Foto: Alfa Romeo

8. Alfa Romeo 166 (1998-2007)

Alfista z 20 tys. zł nie powinien się zastanawiać, tylko kupić Alfę 166 z końca produkcji z silnikiem inżyniera Giuseppego Busso (w tym modelu były dostępne: 2.5, 3.0 i 3.2), które zapewniają superdoznania dźwiękowe oraz idealnie pasują do charakteru sportowej limuzyny (palą tylko nieco oleju, mają też wycieki). Dobrą opinią cieszą się popularne diesle R5 2.4 JTD, ale oczywiście, nie są to silniki tak tanie w serwisie i naprawach, jak 1.9 JTD (w 166 nieoferowany). Na kompleksowy remont tylnego zawieszenia wydacie kilka tysięcy złotych, sporo kosztuje wymiana paska rozrządu (Busso), a kufer (oferowano tylko sedany) ma średnią wielkość (490 l), ale to i tak fajne auto.

Polecany silnik: 3.0 benz. V6/24V, 220 KM, 265 Nm

Prędkość maksymalna: 236 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s

Średnie spalanie: 13,0 l/100 km

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego