Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Przegląd rynku - top 5: auta z potencjałem na klasyka

20 wrz, 10:52

Tym razem na celownik bierzemy auta ze sportową duszą, które nie tylko mają w sobie to coś, lecz także mogą okazać się świetną lokatą kapitału na przyszłość. Oto pięć naszych typów

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Najwyżej cenione są zadbane auta, bez przygód blacharskich, z niedużym przebiegiem i pewną historią serwisową
  • Spieszmy się realizować swoje marzenia, bo patrząc na to, co obecnie dzieje się w motoryzacji, za kilka lat będziemy jeździć wydmuszkami z parodią silnika
  • Samochody o sportowym charakterze prawie zawsze są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem, czyli jeżdżą szybko i na granicy możliwości zarówno swoich, jak i kierowcy

Nie są to auta sportowe wagi ciężkiej, kosztujące fortunę. Nie są to też samochody, na utrzymanie których trzeba wydać nieprzyzwoicie duże pieniądze. Oto piątka pojazdów, które mimo dość zaawansowanego stażu rynkowego do dziś wzbudzają emocje. Jedne większe, drugie mniejsze, ale zawsze jakieś! Co więcej, ze względu na swoją wyjątkowość są świetną lokatą kapitału, gdyż na zadbanych egzemplarzach nie stracicie, a w dłuższej perspektywie samochody te będą zyskiwać na wartości.

Oprócz dobrych perspektyw finansowych każde z prezentowanych aut ma też własny charakter. W naszym „Top 5” znalazły się więc: kultowa rajdówka, mocny hot hatch, nieduży, ale narowisty roadster (również w odmianie coupé), a także podrasowany reprezentant klasy średniej. Choć to pojazdy z różnych segmentów i o różnych możliwościach, podczas ich zakupu trzeba kierować się tą samą zasadą: „szybkie auto kupuje się powoli”.

Pamiętajcie, że to najbardziej emocjonujący i zarazem ryzykowny segment! Samochody o sportowym charakterze prawie zawsze są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem, czyli jeżdżą szybko i na granicy możliwości zarówno swoich, jak i kierowcy. Efekt? Znalezienie pojazdu, który nie zaznał jakichkolwiek kolizji, graniczy z cudem. W przypadku znakomitej większości samochodów to bardziej kwestia, czy dany egzemplarz był mocno rozbity, czy raczej miał drobną przygodę, która zakończyła się otarciem o drzewo, a nie owinięciem na nim.

Zresztą dobry mechanik specjalizujący się w naprawie aut danej marki szybko rozpozna, czy ma do czynienia z egzemplarzem zmęczonym wysiloną eksploatacją i po solidnym „dzwonie”, czy z pojazdem w dobrej kondycji, doinwestowanym i zadbanym. Tylko takie kupujcie, bo nie dość, że dadzą dużo radości z jazdy, to na dodatek będą świetną lokatą kapitału. A przecież o to nam chodzi!

Naszym zdaniem

Spieszmy się realizować swoje marzenia, bo patrząc na to, co obecnie dzieje się w motoryzacji, za kilka lat będziemy jeździć wydmuszkami z parodią silnika, który w rzeczywistości pracuje jak kosiarka. Oczywiście, kierowca słyszy co innego, bo wystarczy nacisnąć jeden przycisk i do jego uszu dotrze dźwięk „V6-ki” z... głośników. Plastik fantastik! Nic nie zastąpi soczyście brzmiącej „V6-ki” 3.2 ze „156-ki” GTA, aksamitnie pracującego R6 pod maską BMW ani kręcącego się z niesamowitym impetem do 9 tys. obr./min 2-litrowego „wolnossaka” Hondy S2000. Nawet 2-litrówka z turbo z STi (GD) rozwija tak emocjonująco moc, że wiele obecnych konstrukcji może tylko o tym pomarzyć.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Subaru Impreza WRX STI - lata produkcji 2000-07

Kultowy sportowiec, który działa na zmysły i emocje nie tylko osób zakochanych w rajdach samochodowych, lecz także zwykłych uczestników dróg. Pojawienie się błękitnego STi na złotych felgach zawsze wzbudza zainteresowanie i... sympatię. Dotyczy to przede wszystkim STi pierwszej generacji (seria GD), które występuje w trzech odsłonach: „A” z lat 2001-02, „B-E” (2002-05) i „F-G” (2005-07).

Największy potencjał na klasyka ma odmiana z lat 2002-05 (na zdjęciu). Szczególnie pożądane są auta z rynku europejskiego, z udaną i cenioną 2-litrówką B4 (265 KM), montowaną do 2005 r. Od 2004 r. w USA (od 2005 r. w Europie) pod maskę trafiała 2,5-litrówka (280-320 KM), zmagająca się z problemami przepalenia uszczelki pod głowicą i wypalania się tłoków. Niewątpliwą zaletą Imprezy WRX STi jest trwały napęd 4x4, zapewniający świetną trakcję (szczególnie w wersji z aktywnym dyferencjałem DCCD). Cena? Zaczyna się od ok. 45 tys. zł (auta z USA), ale za egzemplarz w dobrym stanie trzeba zapłacić min. 55 tys. zł.

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Przegląd rynku - top 5: auta z potencjałem na klasyka (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego