakupu niż zazwyczaj. Wynika to z tego, że auta użytkowane w sporcie, a większość prezentowanych tu może mieć taką przeszłość, zwykle ma na swoim koncie mniejsze lub większe przygody blacharskie. Oczywiście, tych ostatnich lepiej się wystrzegać, ale przede wszystkim oceńcie, czy pojazd nie jest skorodowany i co trzeba w nim naprawić.

Naszym zdaniem: różne temperamenty

Wspólne cechy naszych propozycji to: niska cena zakupu, zazwyczaj niewielka masa i często przeróbki wykonane specjalnie na potrzeby startów. W tym zestawieniu znajdziecie jednak zarówno niewielkie auta o małej mocy, idealnie nadające się do szybkiego lawirowania między pachołkami, jak i mocniejsze pojazdy, którymi w przyszłości możecie wystartować w poważniejszych imprezach. Dominuje przedni napęd, ale BMW ma tylny.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
~EdwardF1
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
do ~motofan:
No photo ~motofan Użytkownik anonimowy
13 lip 12:58 użytkownik ~motofan napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Tyle złych ocen, aż nasuwa się pytanie od kogo i dlaczego? Z pewnością nie od osób które, zastosowały, znają te produkty i mają tylko pozytywne doświadczenie! Jak do tej pory nikt na Świecie nie podważył badania SRI-San Antonio USA, które jasno stwierdza 88% niższe zużywanie się części jak na samym tylko oleju, nawet lobby olejowe, które nie jest z tego faktu zadowolone! Natomiast tu widać, że mamy aż tylu „znakomitych mądrych” i to pomimo tego, że TOYOTA-Japonia do chwili obecnej, nie wycofała produktów S X 6000 z swojej oferty. Produkty zaistniały na Świecie w 1989 r. a w Polsce końcem 2010 roku. 7 lat istnienia na na polskim rynku i tysiące zadowolonych kierowców są dla nas motywacją do dalszej pracy jak i walki z prymitywnymi kłamcami. Prawda jest oczywista, z złym produktem nie trzeba walczyć, ponieważ sam się zniszczy ale z dobrym tak! Nie mniej jednak pozostaje pytanie, kto jest tak perfidny by nie życzyć drugiemu większej trwałości silnika, skrzyni biegów czy mniejszego zużycia paliwa?
13 lip 21:21 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
W maju w mojej miejscowości rozgrywał się pierwsza runda mistrzostw śląska i była duża reprezentacja Saxo,106,Clio,Civic,CC,SC a nawet 126p i nie wyglądały jak by dopiero co wyjechał ze szrotu
30 cze 23:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zwykly uzytkownik Użytkownik anonimowy
~zwykly uzytkownik :
No photo ~zwykly uzytkownik Użytkownik anonimowy
A ta reklama o darmowym sprawdzaniu pojazdu to czyste oszustwo. Dziwi mnie, że auto-świat pakuje swoich czytelników w takie oszustwo. WIELKI WSTYD. W ten sposób odpychacie od siebie czytelników.
13 lip 10:32 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Amatorskie imprezy są ok pod warunkiem,ze nie mówimy o dzikich wyścigach na drogach publicznych pod osłoną nocy.Takie wyścigi powodują często ofiary w niewinnych ludziach(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
13 lip 12:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
~Przemek :
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
Chyba z garażu do bramy wystarczy 3tys zł na samochód do ścigania :D. Chyba 3 tys ale euro to można cos pomyśleć by zaszpanować jakaś rozj?????? Bemka lub jakieś audi quatro, No chyba ze mowa o wrak race. Pozdrawiam
30 cze 20:14 | ocena: 63%
Liczba głosów:16
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~star 29 Użytkownik anonimowy
~star 29 :
No photo ~star 29 Użytkownik anonimowy
artykuł wybitnego- bmw ma tylny napęd. Epokowe odkrycie pismaka niskich lotów
13 lip 09:11 | ocena: 63%
Liczba głosów:16
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Glut Użytkownik anonimowy
~Glut :
No photo ~Glut Użytkownik anonimowy
W mojej opinii tylko Golf TDi - ma taki moment obrotowy, że zjada te padaczki na śniadanie.
16 lip 12:46 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gate Użytkownik anonimowy
~gate
No photo ~gate Użytkownik anonimowy
do ~wex:
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
13 lip 12:15 użytkownik ~wex napisał
Amatorskie imprezy są ok pod warunkiem,ze nie mówimy o dzikich wyścigach na drogach publicznych pod osłoną nocy.Takie wyścigi powodują często ofiary w niewinnych ludziach(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com/ ))
Na prowincji mieszka wielu młodych chłopaków uważających się za rajdowców
13 lip 12:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nie wiem po jakiemu to jest Użytkownik anonimowy
~nie wiem po jakiemu to jest
No photo ~nie wiem po jakiemu to jest Użytkownik anonimowy
do ~Przemek :
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
30 cze 20:14 użytkownik ~Przemek napisał
Chyba z garażu do bramy wystarczy 3tys zł na samochód do ścigania :D. Chyba 3 tys ale euro to można cos pomyśleć by zaszpanować jakaś rozj?????? Bemka lub jakieś audi quatro, No chyba ze mowa o wrak race. Pozdrawiam
Napisz jeszcze raz, tylko tym razem po polsku!
13 lip 10:07 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Daras Użytkownik anonimowy
~Daras
No photo ~Daras Użytkownik anonimowy
do ~Glut:
No photo ~Glut Użytkownik anonimowy
16 lip 12:46 użytkownik ~Glut napisał
W mojej opinii tylko Golf TDi - ma taki moment obrotowy, że zjada te padaczki na śniadanie.
To chyba sarkazm co?
16 lip 22:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Citroën Saxo 1.6 VTS (1996-2003) - od 4000 zł

Wielu kierowców rajdowych zaczynało od tego modelu, bo Saxo VTS idealnie łączy sportowe cechy z niewysoką ceną. Zaniedbane auta wycenia się na ok. 4 tys. zł, ładne egzemplarze zaś na ok. 10 tys. Jeśli zależy wam na Saxo przygotowanym do startów (a wiele egzemplarzy w mniejszym lub większym stopniu przygotowano już do sportu), cena może wzrosnąć do 15 tys. zł. Deska rozdzielcza wersji VTS nie różni się zbytnio od normalnej, lepsze są za to fotele.

Polecamy auto z silnikiem 1.6, który w wersji 8V ma moc 88 lub 98 KM, a w topowej, 16-zaworowej – 118 KM. Odmiana 1.4/75 KM, którą też nazywano VTS, jest nieco za słaba. Citroën ma krótki rozstaw osi, co sprawia, że jest dość nerwowym autem – idealnym do nauki. Podstawowy problem to korozja, która może atakować całe auto, w tym elementy nośne (np. podłużnice). Trzeba się liczyć np. z uszkodzeniem łożysk igiełkowych w tylnej belce (regeneracja od ok. 600 zł) i awarią pompy wspomagania. Ogromną zaletą jest dostępność części do sportu.

Pomysł na tanie ściganie - 5 aut dobrych do KJS-ów (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego