CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Skoda Octavia I - rodzinny samochód na każdą kieszeń

20 sie, 21:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Skodę Octavię I kupuje się z rozsądku i mimo upływu lat to nadal ciekawa propozycja wśród aut rodzinnych za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych.

Skoda Octavia solidnie zapracowała na miano praktycznego, a także taniego w eksploatacji środka lokomocji. Obecnie Skoda Octavia I zjeżdża już na boczny tor rynku wtórnego, ale chętnych na zadbane egzemplarze nadal nie brakuje. To efekt nie tylko programu 500+, który sprawił, że samochody z drugiej ręki za kilka i kilkanaście tysięcy złotych przechodzą renesans na rynku, lecz także samej koncepcji Octavii – spore auto z gigantycznym bagażnikiem, niedrogie w serwisie i naprawach. Idealne dla rodziny!

Octavia zadebiutowała jesienią 1996 r. w wersji liftback. Praktyczne kombi do oferty trafiło rok później. Octavia zadebiutowała jesienią 1996 r. w wersji liftback. Praktyczne kombi do oferty trafiło rok później. Foto: Archiwum / Auto Świat

Skodę Octavię pierwszej generacji produkowano przez 14 lat (!): między 1996 a 2004 r. nosiła nazwę „Octavia”, a później (po debiucie 2. odsłony modelu) – „Octavia Tour” (2004-10). Na rynku znajdziecie więc auta z różnych lat i w różnym stanie.

Najtańsze Octavie kosztują kilka tysięcy złotych. Zanim jednak wydacie nawet tak nieduże pieniądze, liczcie się z tym, że kilkunastoletnie egzemplarze mają swoje problemy. Auta z lat 90. zaczynają już korodować, zaś podzespoły mechaniczne, mimo że solidne i w większości pochodzące z półek Volkswagena, mają już za sobą najczęściej kilkaset tysięcy kilometrów. Trochę lepiej prezentują się auta po modernizacji (2000 r.), ale i one nie dają gwarancji dobrego zakupu.

Skoda Octavia - pojemna, ale nietania

Największe prawdopodobieństwo znalezienia Octavii 1. generacji w dobrym stanie jest pośród wersji Tour (ceny od kilkunastu do około 20 tys. zł) – dużo egzemplarzy krajowych, często z potwierdzonym przebiegiem, niekiedy sprzedawanych przez pierwszego właściciela. Pamiętajcie jednak, że nie zwalnia was to z czujności podczas zakupu ani z dokładnej weryfikacji, gdyż nawet wśród najmłodszych aut zdarzają się egzemplarze z dużymi przebiegami – szczególnie dotyczy to wersji wysokoprężnych.

Skoda Octavia - na rynku dominują Diesle

Zresztą właśnie Octavia z dieslem 1.9 TDI uchodzi za szczególnie poszukiwany towar. I nie ma się czemu dziwić, ponieważ to solidny i – w mocniejszych wersjach – całkiem efektywny silnik. Owszem, po zimnym rozruchu hałasuje, ale mało pali i jest tani w eksploatacji. Szczególnie dotyczy to wersji 90- i 110-konnej z pompą rozdzielaczową. Do dziś mechanicy twierdzą, że to jedne z lepszych diesli ostatnich lat. Wersje z pompowtryskiwaczami (101 i 130 KM) aż takiej renomy nie mają, ale też trudno na nie narzekać, tym bardziej że pod maskę modelu nie trafiały silniki z serii B, które są znane z obracających się panewek (szczególnie BXE).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Poza tym Octavii 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami jest zdecydowanie mniej na rynku niż odmian z pompą rozdzielaczową. Powód? 101-konny silnik z PD trafił pod maskę Octavii I w 2000 r. i do 2005 r. był łączony tylko z napędem 4x4 (od 2005 r. w odmianie Tour), a topowa wersja o mocy 130 KM zadebiutowała w 2002 r. i była oferowana jedynie przez dwa lata, do tego miała wysoką cenę.

Skoda Octavia - silniki TDI są głośne, ale mało palą

Podczas codziennej eksploatacji Octavia TDI średnio pali około 5,5 l/100 km, i to niezależnie od mocy, bo różnica między odmianami 90-konną a 130-konną przeważnie oscyluje w granicach 0,3-0,4 l/100 km. Natomiast duże różnice są w dynamice. Topowa odmiana 130-konna osiąga „setkę” w niecałe 10 s, natomiast wersje 110- i 90-konne odpowiednio w około 11,5 i 13,0 s (te wartości wystarczają do spokojnej, rodzinnej jazdy).

Miano najwolniejszej Octavii z dieslem przypada wolnossącej wersji SDI. Około 19 s od 0 do 100 km/h to już niedzisiejszy wynik. Także elastyczność woła o pomstę do nieba. A zalety? Wysoka trwałość i niskie spalanie – wielu użytkowników osiąga średnie wartości poniżej 5 l/100 km.

Octavia I to dobry pomysł na rodzinne auto za rozsądne pieniądze. Pakowne są i liftback, i kombi.Sprawdzi się i na co dzień i podczas wyjazdów. Octavia I to dobry pomysł na rodzinne auto za rozsądne pieniądze. Pakowne są i liftback, i kombi.Sprawdzi się i na co dzień i podczas wyjazdów. Foto: Auto Bild

I choć Octavia z dieslem jest godna polecenia, to jednak często ma już bardzo duże przebiegi i wymaga dofinansowania. Może więc rozejrzeć się za wersją benzynową? Wybór jest całkiem spory i – co najważniejsze – w znakomitej większości silniki są godne zainteresowania. Jedyny wyjątek to bazowy czeski motor 1.4/60 KM, który, po pierwsze, nie grzeszy trwałością, a po drugie, jest zdecydowanie za słaby do napędu Octavii. Na szczęście występował tylko w latach 1999-2001 i słabo się sprzedawał.

Skoda Octavia - dobry benzyniak? 1.6 8V/102 KM

Jeśli celujecie w benzyniaka do codziennej jazdy i nie zależy wam na osiągach, radzimy poszukać albo silnika 1.4 16V/75 KM, albo 1.6 8V – oba z palety VW (zresztą jak pozostałe). Pierwszy z nich zadebiutował w 2000 r. i był oferowany do końca produkcji modelu. Ta jednostka stosowana w wielu autach Grupy VW zbiera niezłe opinie i jest niedroga w naprawach, ale na początku produkcji zaliczyła kilka wpadek, m.in.: zamarzające odmy (z czasem zmodyfikowano ich budowę), nadmierne spalanie oleju, problemy z hydrauliką zaworów i uszkodzenia modułu zapłonowego.

Drugi silnik – 1.6 8V – jest pewniejszy. Owszem, pali nieco więcej niż 1.4 16V, ale w zasadzie nie ma słabych punktów. Powtarzalne usterki to jedynie uszkodzenia cewki zapłonowej (zamiennik o dobrej jakości kosztuje 350-400 zł) i przepustnicy – za markowy zamiennik zapłacicie ok. 500 zł, czasami pomaga czyszczenie i ponowne programowanie (200-300 zł). Do tego silnik ten kapitalnie sprawdza się na LPG, zarówno w wersjach 75- i 101-konnej, oferowanch do modernizacji, jak i późniejszej, 102-konnej. Zresztą właśnie tę odmianę szczególnie polecamy – znacznie lepsze osiągi w porównaniu z 75-konną odmianą, łatwiej o niezajeżdżony egzemplarz.

Skoda Octavia - wersje 8V – dobre do LPG

Przeglądając oferty rynkowe, znajdziecie jeszcze jedną wersję Octavii z silnikiem wyposażonym w 8-zaworową głowicę. Chodzi o 115-konną 2-litrówkę, która – podobnie jak 1.6 8V – wyróżnia się wysoką trwałością i bardzo dobrą współpracą z LPG, ale do najoszczędniejszych nie należy. Dynamika? Niezła, choć osoby liczące na dobre przyspieszenie powinny rozejrzeć się za Octavią z silnikiem 1.8, najlepiej z turbo. 150-konna Octavia do „setki” przyspiesza w około 8,5 s i może rozpędzić się do blisko 220 km/h.

Skoda Octavia - coś dla amatorów ścigania

Jeszcze lepsze osiągi zapewnia topowa odmiana RS, bazująca na tym silniku – od 0 do 100 km/h w 7,9 s, prędkość maksymalna ponad 230 km/h. Niestety, usportowiona Octavia to rzadkość na rynku i spory wydatek na tle innych odmian. Ceny aut w niezłym stanie zaczynają się od ok. 15 tys. zł. Mimo to warto szukać mocniejszych odmian modelu, bo choć silnik 1.8 T ma kilka typowych problemów (m.in. przeciętna trwałość popychaczy zaworowych i łańcucha spinającego wałki, termostatu, wysokie zużycie oleju silnikowego), to generalnie uchodzi za solidny i podatny na tuning (spore rezerwy na seryjnym „dole”).

Oprócz udanego napędu Octavia ma też wiele zalet użytkowych. Liftback w momencie debiutu górował nad przeciętnym 5-drzwiowym hatchbackiem klasy C, i to nie tylko długością (4507 mm), lecz także 528-litrowym kufrem. Co więcej, bagażnik odmiany kombi wykraczał wręcz poza przyjęte wówczas standardy – 548-1521 l. Świetne walory transportowe Octavii do dziś są jej największą zaletą.

A wady? Jest w zasadzie jedna. Dorosłym osobom będzie brakowało przestrzeni z tyłu na wysokości kolan. Trochę to efekt wygospodarowania dużych bagażników, trochę zastosowania płyty podłogowej PQ34, znanej z Audi A3 I i Volkswagena Golfa IV, w przypadku której rozstaw osi wynosi skromne 2512 mm. Wyposażenie przeważnie jest dość ubogie w autach sprzed liftingu, nieco lepsze można spotkać później.

Skoda Octavia - solidne podwozie

Zaletą modelu jest trwałe i tanie w naprawach zawieszenie. Rzadko pojawiają się wycieki w układzie przeniesienia napędu. Jeżeli już wystąpią, należy się ich spodziewać z wewnętrznych przegubów półosi napędowych i połączenia silnika ze skrzynią biegów. Sama przekładnia nawet po większych przebiegach z reguły jest w dobrej kondycji, choć warto obejrzeć jej obudowę (przypadki pęknięcia). Generalnie Octavia I to dobry pomysł na budżetowe auto rodzinne, ale ze względu na wiek i dużą liczbę zajeżdżonych aut do zakupu podchodźcie z dystansem.

Prosta budowa, tanie części, dobry dostęp do serwisu. Olej należy wymieniać
co 15 tys. km lub raz na rok – dotyczy to i benzyniaków, i diesli. Prosta budowa, tanie części, dobry dostęp do serwisu. Olej należy wymieniać co 15 tys. km lub raz na rok – dotyczy to i benzyniaków, i diesli. Foto: Archiwum / Auto Świat

Skoda Octavia I - dane techniczne:

Wersja 60-konna jest rzadko spotykana i niepolecana. Silnik 1.4/75 KM to benzyniak dla oszczędnych, wersja 1.6/75 KM jest słaba, ale trwała. Wersje 101- i 102-konne to najlepszy wybór wśród benzyniaków do codziennej jazdy.

Dane techniczne* 1.4 1.4 1.6 1.6 1.6
Lata 1999-2001 2000-10 1996-2000 1997-2000 2000-10
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/16 benz. R4/8 benz. R4/8 benz. R4/8
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu OHV DOHC OHC OHC OHC
Pojemność skokowa (cm3) 1397 1390 1598 1595 1595
Moc maks. (KM) przy obr./min 60/4500 75/5000 75/4600 101/5600 102/5600
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 120/4500 126/3300 135/3200 145/3800 148/3800
Skrzynia biegów** 5M 5M 5M 5M, 4A 5M, 4A
Prędkość maksymalna (km/h) 155 171 170 187 190
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 18,9 15,3 14,4 12,2 11,8
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,5/5,7/7,4 9,0/5,4/6,7 10,6/5,9/7,6 10,7/5,9/7,7 9,9/5,5/7,1
*dane dla wersji bazowej z manualną skrzynią; **M – skrzynia manualna, A – automatyczna
Orientacyjne ceny używanych Octavii I z podstawowym wyposażeniem wg analizy rynkowej (zł)
1999 5400 6400 6800
2000 6100 6700 7200 7500 7700
2001 6900 7300 8500
2002 8100 9400
2003 9000 10 300
2004 9900 11 200

Skoda Octavia I - dane techniczne:

Silniki 1.8 są dobre, ale lepiej wybrać odmianę z turbo. RS to topowa odmiana Octavii. 2.0 - spore spalanie, ale też ponadprzeciętna trwałość.

Dane techniczne* 1.8 1.8 T 1.8 T (RS) 2.0 2.0
Lata 1996-2000 1998-2010 2001-06 1999-2002 2002-06
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/20 t.benz. R4/20 t.benz. R4/20 benz. R4/8 benz. R4/8
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC OHC OHC
Pojemność skokowa (cm3) 1781 1781 1781 1984 1984
Moc maks. (KM) przy obr./min 125/6000 150/5700 180/5500 115/5200 115/5400
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 170/4200 210/1750 235/1950 170/2400 172/3200
Skrzynia biegów** 5M, 4A 5M, 4A 5M 5M, 4A 5M, 4A
Prędkość maksymalna (km/h) 201 219 235 198 199
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 8,4 7,9 10,8 11
Spalanie (wg EU; l/100 km) 11,9/6,3/8,4 10,7/6,2/7,9 10,8/6,4/8,0 11,2/6,1/8,0 11,2/6,1/8,0
*dane dla wersji bazowej z manualną skrzynią; **M – skrzynia manualna, A – automatyczna
Orientacyjne ceny używanych Octavii I z podstawowym wyposażeniem wg analizy rynkowej (zł)
1999 7100 8700 7300
2000 7800 9800 8000
2001 10 700 13 900 8800
2002 11 900 14 800 9700 9900
2003 12 800 15 700 10 800
2004 13 900 16 600 11 700

Skoda Octavia I - dane techniczne:

Silniki SDI: powolne, ślamazarne, ale palą tyle, co nic, i są trwałe. Jednostki TDI - prosta budowa i tanie naprawy. Bardzo dobry wybór!

Dane techniczne* 1.9 SDI 1.9 SDI 1.9 TDI 1.9 TDI
Lata 1997-2000 2000-03 1996-2005 2000-10
Silnik – typ, liczba zaworów diesel R4/8 diesel R4/8 t.diesel R4/8 t.diesel R4/8
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu OHC OHC OHC OHC
Pojemność skokowa (cm3) 1896 1896 1896 1896
Moc maks. (KM) przy obr./min 68/4200 68/4200 90/4000 90/3750
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 133/2200 130/2200 210/1900 210/1900
Skrzynia biegów** 5M 5M 5M 5M, 4A
Prędkość maksymalna (km/h) 161 163 181 182
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 18,9 19,2 13,5 13
Spalanie (wg EU; l/100 km) 7,1/4,3/5,3 7,0/4,3/5,2 6,7/4,1/5,1 6,6/4,2/5,0
*dane dla wersji bazowej z manualną skrzynią; **M – skrzynia manualna, A – automatyczna
Orientacyjne ceny używanych Octavii I z podstawowym wyposażeniem wg analizy rynkowej (zł)
1999 8000 8500
2000 8900 9100 9500 9500
2001 9800 10 400 10 400
2002 10 600 11 200 11 200
2003 11 400 12 000 12 000
2004 12 900 13 000

Skoda Octavia I - dane techniczne:

Wersje z pompowtryskiwaczami do 2005 r. występowały tylko z napędem 4x4. Dobra dynamika! Odmiana 110-konna to ciekawa alternatywa dla 90-konnej.

Dane techniczne* 1.9 TDI PD 1.9 TDI 1.9 TDI 1.9 TDI PD
Lata 2000-10 1997-2000 2000-06 2002-04
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/8 t.diesel R4/8 t.diesel R4/8 t.diesel R4/8
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu OHC OHC OHC OHC
Pojemność skokowa (cm3) 1896 1896 1896 1896
Moc maks. (KM) przy obr./min 101/4000 110/4150 110/4000 130/4000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 240/1800 235/1900 235/1900 310/1900
Skrzynia biegów** 5M, 6M (4x4) 5M 5M 6M
Prędkość maksymalna (km/h) 189 (4x4: 184) 192 191 207
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,8 (4x4: 13,4) 11,3 11,1 9,7
Spalanie (wg EU; l/100 km) 6,7/4,1/5,1 6,7/4,0/5,0 6,6/4,1/5,0 7,0/4,3/5,2
*dane dla wersji bazowej z manualną skrzynią; **M – skrzynia manualna
Orientacyjne ceny używanych Octavii I z podstawowym wyposażeniem wg analizy rynkowej (zł)
1999 9900 8600
2000 10 700 9800 9500
2001 11 600 10 500
2002 12 200 11 300 12 400
2003 13 000 12 100 13 600
2004 13 900 13 000 14 900

Skoda Octavia I - materiały eksploatacyjne i serwis:

Materiały eksploatacyjne* benzynowe** diesel**
Olej silnikowy 4,5 l, 5W-30 4,5 l, 5W-30
Olej w skrzyni manualnej 1,7 l, 75W-90 Synth. 2,0 l, 75W-90 Synth.
Układ chłodzenia 6,3 l (na bazie glikolu) 6,8 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 0,6 l, DOT 4 ok. 0,6 l, DOT 4
Napęd rozrządu pasek pasek
Olej silnikowy (wymiana) co 15 tys. km lub co rok co 15 tys. km lub co rok
Filtr przeciwpyłkowy (wymiana) co 15 tys. km co 15 tys. km
Filtr powietrza (wymiana) co 60 tys. km co 60 tys. km
Płyn hamulcowy (wymiana) co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu (wymiana) co 120 tys. km lub co 6 lat co 60-120 tys. km lub co 6 lat
*zalecane przez producenta; **dane dla benzyniaka 1.6/101 lub 102 KM i diesla 1.9 TDI/90 i 110 KM

Skoda Octavia I - ceny części:

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesel*
Filtr oleju/powietrza od 26/24 od 24/28
Klocki/tarcze hamulcowe (przód) od 86/220 od 86/220
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 320/240 od 320/240
Łożysko koła przednie/tylne (kpl.) od 58/52 od 58/52
Sprzęgło (komplet) od 345 od 460
Napęd rozrządu (kpl. + pompa wody) od 310 od 560
Reflektor/błotnik (przód) od 272/224 od 272/224
*dane dla benzyniaka 1.6/102 KM i diesla 1.9 TDI/90 KM

Skoda Octavia - dobra propozycja na rodzinny samochód

Nie czarujmy się, Octavia 1. generacji najlepsze lata ma już za sobą – konstrukcja pochodzi z początku lat 90. XX w., dużo jest wyeksploatowanych aut z wysokimi przebiegami. Usterki będą się zdarzać, jednak ich usunięcie nie wiąże się z dużymi wydatkami – tanie części, prosta i powszechnie znana technika – a to kluczowe w przypadku leciwych aut. Czeski pojazd polecamy osobom z niewielkim budżetem (kilka lub kilkanaście tysięcy złotych), poszukującym praktycznego, rodzinnego auta.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~ktoś tam Użytkownik anonimowy
~ktoś tam :
No photo ~ktoś tam Użytkownik anonimowy
Mam na weekendy golfa z 1.8 T i silnik nie bierze oleju, moc 200 KM. W skodach odstrasza toporne wnętrze co można wytłumaczyć hierarchią w grupie VAG.
21 sie 10:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~karoI90:
No photo ~karoI90 Użytkownik anonimowy
23 sie 23:13 użytkownik ~karoI90 napisał
Jeśli chodzi o Skode to mam do niej duży sentyment. Do tej pory zdarza mi się pożyczyć nowe modele w Panek jak jade na delegacje poza miasto. Zawsze jestem tak samo zadowolony. To są modele niezawodne
Ten marketing szeptany robicie z taką dyskrecją, że niedługo będziecie mieć poważne problemy ze znalezieniem świadomego klienta! Jeśli nie macie pojęcia jak to się robi, to dajcie sobie spokój - podobne nachalne działania tylko zniechęcają do Was.
31 sie 12:39 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy :
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
A może Fiat Croma? Auto niewiele droższe, a zdecydowanie ładniejsze i ze świetnymi dieslami fiata!
31 sie 12:41 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Phobos Użytkownik anonimowy
~Phobos :
No photo ~Phobos Użytkownik anonimowy
Czemu akurat niemieckie?niemiecki autoswiat poleca niemiecki wóz
21 sie 08:51 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nie skoda Użytkownik anonimowy
~nie skoda :
No photo ~nie skoda Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś Lanosa fajny cichy i wygodny ,zachciało mi się Octavi 1,6l benzyna twarde zawieszenie głośna i awaryjna.
1 wrz 15:58 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~art Użytkownik anonimowy
~art :
No photo ~art Użytkownik anonimowy
drogi autorze,specjalisto od finansów i ekonomii. skąd masz informacje ze samochody są kupowane z programu 500 plus? rynek wtórny zawsze był i bedzie. nie sugeruj sie naklejkami na zdeżakach że sfinansowane z 500plus. widać że KODowiec albo POwiec
1 wrz 07:18 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~morgan Użytkownik anonimowy
~morgan :
No photo ~morgan Użytkownik anonimowy
Ja kiedyś skodą jeździłem ale lata już swoje miała i trzeba zmienić auto. Teraz mam rextona to bardziej rodzinne auto i jeszcze rabat dostałam bo mam kartę dużej rodziny. Takie rabaty to ja rozumiem.
21 sie 21:00 | ocena: 57%
Liczba głosów:23
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
~Krzysiek :
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
Niecały miesiąc temu zastanawiałem się jakie auto rodzinne kupić bo 4 dziecko w drodze i trzeba było na duch myśleć o większym aucie. Wybór padł na peugota 5008 bo znajomy mi go doradził. Jak na razie wszytko bez zarzutu chodzi, ekonomiczny jest i ma dużo miejsca. Więc na 6 osobowa rodzine jest ok.
13 wrz 13:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
~Fred :
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
Skoda Octavia to prestiz a VW Passat to oryginalnosc.
2 wrz 20:47 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kikut Użytkownik anonimowy
~kikut :
No photo ~kikut Użytkownik anonimowy
Rzeczywiście utrzymanie nie wychodzi drogo (pomijam tu ceny oc). Części zamienne w delphi w dobrej jakości a niedrogo można do tego modelu bez problemu dostać. Z reszta jest na tyle popularny ze ze sprzedażą też nie ma kłopotu.
8 wrz 15:38
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Newspix

Prezentacja: Skoda Octavia I (1996-2010)

Octavia I nie jest autem do śmigania po zakrętach, ale jeśli chodzi o walory użytkowe, to niemal wzór wśród kilkunastoletnich kompaktów.

Skoda Octavia I - rodzinny samochód na każdą kieszeń (slajd 1 z 19)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego