Foto: Archiwum / Auto Świat

Używane BMW serii 5 - komfort, sport i duże koszty

Turbina i kolektor wydechowy

Objawy: niedostatki mocy, zaświecenie się kontrolki silnika, charakterystyczny hałas z okolic kolektora wydechowego.

Diagnoza: kłopoty z turbosprężarką (2.0d). Przeważnie problem tkwi w uszkodzeniu albo kolektora wydechowego (pęka; zintegrowany z turbosprężarką), albo samej turbiny (np. zbyt duży luz na wirniku lub urwany wirnik).

Zawór EGR

Objawy: spadek mocy, nierówna praca i poszarpywanie jednostki napędowej, zaświecenie się kontrolki silnika, błędy w recyrkulacji spalin.

Diagnoza: usterka EGR-a (diesel N47). Najczęściej problem tkwi w zacinających się dźwigienkach (na fot.). Mechanicy zalecają ich czyszczenie, a przy okazji – kolektora dolotowego (po 90-120 tys. km bywa mocno zanieczyszczony).

Używane BMW serii 5 - komfort, sport i duże koszty (slajd 15 z 27)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego