Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł

12 lip, 11:32

Za 20 tys. zł bez trudu można zostać właścicielem prestiżowego sedana klasy E. Niestety, koszty utrzymania samochodów tego typu przeważnie nie należą do niskich. Wybraliśmy dla was dziesięć ciekawych propozycji.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Nie ma praktycznie auta klasy wyższej za 20 tys. zł, które nie wymagałoby żadnego wkładu finansowego
  • W przypadku mniej popularnych aut, koniecznie trzeba przeprowadzić dobry rekonesans rynku i sprawdzić, czy są dostępne części używane
  • Jest spore prawdopodobieństwo, że źle wybierzecie i wasz wymarzony prestiżowy sedan mocno nadszarpnie budżet

Jako nowe kosztowały nawet ponad 200 tys. zł, a dzisiaj można kupić je za 1/10 tej kwoty. Prestiżowe sedany klasy wyższej z początku XXI wieku bardzo staniały. Pytanie: czy mimo niskiej ceny stać na nie każdego? Teoretycznie tak, w praktyce jednak w krótkim czasie mogą okazać się finansową pułapką.

Prestiż nigdy nie będzie tani

Wiele zależy od tego, jakiego wyboru dokonacie, bo gdy kupicie wyeksploatowane auto, na którego serwisie oszczędzano, szybko możecie sporo do niego dołożyć. Na szczęście ryzyko zminimalizuje wybór popularnych modeli (relatywnie tanie części) w jak najprostszych wersjach (np. bez pneumatycznego zawieszenia, bezstopniowych skrzyń), egzemplarzy poliftingowych (zwykle poprawione przez samego producenta) i przede wszystkim takich, które są doinwestowane (mile widziana historia serwisowa).

Zaawansowany technicznie (sporo skomplikowanej elektroniki) 20-letni samochód rzadko jednak jest w idealnym stanie i przede wszystkim z tego musicie zdawać sobie sprawę. Nie ma praktycznie auta klasy wyższej za 20 tys. zł, które nie wymagałoby żadnego wkładu finansowego. Pytanie tylko: jak duży on musi być? Pamiętajcie bowiem, że ceny części nawet do najpopularniejszych wiekowych aut tego segmentu (takich jak Audi A6 czy też BMW serii 5) są wyższe niż w niższych klasach i gdy przyjdzie wam wymienić kilka elementów jednocześnie, koszty mogą być znaczne (kilka tysięcy złotych to norma).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Czas jest nieubłagany dla tych aut, ale wciąż da się wybrać coś dobrego

Nieco inaczej sprawy mają się w przypadku mniej popularnych aut, bo tutaj przed zakupem koniecznie trzeba przeprowadzić dobry rekonesans rynku i sprawdzić, czy są dostępne części używane. Bo gdy okaże się, że musicie korzystać np. z ASO Lexusa, koszty mogą być niewspółmierne do wartości waszego pojazdu.

Wśród innych aut tego typu, którymi również warto się zainteresować, wskazujemy: Hondę Legend III, Jaguara S-Type’a oraz Saaba 9-5 I.

Naszym zdaniem: jest szansa, że to się uda!

Niestety, jest też spore prawdopodobieństwo, że źle wybierzecie i wasz wymarzony prestiżowy sedan mocno nadszarpnie budżet. Dlatego radzimy kupować z rozmysłem i jak najwięcej sprawdzać, żeby ograniczyć ryzyko!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

1. Audi A6 C5 (1997-2005)

Wiekowa limuzyna Audi wciąż często pojawia się na rynku wtórnym. Model ten bywa w bardzo złym stanie, na szczęście 20 tys. zł pozwala na wybór spośród aut z końca produkcji (ok. 2004 r.), co zwiększa szanse na zadbany egzemplarz. Polecamy benzyniaki V6: 2.4, 2.8 (do liftingu, 2001 r.) oraz 3.0. Pierwszy z nich występuje najczęściej i czasem ma napęd tylko na przednią oś – polecane przez nas wersje quattro zarezerwowano dla silnika 2.4 o mocach: 163, 165 oraz 170 KM. Gorzej wypadają diesle, bo ten, który jest najbardziej godny polecenia (1.9 TDI), ma zbyt słabą moc jak na gabaryty modelu, z kolei mocniejszy (2.5 TDI) zmaga się z poważnymi awariami (wersje z końca produkcji są jednak poprawione). Obie jednostki łączono z awaryjną bezstopniową przekładnią Multitronic, ale i wiekowego Tiptronica trapią drogie defekty. Jeśli A6 ma sprawne zawieszenie, dobrze się je prowadzi.

Polecany silnik: 2.4 benz. V6/30V, 170 KM, 230 Nm

Prędkość maksymalna: 224 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s

Średnie spalanie: 7,5 l/100 km

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego