Używana Honda Accord - nieźle wygląda i bardzo wolno się starzeje!

3 maja, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Na tym aucie można polegać jak na Zawiszy – Accord VIII jest solidny, ma trwałą mechanikę i elektrykę. Do tego daje dużo zadowolenia z jazdy i mało traci na wartości.

Accorda od lat zaliczamy do najmniej kłopotliwych aut klasy średniej – ma wierną klientelę i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie inaczej jest z 8. generacją modelu, która zadebiutowała w 2008 r.

To dopracowany pod wieloma względami samochód – atrakcyjnie wygląda, ma świetne podwozie, a przede wszystkim wyróżnia się trwałą mechaniką. Potencjalnym nabywcom nie przeszkadzają nawet: drobne braki w kwestii funkcjonalności, uboga paleta silników, a także nieco wyższa cena na tle klasowych rywali. Warto jednak wiedzieć, że w autach z początku produkcji przydarzyło się kilka problemów jakościowych.

Maska może korodować

Przed zakupem koniecznie musicie sprawdzić dwa miejsca: spodnią część maski, gdyż w egzemplarzach z lat 2008-09 często pojawiają się tam ślady korozji, a także okolice szyberdachu, jeśli samochód jest w niego wyposażony – uszczelka wyciera rant dachu i z czasem pojawia się rdza. W egzemplarzach po liftingu oba rdzawe kłopoty wyraźnie ograniczono.

Inne powtarzalne problemy karoserii? Słyszeliśmy o odpadających bocznych

Auto Świat Expert

Nie kupuj kota w worku. Pomożemy Ci sprawdzić samochód przed zakupem.

listwach przedniej szyby (usterka usuwana w ramach kampanii serwisowej), także jakość lakieru mogłaby być nieco wyższa (jest miękki i podatny na zarysowania). Generalnie jednak karoseria robi dobre wrażenie – może nie wygląda przełomowo, ale jest znacznie atrakcyjniejsza niż w poprzedniku. Dotyczy to szczególnie odmiany kombi, która często była nazywana karawanem pogrzebowym.

Duże kombi z małym kufrem

Wnętrze jest dość przestronne (dużo miejsca z przodu, z tyłu nieco mniej) i często nieźle wyposażone. Za to rozczarowują bagażniki – w mniejszym stopniu wersji sedan (pojemność 467 l), zdecydowanie bardziej odmiany kombi (406-1252 l).

Paleta silników jest skromna – na rynku znajdziecie tylko trzy motory, ale za to wszystkie udane. Dotyczy to szczególnie 2-litrówki (nowa rodzina „R”). Ten silnik cechuje się wysoką trwałością, do tego 156-konna jednostka świetnie sprawdzi się też na co dzień – niezła dynamika, rozsądne spalanie (średnio 8-9 l/100 km).

Motor 2.4 (K24Z3) to propozycja dla osób o sportowych zapędach – owszem, pali trochę więcej od dwulitrówki (średnio ok. 11 l/100 km), ale charakterem przypomina typowo hondowskie wysokoobrotowe silniki. Wyróżnia się też solidną budową, choć potrafi spalić sporo oleju silnikowego.

Diesel (i-DTEC) kusi dobrymi osiągami (moc 150 lub 180 KM), niskim spalaniem, wysoką kulturą pracy i trwałością, ale wyposażono go w seryjny DPF (poważne problemy w autach sprzed 2011 r.). Zdarzają się też niedomagania wtryskiwaczy (piezoelektryczne).

Uwaga na sprężyny w sedanie

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Niezbyt solidna jest przekładnia kierownicza, trzeba natomiast pochwalić układ jezdny: i za przyjemnie sprężyste nastawy, i za wytrzymałość. Jedynie w sedanie „przysiadały” tylne sprężyny – polecamy markowe zamienniki. Poza tym poważne usterki zdarzają się rzadko.

Podczas zbierania opinii na temat kosztów eksploatacji i trwałości rozmawialiśmy zarówno z mechanikami niezależnymi Hondy, jak i z tymi z ASO. Wszyscy pozytywnie wypowiadali się o tym modelu. Accord VIII to udane i trwałe auto, które polecam z czystym sumieniem. Szczególnie dotyczy to egzemplarzy po modernizacji – usłyszeliśmy od Witolda Łukasiewicza, kierownika ASO Honda Plaza w Warszawie, który uczula też, że podstawą sukcesu eksploatacyjnego jest regularny i fachowy serwis.

Warto wiedzieć, że w kilkuletnich Accordach o przeglądach informuje komputer pokładowy – wyświetla poszczególne kody: od A (serwis olejowy), przez B (kontrola), B2 (wym. filtra kabinowego), B3 (oleju w przekładni), B4 (filtra paliwa; świec zapłonowych), B5 (płynu chłodzącego), B7 (płynu hamulcowego) i B8 (filtra powietrza), aż do B9 (regulacja luzu zaworowego – benz.).

Honda Accord VIII - dane techniczne

Silnik 2.0 jest dobry do jazdy na co dzień. Motor 2.4 to przykład silnika trwałego i dynamicznego. Diesle są udane, ale miewają kłopoty z DPF-em.

Dane techniczne* 2.0 2.4 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Lata 2008-15 2008-15 2008-15 2009-15
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu OHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1997 2354 2199 2199
Moc maks. (KM) przy obr./min 156/6300 201/7000 150/4000 180/4000
Maks. moment (Nm) przy obr./min 192/4100 234/4300 350/2000-2500 380/2000-2750
Skrzynia biegów** 6M, 5A 6M, 5A 6M, 5A 6M
Prędkość maksymalna (km/h) 215 227 212 220
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,4 8 9,4 8,6
Spalanie (wg EU; l/100 km)*** 9,0/5,6/6,9 11,6/6,9/8,6 6,8/4,4/5,3 7,1/4,9/5,7
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **M – manualna, A – automatyczna; ***zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
2008 37 300 44 300 39 400
2009 39 400 46 600 42 100 57 900
2010 46 300 53 700 50 600 62 200
2011 (przed liftingiem/po liftingu) 54 600/52 800 62 400/63 100 56 400/56 300 68 900/68 600
2012 56 200 70 400 63 200 73 800
2013 59 900 76 800 69 000 77 900
2014 64 200 81 400 80 800 83 400

Honda Accord VIII - eksploatacja: koszty, serwis, przeglądy

Materiały eksploatacyjne* benzynowe diesel
Olej silnikowy 3,7 l (2.0) i 4,2 l (2.4), 5W-30 5,5 l, 5W-30
Olej w skrzyni manualnej 1,9 l, Honda MTF 2,2 l, Honda MTF
Układ chłodzenia 5,6 l (na bazie glikolu) 6,9 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 1,0 l, DOT 4 ok. 1,0 l, DOT 4
Napęd rozrządu łańcuch łańcuch
Interwały międzyprzeglądowe
Olej silnikowy wg wskazań komputera (co 12-18 tys. km)
Filtr przeciwpyłkowy wg wskazań komputera (co 15-25 tys. km)
Filtr powietrza wg wskazań komputera (co 15-25 tys. km)
Płyn hamulcowy wg wskazań komputera (co ok. 2 lata)
Napęd rozrządu bez okresowej wymiany
*zalecane przez producenta

Honda Accord VIII - ceny zamienników (zł)

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesel
Filtr oleju/powietrza od 23/48 od 29 (wkład)/53
Klocki/tarcze hamulcowe (przód) od 124/346 od 124/346
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 564/436 od 564/436
Łożysko koła (tył; z piastą) od 282 od 282
Sprzęgło (komplet) od 920 od 1290
Sprężyny (tył; sedan) od 198 od 198
Reflektor/błotnik (przód) od 774/268 od 774/268
*dane dla benzyniaka 2.0

Naszym zdaniem: zdecydowanie polecam!

Solidna mechanika, trwała elektryka, mało poważnych awarii – Accordem VIII warto się zainteresować. Owszem, auta z początku produkcji zaliczyły kilka wpadek, ale i tak na tle klasowej konkurencji wypadają bardzo dobrze.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (77)

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Honda Accord w Europie to to samo co Acura TLX i jest produkaowana w USA w stanie Ohio. Oferowana z silnikami tylko benzynowymi 2.4 oraz 3.5. A Honda Accord w USA to całkiem inny samochód, większy i o innej charakterystyce. Kiedyś miałem tu również Acure ale model największy z sedanów czyli RL. Jeździła całkiem przyzwoicie ale już zaczęły się początki rdzy, kłopoty z zawieszeniem i łamiące się klamki wewnętrzne oraz nadmierne spalanie oleju ale to tak każde większe silniki Hondy mają.
3 maja 16:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~accord VI Użytkownik anonimowy
~accord VI :
No photo ~accord VI Użytkownik anonimowy
Swojego Accorda VI kupiłem jak dobrze pamiętam za 16,5 tyś zł ( jak miał 9 lat ), zrobiłem 80 tyś km w 6 lat czyli raczej mało, ale ma już przejechane 280 tyś km i mogę powiedzieć że jak na moje traktowanie daje radę. Czy kupię następnego? Nie jestem pewien, w artykule podano cenę za 9 letni z silnikiem 2.0 za 37,3 tyś zł, czyli ponad 2 razy tyle co ja zapłaciłem. Podsumowując nie wiem co accord VIII miałby mi zapewnić więcej żebym miał tyle płacić, zwłaszcza że mój to jeszcze Liftback i np mogę przewieźć pralkę :-)
3 maja 23:06 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~redi Użytkownik anonimowy
~redi :
No photo ~redi Użytkownik anonimowy
Zacznę od tego,że przez ostatnie 25 lat najeździłem się autami (nowymi) niemieckich i japońskich marek.Bardzo duże przebiegi i bezlitosna eksploatacja.Wśród tych samochodów Mercedesy,Audi,VW i Toyota,było również Signum-o którym mam dobre zdanie.Ze względu na perturbacje ze złodziejami i zawodną technikę ostatnie zakupy to dwa razy Accord coupe-prosto z Florydy.Wychodziło drogo,bo auta bez przebiegu.Nie żałuję!!! Pierwsze Auto to coupe w pełnej specyfikacji z motorem 2,4.Auto nie do zajechania-370tyś km i poszło przez allegro po 15 minutach-kupił facet ,pasjonat marki(znał każdy detal).Teraz coupe 3.5-278KM,kozak w nowej budzie.Czego mi brakuje?No ,4x4-bo potencjał motoru jest niewykorzystany.Brakowało mi wyboru kolorystycznego i jasnego wnętrza,bo Honda bardzo zawęziła paletę wyboru.Martwi mnie zmiana polityki Hondy w kierunku wyciskania i turbinowania silników,to chyba koniec trwałości.Widzę też bardzo ograniczoną paletę na Europę i zastój w marce premium -Acura.Jakeś pytania?Proszę sensownie napisać!!!
3 maja 19:55 | ocena: 78%
Liczba głosów:23
78%
22%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Taka Prawda. Użytkownik anonimowy
~Taka Prawda. :
No photo ~Taka Prawda. Użytkownik anonimowy
Brednie cieniasa. Uboga paleta silników - a po co więcej. Na co komu silnik 1,5 do Accorda. Zaoferować dwa czy 3 silniki ale każdy dopracowany. Nie tak jak Niemcy oferują, tuzin i wszystkie do bani, czyli wyboru tak na prawdę żadnego. Miałem VII z silnikiem 2,4 wersję Executive. Fenomenalne 125km/godz na drugim biegu. Polecam każdemu. Super jazda, nic się nie psuje. Można polegać jak na Zawiszy. Eksploatacja tania, bo poza rocznymi przeglądami i materiałami eksploatacyjnymi nic więcej nie potrzeba. , a nie jak niemieckie złomy, gdzie są w praktyce ciągle zepsute. Tylko już oszczędzamy i mniej upierdliwe rzeczy naprawia się przy pomocy złomu, lub części z kradzionych samochodów na Allegro.
3 maja 19:32 | ocena: 72%
Liczba głosów:36
72%
28%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Najważniejsze znaleść dobry egzemplarz o tylko z silnikiem benzynowym. W Londynie za wjazd do centrum samochodem z silnikiem diesla trzeba zapłacić 10 funtów, ale jeszcze dalej idą burmistrzowie takich metropolii jak Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk. Diesle mają kompletnie zniknąć z ich ulic najpóźniej w 2025 roku! Podobnie sytuacja ma się w Niemczech, gdzie wiele landów wykazało chęć zakazania kupna jakichkolwiek samochodów spalinowych do 2030 roku. Diesle nie mają łatwego życia – odwracają się od nich także producenci, którzy kalkulują, że po doliczeniu wszystkich opłat takie samochody będą zbyt drogie.
3 maja 16:08 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Felipe Użytkownik anonimowy
~Felipe :
No photo ~Felipe Użytkownik anonimowy
Mialem 2005 Accord, silnik 2.4 benzynowy. Nie widzial serwisow poza zmiana oleju. Gdy dawalem w trade in na nowego Accorda, miala przejechane 272 000 mil. Silnik dalej chodzil jak nowy, chociaz osprzet sie juz sypal (przewody hamulcowe, alternator i pieta achillesa, stacyjki zaplonowe (wymienilem czterokrotnie). Samochod na prawde solidny.
3 maja 14:12 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Miłośnik Hond Użytkownik anonimowy
~Miłośnik Hond :
No photo ~Miłośnik Hond Użytkownik anonimowy
Miałem Civica VII, teraz Accord VII 2006 2,0 benzyna, następna tez będzie Honda . W zalewie bylejakości Honda jest wyjątkiem. Zamiast kupić włoszczyznę, albo coś francuskiego kup Hondę i zapomnij o znajomości z mechanikami. Accord bez fajerwerków solidne bardzo wygodne auto, koszt serwisu nawet niższy niż innych aut klasy B.
3 maja 10:05 | ocena: 80%
Liczba głosów:51
80%
20%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chir Użytkownik anonimowy
~chir :
No photo ~chir Użytkownik anonimowy
Nie jest tak różowo - u mnie w Accordzie kolejno : awaria elektronicznego aparacika od gazu, padł filtr cząstek stałych, czujniki pozycjonowania świateł - o to zabolało, teraz awaria skorodowanych tłoczków hamulca prawego tylnego. Po 120 tysiącach zapaliła się lampka wtrysków i samochód wszedł w tryb awaryjny - cały dzień zmarnowany na wleczenie się do serwisu a tam: pan bezczelny elektryk mówi że z wtryskami to nic się nie dzieje i nie będą ich nawet sprawdzać - tylko honda uwzględnia proces naturalnego starzenia się wtrysków i poszerza normę - i poszerzył za 100 zł + stracony dzień pracy i droga 200 km w obje strony do serwisu. Na delikatną uwagę że samochód był na przeglądzie serwisowym przed 2 miesiącami i można było to starzenie się wtrysków wtedy uwzględnić nic nie powiedział. A jeszcze : źle ustawiona zbieżność tylnych kół - zjechało mi nowe opony letnie i zimowa zanim zauważyłem - panowie w serwisie po uwadze iż samochód jest regularnie u nich serwisowany nie wzięli pieniędzy za robociznę. Teraz Honda idzie w małe pojemności silnika - już jej nie kupię - będzie to awaryjny , wołowaty złom. Silnik 1.5 do CRV? To żart.
3 maja 21:13 | ocena: 55%
Liczba głosów:22
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~Georg:
No photo ~Georg Użytkownik anonimowy
3 maja 14:42 użytkownik ~Georg napisał
Serwisując Hondę zgodnie z instrukcją jesteś częściej u mechanika, niż z francuzem albo włoszczyzną. Albo nie wiesz, co piszesz, albo prowokujesz, albo jaja sobie robisz.
Laguna III 2.0 benz. - interwał co 20 tys, tutaj masz wg wskazań komputera - 12-18 tys. więc teoretycznie na 100 tys. km jedna wymiana oleju więcej :-).
I cytat z artykułu o Lagunie III na tym samym portalu (AŚ):
"Jeśli chodzi o diesle (zdecydowanie dominują na rynku), to najczęściej spotyka się 2-litrówkę – ...Trwałość? Więcej niż zadowalająca, trzeba tylko wymieniać olej co 15 tys. km, bo – jak dowiodły nasze testy na dystansie 100 tys. km – stosowanie interwału zalecanego przez producenta (30 tys. km) negatywnie odbiło się na stanie panewek i wałkach rozrządu.

Mieliśmy też kilka zgłoszeń dotyczących przeskoczenia o ząb łańcucha rozrządu po zimnym rozruchu (zbyt późna reakcja napinacza), co także może świadczyć o problemie z olejem...".
Nie mam i nie miałem samochodu marki Honda (miałem motocykl) czy Renault ale jakoś prędzej zaufałbym silnikowi Hondy, w którym ktoś wymieniał olej co 20 tys. niż silnikowi Renault.
4 maja 01:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lee Użytkownik anonimowy
~Lee :
No photo ~Lee Użytkownik anonimowy
Hondy były ,są i będą niezawodnymi pojazdami.Szkoda,że nie oferują niczego z klasy Premium na rynku Europejskim?Dlatego od 10-lat jeżdżę samochodami klasy Premium,ale bardzo dobrze wspominam swoją ostatnią Hondę Civic R Type z 2002 roku - genialny Hot hatch z tamtych lat.
3 maja 12:14 | ocena: 63%
Liczba głosów:24
63%
38%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Używana Honda Accord VIII (2008-15) - od 37 500 zł

Świetne własności jezdne to ogromna zaleta Accorda VIII.

Używana Honda Accord - nieźle wygląda i bardzo wolno się starzeje! (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego