CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Popularne i trwałe silniki Skody

10 lip, 07:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda wykorzystuje wiele udanych jednostek napędowych, które mają nie tylko wysoką trwałość, lecz także bardzo niskie ceny części zamiennych. Sprawdzamy, które z popularnych motorów są godne polecenia.

Od kilku lat Skoda nie ma sobie równych na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. Wyraźnie widać też duże zainteresowanie klientów używanymi pojazdami tej marki.

Skoda korzysta z silników Grupy Volkswagena, nie brakuje wśród nich dobrych motorów

Częściowo sukces jest związany z zastosowaniem bardzo trwałych jednostek napędowych, pochodzących z oferty Volkswagena i właśnie takie prezentujemy. Nie tylko bowiem mają one wysoką trwałość, lecz także są bardzo popularne, co przekłada się na łatwy dostęp do części zamiennych w dobrej cenie i o wysokiej trwałości.

Ale uwaga: nie jest tajemnicą, że wiele konstrukcji niemieckich z ostatnich lat miało poważne wady konstrukcyjne, dlatego równocześnie opisujemy, których jednostek lepiej unikać!

Samochody Skody nie są też przesadnie skomplikowane, co sprawia, że z ich naprawą nie ma większych problemów i łatwo można znaleźć nieautoryzowany serwis, który sobie z tym poradzi.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Tworząc to zestawienie odrzuciliśmy kilka dobrych silników - opisaliśmy je w naszym cyklu przy okazji prezentacji jednostek Audi (link do tego materiału na dole artykułu).

Jedyne powtórzenie to wysokoprężna jednostka 1.9 TDI, która pojawia się i w zestawieniu silników Audi, i w zestawieniu udanych silników Skody - to jeden z najważniejszych motorów ostatnich czasów. Do tego jest to bardzo popularny silnik na rynku wtórnym i z pewnością wielu z was rozważa zakup Skody wyposażonej właśnie w tę jednostkę.

Wielkim nieobecnym jest za to motor 1.6 MPI, który bardzo długo montowano w Octaviach (z oferty zniknął dopiero, gdy pojawiła się trzecia odsłona tego modelu). Opis tego silnika znajdziecie właśnie w zestawieniu dotyczącym udanych motorów Audi. Tam również prezentujemy polecaną jednostkę 1.8T 20V.

Nie trzeba się ich bać

Jednostki, które trafiły do porównania, mają niemal same zalety i zazwyczaj nie trzeba obawiać się w ich wypadku kosztownych awarii. Oczywiście, diesle wyposażone we wtrysk bezpośredni mogą generować większe koszty podczas naprawy, ale te montowane w Skodzie wyróżniają się bardzo niskimi cenami części zamiennych.

Silnik 1.0 MPI: trzy cylindry bez turbo

Prostota – klucz do sukcesu w przypadku małych silników do budżetowych samochodów. Skoda ma motor, który jest właśnie taki.

Wdobie downsizingu i turbodoładowania niewielu jest producentów, którzy stawiają na prostotę konstrukcji. Skoda, korzystając z volkswagenowskiego silnika 1.0 MPI, wie, co robi, bo to prosty motor, który ma co prawda trzy cylindry, ale nie znajdziecie w nim wtrysku bezpośredniego ani też tak popularnego turbodoładowania.

W przeciwieństwie do nieudanych starszych jednostek TSI nie ma on także łańcuchowego napędu rozrządu, który zastąpiono klasycznym paskiem.

Oczywiście, po silniku tego typu nie ma co spodziewać się ekstraosiągów, nawet jego 75-konna wersja w lekkiej Skodzie Citigo ich nie zapewnia. W zamian za to mamy jednak wyższą trwałość.

Problemów jest tutaj niewiele – od mechaników usłyszeliśmy tylko o piszczącej pompie cieczy chłodzącej. Użytkownicy wskazują zaś na hałasy towarzyszące ruszaniu (problem z tarczą sprzęgłową, wyeliminowany przed czterema laty). Z naszego testu długodystansowego wiemy także, że zdarzają się zapocenia między skrzynią biegów a silnikiem. Generalnie jednak to bardzo udany napęd.

Najlepiej jest przestrzegać interwałów olejowych co 15 tys. km (long life występuje tu rzadziej i nie jest polecany), pasek wymienia się co 240 tys. km (nie trzeba skracać).

Silnik 1.0 MPI - to nam się podoba:

Prosta budowa, zadowalająca trwałość, tylko kilka typowych problemów, atrakcyjne ceny części zamiennych, niewielkie zużycie paliwa.

Silnik 1.0 MPI - to nam się nie podoba:

Mizerne osiągi, tylko dwa modele Skody, w których jest dostępny, niska kultura pracy, problemy ze sprzęgłem, nieprecyzyjna manualna skrzynia.

Silnik 1.4 16V: z pośrednim wtryskiem

Volkswagenowski motor 1.4 16V uchodzi za bardzo trwały, trzeba tylko uważać na jedną z jego wersji (o mocy 75 KM) z początku produkcji.

Ten silnik napędza małe i średnie modele Skody, bo znajdziecie go zarówno w dwóch generacjach Fabii, jak i w dwóch pierwszych Octaviach. W Skodzie nie stosowano jego 8-zaworowej wersji (nie mylcie jej z czeskim silnikiem, stosowanym w 1. generacjach Fabii i Octavii, który miał pojemność 1397 cm3 i nie był szczególnie trwały).

Później Volkswagen zaczął stosować 16-zaworową odmianę i na początku miał z nią nieco kłopotów. Na szczęście dotyczyło to przede wszystkim wersji o mocy 75 KM – m.in. problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju silnikowego. To w niej zdarzały się także przypadki zamarzania odmy (gromadziła się w niej woda).

Jeśli planujecie zakup Skody z silnikiem 1.4 16V, zdecydowanie bardziej godne polecenia są odmiany: 80- i 86-konne, które produkowano od 2006 r. Druga z wymienionych najlepiej sprawdzi się w Fabii. Nie polecamy za to wersji z wtryskiem bezpośrednim FSI, ale nie jest ona szczególnie popularna.

Olej w motorach 1.4 16V z wtryskiem pośrednim należy wymieniać co 15 tys. km. Interwał wymiany paska rozrządu (w wersji 16V są dwa; drugi łączy wałki) według producenta to 90 tys. km. Mechanicy nie znają przypadków, żeby trzeba było go wyraźnie skracać.

Silnik 1.4 16V - to nam się podoba:

Wysoka trwałość, bardzo prosta budowa, tanie części zamienne, duża popularność w starszych modelach Skody, mało typowych awarii.

Silnik 1.4 16V - to nam się nie podoba:

Problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju w silniku 16V o mocy 75 KM, spore wyeksploatowanie, bardzo kłopotliwe wersje FSI.

Silnik 1.6 TDI: udany następca 1.9 TDI

Motor 1.6 TDI w wielu modelach Skody zastąpił popularnego 105-konnego diesla 1.9 TDI. Mechanicy nie mają do niego dużych zastrzeżeń.

Kariera tego silnika rozpoczęła się w latach 2009/10 r., czyli wtedy, kiedy popularny motor 1.9 TDI przestał spełniać normy emisji spalin. Znajdziecie go w wielu modelach: od Fabii II, przez Roomstera i Octavię, aż po dwie generacje Superba.

Najlepiej spisuje się w mniejszych autach. Nawet popularna 105-konna wersja 1.6 TDI mimo zbliżonych parametrów jest bardziej ospała od 1.9 TDI/105 KM (myślimy tu np. o Octavii II). Za to motor 1.6 TDI spala mniej paliwa (średnio w Octavii II ok. 6 l ON na 100 km; w Fabii da się osiągnąć wynik rzędu 5 l/100 km).

Ciekawostką są rozbudowane hydrauliczne poduszki pod silnikiem, które bardzo dobrze tłumią drgania tej jednostki (nie zastosowano tutaj wałka wyrównoważającego).

Silniki 1.6 TDI wykorzystują filtr cząstek stałych, ale nie ma z nim dużych problemów i zwykle obsługa ogranicza się do czasowego czyszczenia za kilkaset złotych. Większość osprzętu ma zbliżone ceny do innych silników serii TDI (motor 1.6 powstał na bazie 2.0 TDI CR) i zazwyczaj są one niskie.

Podczas eksploatacji tego motoru przestrzegamy jednak przed interwałami long life – zamiast co 30 o wiele lepiej jest zmieniać olej co 15 tys. km. Interwał wymiany paska to od 150 do 210 tys. km (zależnie od modelu i roku produkcji, radzimy stosować pierwszy z wymienionych).

Silnik 1.6 TDI - to nam się podoba:

Wysoka trwałość jak na nowoczesnego diesla, tanie części zamienne, niskie spalanie (szczególnie w małych modelach), duża popularność.

Silnik 1.6 TDI - to nam się nie podoba:

Potencjalne problemy zbyt rzadko serwisowanych aut, przypadki zapchania się filtra cząstek stałych, wtryskiwacze wrażliwe na słabe paliwo.

Silnik 1.9 TDI: popularny i dobry

Motor 1.9 TDI to najpopularniejszy diesel ostatnich lat. Nie jest to bezawaryjna jednostka, ale ceny części zamiennych należą do najniższych.

Silnik 1.9 TDI w 1996 r. trafił do pierwszej Octavii. Była to pancerna wersja o mocy 90 KM - z rozdzielaczową pompą wtryskową, prostym turbo i bez koła dwumasowego.

Dzisiaj ciężko już o auto z tym silnikiem w dobrym stanie, bo większość z nich pokonała setki tysięcy kilometrów. Jeśli jednak uda wam się takie znaleźć, nie będziecie narzekać.

Później wprowadzono zmodernizowane odmiany, wyposażone w pompowtryskiwacze, które są bardziej skomplikowane i droższe w ewentualnych naprawach, ale pod względem trwałości wypadają bardzo dobrze. Im nowsza wersja 1.9 TDI, tym więcej elementów, które mogą wymagać wymiany.

W Skodach stosowano wersje mocy od 90 do 130 KM, najczęściej jednak spotyka się 105-konną odmianę. W jej przypadku trzeba jedynie uważać na wersję BXE (2006-09), w której po około 120-150 tys. km może dojść do obrócenia panewek. Przed zakupem samochodu z tych lat warto więc sprawdzić oznaczenie silnika (np. na naklejce umieszczonej w bagażniku).

Średnie spalanie Octavii II ze 105-konnym motorem to 6,5 l/100 km. Interwały olejowe dla 1.9 TDI wynoszą 15 tys. km, pasek w starszych wersjach zmienia się co 90 tys. km, w nowszych zdarza się interwał wynoszący 120 tys. km.

Silnik 1.9 TDI - to nam się podoba:

Bardzo wysoka trwałość, niskie ceny części zamiennych, duża popularność na rynku wtórnym, niewielki spadek wartości aut z tym silnikiem.

Silnik 1.9 TDI - to nam się nie podoba:

Wiele mocno wyeksploatowanych aut, kłopoty wersji BXE, spore skomplikowanie budowy w najnowszych wersjach, wysoka hałaśliwość.

Ryzykowne silniki stosowane w Skodach

Ryzykowne silniki stosowane w Skodach. Ryzykowne silniki stosowane w Skodach. Foto: Auto Świat

Nie wszystkie silniki montowane w ostatnich latach w Skodach można polecić. W trzycylindrowym motorze 1.2 HTP często zdarzają się awarie cewek i łańcuchowego napędu rozrządu oraz wypalone gniazda zaworowe. Co gorsza, w przypadku poważnych problemów z układem korbowo-tłokowym producent nie przewidział naprawy głównej silnika!

Problematyczne mogą być też benzyniaki TSI. Motor 1.2 ma kłopoty z a turbosprężarkami, niedomaga w nim też elektronika sterująca. Jeszcze gorzej bywa w przypadku silnika 1.4 TSI, w którym może dochodzić nawet do pęknięć tłoków (wersje spełniające normę Euro 5 o mocach 122 i 125 KM). Ta jednostka ma też problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz nagarem gromadzącym się na zaworach.

Producent poprawił silniki w 2012 r. – wprowadził napędzaną paskiem nowszą wersję 1.4 (EA211), która zdecydowanie lepiej wypada pod względem trwałości (w Skodzie od 2014 r.).

Niezbyt dobrze są też oceniane najmocniejsze motory serii TSI – 1.8 i 2.0 (EA888). Poza gromadzącym się w nich nagarem dość często zdarza się także, że szwankują wałki rozrządu. Do tego motory te mają doskonale znany problem ze zbyt dużym zużyciem oleju. Wynika to z budowy tłoków, które są nie tylko krótkie i lekkie, lecz także wyposażone w cienki pierścień zbierający olej. I to właśnie te pierścienie odpowiadają za przepuszczanie oleju do komór spalania. Producent zmodernizował ten element w 2011 r., ale nie zorganizował akcji przywoławczej i nie wszystkie Skody z tym silnikiem są pozbawione wady.

Na poważne problemy możecie też być narażeni w przypadku jednostki 2.0 TDI, wyposażonej w pompowtryskiwacze: pękanie 16-zaworowej głowicy czy osiadanie 8-zaworowej zdarzają się często. Niezwykle awaryjny jest także napęd pompy olejowej, a problemy z wtryskiwaczami w tym motorze są na porządku dziennym.

Naszym zdaniem: jest w czym wybierać

Koncern Volkswagena długo traktował Skodę jako tańszą markę, co przekładało się na stosowanie w niej prostszych silników, bez problematycznych udziwnień. To między innymi z tego powodu w używanych Skodach tak wiele jest jednostek godnych polecenia. Ostrożność i kontrola są, rzecz jasna, wskazane, ale większość polecanych przez nas motorów to strzał w dziesiątkę.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (155)

No photo
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
~Witek :
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
Pan redaktor raczył zapomnieć że w przypadku :
silników 1,2 HTP dochodziło do przeskoczenia łańcucha rozrządu, oraz zatarcia na trzecim cylindrze
silników 1,9 Tdi na pompowtryskiwaczach dochodziło do osiadania głowicy po przebiegu nawet 200 tys. km
oraz przedwczesnego zużycia wałków rozrządu plus padające pompowtryski oraz słabe skrzynie biegów
Z opisu przedstawionego w artykule wynika że kupienie nowej Skody z dobrym silnikiem to tak naprawdę jest loteria- uda się albo nie uda . Może w takim razie nie ryzykować i kupić np. fiata który nie wypuszczał tylu bubli?











13 lip 08:51 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SE Użytkownik anonimowy
~SE :
No photo ~SE Użytkownik anonimowy
Który silnik jest najlepszy w skodzie ?? ten który nie jest w skodzie montowany panie red. . Na potwierdzenie moich słów przytoczę przykład rozmowy dealera skody ze swym podwładnym- dyr. handlowym "powiedz mu że jak napisze że pali 6l/100 to dostanie na swoją skodę 2 letni rabat 30% na cały serwis". Pracowałem w firmie samochodowej jednej z marek sprzedawanych na rynku polskim i wiem jakie rzeczy wyprawiaja dealerzy by uzyskać dobrą sprzedaż, ulgi w zakupie aut dostają samorządowcy, mundurowi, kler, DZIENNIKARZE szczególnie motoryzacyjni, sportowcy, medycy itd. Przeciętnemu "kowalskiemu " zaś wciska się kit że auta typu skoda sa super ale najlepszym miernikiem jakości jest częstotliwość wizyt aut danej marki w serwisie i tu chyba skoda wiedzie prym stąd pogląd że "właściciel skody jest bardziej zaprzyjaźniony z pracownikami serwisu niż z członkami rodziny - bo widzi się z nimi na co dzień".
13 lip 08:48 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
do ~Jolka:
No photo ~Jolka Użytkownik anonimowy
12 lip 21:15 użytkownik ~Jolka napisał
Bredzisz ! Ja miałam felicję z silnikiem 1,6 MPI, 75KM. Przez 10 lat, oprócz przeglądów standardowych, wymiany sworzni na wahaczach i wymiany tarcz hamulcowych z klockami tylko paliwo i jazda, przez ponad 130 tys km ! W trakcie użytkowania ani kropli olej
łał!! 1,6 i 75 koni..... mialem okazję taką firmówką jeździć w kombi . pojechaliśmy do austrii na narty . skodzinka miała dwa bagażniki magnetyczne na dachu , podobnie kolega na swoim poldku 1,6 gsi , a kolejne auto to dwulitrowa megane scenic I z wielkim boxem..... skoda paliła najwięcej w jeździe autostradowej! :D :D :D taki to był wspaniały silnik. ale cię pocieszę , wcześniej miałem służbowego passata też miał 75 koni , ale z .....1,8. smutne tylko to , że zrobiłeś 130 tyś i robiłeś zawieszenie - taki paździeż to miałem tylko w oplu corsie , nawet służbowa fela była lepsza.
12 lip 23:14 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM Fl 2012 rok Użytkownik anonimowy
~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM Fl 2012 rok :
No photo ~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM Fl 2012 rok Użytkownik anonimowy
Szanowny Panie Redaktorze Włodarz !
Słyszał pan ,że gdzieś dzwoni ale w której dzwonnicy to już nie do końca. Pragnę szanownemu Redaktorowi przypomnieć,że motory 1,2TSI ( łańcuch rozrządu) były montowane na przełomie lat 2010 -2013. Gdzie obecnie Skoda zastąpiła ję silnikami z rozrządem na pasku (wzmacnianym kevlarem). Również pragnę odświeżyć pamięć redaktorowi,że nie było nigdy problemów z łańcuchem rozrządu w Skodach Fabiach (a taką jeżdżę 1,2 TSI z 2012 roku po FL 86KM. Były problemy z motorami 1,4 TSI a nie 1,2 TSI. Ale żeby zaciekawić Państwa Fachowców z Auto Świat i użytkowników Koncern VAG profilaktycznie do 2012 roku współuczestniczył w wymianach ( łańcucha rozrządu ) w modelach 1,4 TSI. Na początku 2012 roku VAG wprowadził zmiany konstrukcyjne w silnikach ( łańcuch rozrządu) np: wprowadzono napinacz hydrauliczny,, łańcuch na 3 ślizgach co spowodowało wyeliminowanie problemów w motorach 1,4 TSI oraz zapobiegawczo też wprowadzono takie zmiany w silnikach 1,2TSI gdzie takie awarie nie miały miejsca! Więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd i pisać niesprawdzonych newsów jeśli chodzi o " MOTORY 1,2 TSI" ! Pozdrawiam z Mazur
12 lip 20:06 | ocena: 65%
Liczba głosów:43
65%
35%
| odpowiedzi: 8
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x666 Użytkownik anonimowy
~x666 :
No photo ~x666 Użytkownik anonimowy
Podsumować można łatwo. Dobre silniki Skody to dokładnie te które od kilku lat już nie są produkowane. W produkcji pozostały tyłko te najbardziej problematyczne i kosztowne w naprawie jak koszmarne TSI czy totalne dno 2.0 TDI (fakt, że fajnie jeżdżą ale krótko).
13 lip 10:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Pogubił się redaktor :) Po pierwsze to najtrwalszym ze wszystkich opisanych silników jest ten CZESKI o pojemności 1397 cm3 , na podwójnym łańcuchu rozrządu . Po drugie to od kiedy i jak skraca się pasek rozrządu ?
13 lip 08:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Dopiero co był w AS analogiczny artykuł dot. silników opla. O ile tam prawie nie ma do czego się przyczepić to w vag piratów nie ma czego kupić żeby nie było gwarancją problemów. Jedyny silnik bez wad to 1.0 chyba że mowa o starych nie oferowanych już 1.9tdi czy 1.6 8v. Dobre silniki w vag to juz historia.
10 lip 17:31 | ocena: 88%
Liczba głosów:84
88%
12%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM FL 2012 Użytkownik anonimowy
~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM FL 2012
No photo ~Użytkownik Skody Fabi 1,2 TSI 86KM FL 2012 Użytkownik anonimowy
do ~Zdecydowanie nie :
No photo ~Zdecydowanie nie Użytkownik anonimowy
13 lip 06:42 użytkownik ~Zdecydowanie nie napisał
I co ? Kupuię a jak się okaże że kłamałeś to pokryjesz mi straty ?
A jak kupisz od nieuczciwego sprzedawcy z zaniżonym przebiegiem to też będziesz miał pretensję do Garbatego ,że ma proste dzieci ? Ja kupiłem nowy i jeżdżę nim już 5 lat żadnych problemów. Niedawno zrobiłem trasę Ełk-Koszalin Świnoujście- Ełk przejechałem około 2 tyś km na urlopie. Bajkopisarzy znam też wielu osobiście ale jak im pokazałem swój samochód to od razu zamknęli buźki! Za dużo czytasz wypocin pseudo mechaników którzy nawet nie wiedzą na jakiej zasadzie pracuje TURBINA w TSI.
13 lip 07:28 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
~EdwardF1
No photo ~EdwardF1 Użytkownik anonimowy
do ~Motofun:
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
12 lip 21:37 użytkownik ~Motofun napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Tyle złych ocen, aż nasuwa się pytanie od kogo i dlaczego? Z pewnością nie od osób które, zastosowały, znają te produkty i mają tylko pozytywne doświadczenie! Jak do tej pory nikt na Świecie nie podważył badania SRI-San Antonio USA, które jasno stwierdza 88% niższe zużywanie się części jak na samym tylko oleju, nawet lobby olejowe, które nie jest z tego faktu zadowolone! Natomiast tu widać, że mamy aż tylu „znakomitych mądrych” i to pomimo tego, że TOYOTA-Japonia do chwili obecnej, nie wycofała produktów S X 6000 z swojej oferty. Produkty zaistniały na Świecie w 1989 r. a w Polsce końcem 2010 roku. 7 lat istnienia na na polskim rynku i tysiące zadowolonych kierowców są dla nas motywacją do dalszej pracy jak i walki z prymitywnymi kłamcami. Prawda jest oczywista, z złym produktem nie trzeba walczyć, ponieważ sam się zniszczy ale z dobrym tak! Nie mniej jednak pozostaje pytanie, kto jest tak perfidny by nie życzyć drugiemu większej trwałości silnika, skrzyni biegów czy mniejszego zużycia paliwa?
13 lip 08:44 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
54%
46%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikAdam Użytkownik anonimowy
~MechanikAdam :
No photo ~MechanikAdam Użytkownik anonimowy
Od ponad 10 lat słowa "VAG" i "trwałość" lub "bezawaryjność" w przypadku silników to oksymoron. Tak więc "produkowanie się" redaktorów niemieckiego "Auto Świata" w tym artykule ma na celu zrobienie wody z mózgu czytelnikom.....
13 lip 07:08 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Skoda

Silnik 1.0 MPI: trzy gary bez turbo

1.0 MPI to prosty napęd, który zadebiutował w 2011 r. w „trojaczkach”: Skodzie Citigo, Seacie Mii i VW up!-ie.

Bardzo oszczędny

W redakcyjnym teście długodystansowym średnie spalanie VW up!-a wyniosło od 4,7 l na początku do 5,4 l/100 km na końcu testu.

W starym stylu

1.0 MPI nie ma skomplikowanej budowy, niewiele jest więc elementów, które mogą się w nim zepsuć. Do tego trwałość stoi na dobrym poziomie.

Psują się drobiazgi

Wśród awarii wymienia się jedynie problemy z pompą cieczy chłodzącej oraz drobne wycieki lub zapocenia. Narzekania słychać także na sposób działania sprzęgła w najstarszych autach.

Popularne i trwałe silniki Skody (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego