CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.114.433.861.58
Średnio4.324.594.091.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Ranking najobszerniejszych kompaktów. Praktyczne i pakowne hatchbacki za 20 tys. zł

13 mar, 15:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie lubicie kompaktowych kombi, a chcielibyście kupić jak największe auto segmentu C z pięciodrzwiowym nadwoziem? Sprawdziliśmy, które z modeli za 20 tys. zł mają największe bagażniki i przestronne kabiny.

Pięciodrzwiowe kompaktowe hatchbacki za około 20 tys. zł to jedne z najpopularniejszych pojazdów na polskim rynku wtórnym. Wybieramy je często dlatego, że doskonale łączą kompaktowe rozmiary ze sporą użytecznością – wciąż mają całkiem spore bagażniki, do których łatwo się dostać, a długość przeważnie zawiera się w przedziale od 4,3 do 4,4 m.

Dodajmy też, że nie wszystkie prezentowane tu modele miały wersję kombi – nie znajdziecie jej w przypadku marek japońskich oraz w Fiacie Bravo.

Skoda Octavia to jedyny liftback

Długo zastanawialiśmy się, czy w naszym zestawieniu umieścić Skodę Octavię 2. generacji liftback. Uznaliśmy, że ten rodzaj nadwozia zalicza się do grona hatchbacków, poza tym czeskie auto jest bardzo popularne na rynku i wielu z was podczas poszukiwań pięciodrzwiowego auta kompaktowego za dwie dychy rozważa jego zakup.

Okazało się, że ten powstały na bazie Golfa V samochód nie we wszystkich kategoriach wiedzie prym (ma np. jedną z węższych kabin; gorszy pod tym względem jest tylko Opel Astra III), ale niewątpliwie oferuje bagażnik o bezkonkurencyjnej pojemności 560 litrów (kufer Skody jest też największy, gdy złoży się tylną kanapę, bo ma aż 1420 litrów).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

To, że wybraliśmy standardowe pojemności bagażników jako punkt wyjścia, skreśliło kilka modeli, którymi również możecie się zainteresować.

Jednym z nich jest Seat Leon. Jego kufer nie imponuje (341-1166 l), ale wnętrze ma sporą wielkość – szczególnie w przedniej części kabiny i na długość z tyłu (bije pod tym względem bratnie modele powstałe na tej samej płycie podłogowej, czyli Skodę Octavię i VW Golfa 5. generacji).

Godne zainteresowania są też modele koreańskie. Podobnie jak Seat, nie mogą poszczycić się bardzo dużymi bagażnikami, ale są niezłe w innych kategoriach.

Hyundai i30 1. generacji ma kufer o pojemności 340-1250 l, ale w jego kabinie z tyłu nie brakuje miejsca na szerokość (w zestawieniu zająłby drugie miejsce w tej kategorii, z wynikiem 735 mm ustępuje tylko Civicowi). Jeśli więc zależy wam na miejscu z tyłu, a bagażnik ma drugorzędne znaczenie, można się nim zainteresować.

Podobnie jest ze zbliżoną konstrukcyjnie Kią cee’d (kufer 340-1475 l), która z tyłu oferuje mniej miejsca na długość (700 mm, gdy przednie fotele przestawi się o metr do tyłu), ale za to jej kabina jest bardzo szeroka (1480 mm to jeden z najlepszych wyników w klasie).

Wiele aut w złym stanie

Wśród popularnych kompaktowych hatchbacków dominują auta importowane i tylko w przypadku niektórych modeli można liczyć na większą liczbę egzemplarzy z polskich salonów.

Te pierwsze to niestety duże prawdopodobieństwo niepewnego pojazdu, w którym zamaskowano niedociągnięcia. Uważajcie zwłaszcza na zużyte samochody z nowoczesnymi silnikami Diesla, bo to one mogą generować największe koszty napraw w stosunku do swojej wartości.

Niestety, wyeksploatowane egzemplarze z silnikiem benzynowym również może być skarbonką bez dna, szczególnie wtedy, gdy trzeba będzie reanimować w nim kilka ważnych podzespołów. Czujność jest więc bardziej niż wskazana!

Dokładnie je pomierzyliśmy

Tym razem nieco inaczej podeszliśmy do tematu używanych pięciodrzwiowych hatchbacków za ok. 20 tys. zł. Postanowiliśmy bowiem z miarką sprawdzić, który z wozów ma najwięcej miejsca w kabinie oraz w bagażniku.

Przedstawiamy wam prawie wszystkie parametry długości i szerokości, które normalnie znajdziecie tylko w testach nowych samochodów.

Zastosowaliśmy procedury pomiarowe rodem z testów nowych modeli. Zastosowaliśmy procedury pomiarowe rodem z testów nowych modeli. Foto: Auto Bild

W tym wypadku jednak temat dotyczy używanych, macie więc dość rzadką okazję, żeby porównać wyniki w kilkuletnich, do tego bardzo zbliżonych do siebie pojazdach, i to w jednym miejscu.

W przypadku tego zestawienia na dalszy plan zeszły trwałość i typowe awarie, zdecydowaliśmy skupić się tylko na polecanych silnikach.

Zastanawialiśmy się, na które roczniki wystarczy założona przez nas kwota, i okazało się, że opisujemy auta z lat 2006-11, ale wiemy, że od rocznika ważniejszy jest stan techniczny.

Naszym zdaniem - kufer ważny, ale...

Punktem wyjścia w naszym przypadku była wielkość bagażnika, ale to niejedyne kryterium, które możecie zastosować. Warto prześledzić nasze pomiary i dostosować je do tego, co was najbardziej interesuje.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Cytuję autora odnośnie Peugeota: "Obsługa auta jest prosta, ale przeszkadzać może zbyt miękkie działanie przełączników i przycisków"
Co to znaczy miękko? A jak byłyby za twardo to też źle. Wystarczy spojrzeć na te wózki i wg mnie najładniejsze w środku: Bravo, Megane, Peugeot. Astra wygląda jak nie powiem co, nie mówiąc o Golfie. Sam miałem Barvo II i żałuję że sprzedałem bo wóz był cudny. Do dzisiaj z sentymentem patrze na drodze jak jedzie i jedno przychodzi mi do głowy, że pomimo tylu lat od premiery stylistyka obroniła się i auto dalej wygląda świeżo. VW i Opel mają coś nie tak ze stylistyką
15 mar 07:49 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
~Pawel :
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
Może samochód, który ją bym wybrał to nie kompakt, ale spełnia kryteria ceny, długości i szerokości jak dla kompaktu. Jeździłem nim 5 lat i oceniam bardzo dobrze. Myślę, że jest znacznie lepszy od wszystkich tu opisanych. Jest to renault scenic. Mój był w wersji II z 2002 r. Super samochód. Krótki, zwrotny, przyspieszenie ok. Super wygodny nawet w 5 osób ( w tym dwie każda jakieś 120 kg). Bagażnik 410 litrów, może nie rekord, ale pakowałem bez problemu 6 skrzynek składanych i zostawał miejsce. Półka bagażnika wygodna, można było ładnie ja schować, jak coś wyższego się wiozło. Brak progu załadunku. Siedzenia tylne rozkładane i powstaje równa podłoga. Siedzenia te można łatwo wyjąć. Nie spotkałem samochodu podobnego, w którym można było postawić między tylnym i przednim siedzeniem nocnik, na którym załatwiało się dziecko. Może to śmieszne, ale rodzice, szczególnie kapryśnych dzieci zrozumieją. Oczywiście z tyłu brak tunelu środkowego tylko płaska podłoga. Śmiecie z podłogi można było łatwo wymieść - podłoga prawie równa z progiem. Łatwo się wsiadało starym, niepełnosprawnym ludziom. Komfort jazdy jak w nissanie qashkaju. No może podobna była tylko honda crv, tylko ona była znacznie droższa.
14 mar 21:38 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
~Misiek :
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
A gdzie Lancia Delta 2. Silniki jak w Bravo 2 (wszystkie oprócz wolnossącego 1.4 są naprawdę godne polecenia i niestety niedoceniane - perełka 2.0 JTDm bi turbo 190 KM) Miejsca w środku więcej niż w skodzie. Acha już sam sobie odpowiedziałem - właśnie dlatego nie ma Delty, Skoda spadła z "podium" i nie było by tej kryptoreklamy.
14 mar 20:48 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Bravo z 2010 za 20 tyś. Dobre sobie, chyba jakiś ulep z zachodu. Za taką kwotę to można poszukać z lat 2007 - 2008 i to w dodatku w najbiedniejszych wersjach. Słaba trwałość, kolejne co mnie rozbawiło. Jestem ciekawy co jest takiego słabego. Jeżdżę takim autem od 5 lat i jakoś poza wymianami filtrów i oleju nic nie musiałem robić.
13 mar 20:42 | ocena: 76%
Liczba głosów:33
76%
24%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hnryk Użytkownik anonimowy
~hnryk :
No photo ~hnryk Użytkownik anonimowy
oktavia liftback, ma wiekszy bagażnik jak sedan, mniejszy jak kombi,a hatchbacki mają krótki zwis za tylnymi kołami,czyli mają skrócony bagażnik, wiec skody oktawi nie można równać z hatchbakami, wszystko robicie na siłe aby promować co silnikach vw sie przemieszcza
17 mar 19:24 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stroch Użytkownik anonimowy
~Stroch :
No photo ~Stroch Użytkownik anonimowy
Jeśli ktoś potrzebuje obszernego kompakta, to nie wybiera kompakta, tylko multivana. Długość i szerokość ta sama, a przestrzeni drugie tyle. A przy okazji widoczność lepsza i pieniądze te same.
14 mar 20:42 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~okular Użytkownik anonimowy
~okular :
No photo ~okular Użytkownik anonimowy
Cholera, gdyby tylko Bravo II miało wersję kombi, to bym je prawdopodobnie kupił. Bardzo niedoceniany wóz, potem zresztą jak Megane III.
13 mar 16:09 | ocena: 88%
Liczba głosów:25
88%
12%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~okular Użytkownik anonimowy
~okular
No photo ~okular Użytkownik anonimowy
do ~T:
No photo ~T Użytkownik anonimowy
13 mar 20:33 użytkownik ~T napisał
Do ~okular: Braci II ma wersję kombi. Ma tylko inną nazwę - Croma. Ja mam Fiata Bravo II i uważam, że bagażnik jest wystarczający. Jedynie z tyłu przydałoby się trochę więcej miejsca, ale tragedii nie ma.
Wyglądają podobnie z przodu ale to dwie różne platformy. Bravo to kompakt, a Croma jest klasą średnią.
14 mar 10:07 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zigzag Użytkownik anonimowy
~zigzag :
No photo ~zigzag Użytkownik anonimowy
Auto Szrot nieustannie promuje stare graty od Niemca, który płakał hahaha
14 mar 21:11 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Działkowicz Użytkownik anonimowy
~Działkowicz :
No photo ~Działkowicz Użytkownik anonimowy
Nissan micra z przyczepka, miejsca w środku wystarczy, a na przyczepce sobie wszystko przewiozę co mi potrzeba. Na codzień nic nie wiozę i łatwiej się parkuje bo mam małe autko. Polecam zapomniane często przyczepki
14 mar 20:55 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

1. Skoda Octavia II (2004-13) od 14 500 zł

Polecane wersje: 1.6 8V i 1.9 TDI

Skoda Octavia powstała na płycie podłogowej kompaktowego Golfa V, ale wymiarami aspiruje do segmentu D. To również jedyny liftback w naszym zestawieniu. Model ten ma największy bagażnik oraz sporo miejsca na długość na tylnej kanapie. Mniej przestrzeni jest na szerokość (szczególnie z przodu), Octavia ma też najkrótsze siedzisko tylnej kanapy, na czym cierpi komfort podróży z tyłu. Za ok. 20 tys. zł kupicie auto z 2008 r., które najprawdopodobniej będzie miało 105-konnego diesla 1.9 TDI. Drugim polecanym silnikiem jest 1.6 8V/102 KM. Niestety, na rynku dominują wyeksploatowane egzemplarze, które sporo tysięcy kilometrów pokonały na LPG. Zaletami modelu są tanie części oraz to, że prawie wszystkie elementy mechaniczne pasują z innych aut Grupy VW. Do tego łatwa odsprzedaż.

Ranking najobszerniejszych kompaktów. Praktyczne i pakowne hatchbacki za 20 tys. zł (slajd 1 z 40)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego