Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używana Honda Accord - nieźle wygląda i bardzo wolno się starzeje!

3 maja 17 09:00

Na tym aucie można polegać jak na Zawiszy – Accord VIII jest solidny, ma trwałą mechanikę i elektrykę. Do tego daje dużo zadowolenia z jazdy i mało traci na wartości.

Udostępnij
0
Skomentuj

Accorda od lat zaliczamy do najmniej kłopotliwych aut klasy średniej – ma wierną klientelę i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie inaczej jest z 8. generacją modelu, która zadebiutowała w 2008 r.

To dopracowany pod wieloma względami samochód – atrakcyjnie wygląda, ma świetne podwozie, a przede wszystkim wyróżnia się trwałą mechaniką. Potencjalnym nabywcom nie przeszkadzają nawet: drobne braki w kwestii funkcjonalności, uboga paleta silników, a także nieco wyższa cena na tle klasowych rywali. Warto jednak wiedzieć, że w autach z początku produkcji przydarzyło się kilka problemów jakościowych.

Maska może korodować

Przed zakupem koniecznie musicie sprawdzić dwa miejsca: spodnią część maski, gdyż w egzemplarzach z lat 2008-09 często pojawiają się tam ślady korozji, a także okolice szyberdachu, jeśli samochód jest w niego wyposażony – uszczelka wyciera rant dachu i z czasem pojawia się rdza. W egzemplarzach po liftingu oba rdzawe kłopoty wyraźnie ograniczono.

Inne powtarzalne problemy karoserii? Słyszeliśmy o odpadających bocznych

Auto Świat Expert

Nie kupuj kota w worku. Pomożemy Ci sprawdzić samochód przed zakupem.

listwach przedniej szyby (usterka usuwana w ramach kampanii serwisowej), także jakość lakieru mogłaby być nieco wyższa (jest miękki i podatny na zarysowania). Generalnie jednak karoseria robi dobre wrażenie – może nie wygląda przełomowo, ale jest znacznie atrakcyjniejsza niż w poprzedniku. Dotyczy to szczególnie odmiany kombi, która często była nazywana karawanem pogrzebowym.

Duże kombi z małym kufrem

Wnętrze jest dość przestronne (dużo miejsca z przodu, z tyłu nieco mniej) i często nieźle wyposażone. Za to rozczarowują bagażniki – w mniejszym stopniu wersji sedan (pojemność 467 l), zdecydowanie bardziej odmiany kombi (406-1252 l).

Paleta silników jest skromna – na rynku znajdziecie tylko trzy motory, ale za to wszystkie udane. Dotyczy to szczególnie 2-litrówki (nowa rodzina „R”). Ten silnik cechuje się wysoką trwałością, do tego 156-konna jednostka świetnie sprawdzi się też na co dzień – niezła dynamika, rozsądne spalanie (średnio 8-9 l/100 km).

Motor 2.4 (K24Z3) to propozycja dla osób o sportowych zapędach – owszem, pali trochę więcej od dwulitrówki (średnio ok. 11 l/100 km), ale charakterem przypomina typowo hondowskie wysokoobrotowe silniki. Wyróżnia się też solidną budową, choć potrafi spalić sporo oleju silnikowego.

Diesel (i-DTEC) kusi dobrymi osiągami (moc 150 lub 180 KM), niskim spalaniem, wysoką kulturą pracy i trwałością, ale wyposażono go w seryjny DPF (poważne problemy w autach sprzed 2011 r.). Zdarzają się też niedomagania wtryskiwaczy (piezoelektryczne).

Uwaga na sprężyny w sedanie

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Niezbyt solidna jest przekładnia kierownicza, trzeba natomiast pochwalić układ jezdny: i za przyjemnie sprężyste nastawy, i za wytrzymałość. Jedynie w sedanie „przysiadały” tylne sprężyny – polecamy markowe zamienniki. Poza tym poważne usterki zdarzają się rzadko.

Podczas zbierania opinii na temat kosztów eksploatacji i trwałości rozmawialiśmy zarówno z mechanikami niezależnymi Hondy, jak i z tymi z ASO. Wszyscy pozytywnie wypowiadali się o tym modelu. Accord VIII to udane i trwałe auto, które polecam z czystym sumieniem. Szczególnie dotyczy to egzemplarzy po modernizacji – usłyszeliśmy od Witolda Łukasiewicza, kierownika ASO Honda Plaza w Warszawie, który uczula też, że podstawą sukcesu eksploatacyjnego jest regularny i fachowy serwis.

Warto wiedzieć, że w kilkuletnich Accordach o przeglądach informuje komputer pokładowy – wyświetla poszczególne kody: od A (serwis olejowy), przez B (kontrola), B2 (wym. filtra kabinowego), B3 (oleju w przekładni), B4 (filtra paliwa; świec zapłonowych), B5 (płynu chłodzącego), B7 (płynu hamulcowego) i B8 (filtra powietrza), aż do B9 (regulacja luzu zaworowego – benz.).

Honda Accord VIII - dane techniczne

Silnik 2.0 jest dobry do jazdy na co dzień. Motor 2.4 to przykład silnika trwałego i dynamicznego. Diesle są udane, ale miewają kłopoty z DPF-em.

Dane techniczne* 2.0 2.4 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Lata 2008-15 2008-15 2008-15 2009-15
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu OHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1997 2354 2199 2199
Moc maks. (KM) przy obr./min 156/6300 201/7000 150/4000 180/4000
Maks. moment (Nm) przy obr./min 192/4100 234/4300 350/2000-2500 380/2000-2750
Skrzynia biegów** 6M, 5A 6M, 5A 6M, 5A 6M
Prędkość maksymalna (km/h) 215 227 212 220
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,4 8 9,4 8,6
Spalanie (wg EU; l/100 km)*** 9,0/5,6/6,9 11,6/6,9/8,6 6,8/4,4/5,3 7,1/4,9/5,7
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **M – manualna, A – automatyczna; ***zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
2008 37 300 44 300 39 400
2009 39 400 46 600 42 100 57 900
2010 46 300 53 700 50 600 62 200
2011 (przed liftingiem/po liftingu) 54 600/52 800 62 400/63 100 56 400/56 300 68 900/68 600
2012 56 200 70 400 63 200 73 800
2013 59 900 76 800 69 000 77 900
2014 64 200 81 400 80 800 83 400

Honda Accord VIII - eksploatacja: koszty, serwis, przeglądy

Materiały eksploatacyjne* benzynowe diesel
Olej silnikowy 3,7 l (2.0) i 4,2 l (2.4), 5W-30 5,5 l, 5W-30
Olej w skrzyni manualnej 1,9 l, Honda MTF 2,2 l, Honda MTF
Układ chłodzenia 5,6 l (na bazie glikolu) 6,9 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 1,0 l, DOT 4 ok. 1,0 l, DOT 4
Napęd rozrządu łańcuch łańcuch
Interwały międzyprzeglądowe
Olej silnikowy wg wskazań komputera (co 12-18 tys. km)
Filtr przeciwpyłkowy wg wskazań komputera (co 15-25 tys. km)
Filtr powietrza wg wskazań komputera (co 15-25 tys. km)
Płyn hamulcowy wg wskazań komputera (co ok. 2 lata)
Napęd rozrządu bez okresowej wymiany
*zalecane przez producenta

Honda Accord VIII - ceny zamienników (zł)

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesel
Filtr oleju/powietrza od 23/48 od 29 (wkład)/53
Klocki/tarcze hamulcowe (przód) od 124/346 od 124/346
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 564/436 od 564/436
Łożysko koła (tył; z piastą) od 282 od 282
Sprzęgło (komplet) od 920 od 1290
Sprężyny (tył; sedan) od 198 od 198
Reflektor/błotnik (przód) od 774/268 od 774/268
*dane dla benzyniaka 2.0

Naszym zdaniem: zdecydowanie polecam!

Solidna mechanika, trwała elektryka, mało poważnych awarii – Accordem VIII warto się zainteresować. Owszem, auta z początku produkcji zaliczyły kilka wpadek, ale i tak na tle klasowej konkurencji wypadają bardzo dobrze.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej