Foto: Opel

19. Opel

Typowe usterki (31 pkt)

Opel zrobił wiele, żeby poprawić jakość swoich aut w ostatnich latach, co przekłada się na stosunkowo niewielką liczbę świeżych awarii. Wśród najnowszych pojawił się m.in. uszkodzony przewód doprowadzający powietrze do turbiny w bardzo popularnym silniku 2.0 CDTI. Motor ten cierpi też na nieszczelności pompy oleju (mogą zakończyć się zniszczeniem silnika). Inne kłopoty to zużyte świece żarowe i nieszczelność obudowy EGR-u. Wśród droższych awarii wymienia się problemy z grzybkiem ciśnieniowym na kolektorze udanego silnika 1.4 turbo – nie współpracuje z membraną na pokrywie zaworów. Koszt naprawy tej z pozoru błahej awarii to 5000 zł. Najnowszym Oplom zdarzają się także awarie elektroniki, ale na szczęście od ładnych kilkunastu już lat nie słychać o korozji.

Akcje naprawcze (3 pkt)

Aż ponad 4,1 tys. Astr J z lat 2010-12 wezwano do serwisów w 2016 r. z powodu możliwości zablokowania wentylatora chłodnicy. Dwie akcje dotyczyły też Mokki. Za pierwszym razem 118 egzemplarzy przywołano z powodu możliwego pożaru, wywołanego zwarciem modułu hamulcowego. Za drugim – 113 sztuk trafiło do ASO z powodu możliwych zakłóceń w działaniu tylnych świateł, spowodowanych złym zamontowaniem bagażnika na rowery. Oprócz tego były jeszcze dwie inne akcje (Insignia oraz Zafira C).

Raport TÜV (5 pkt)

Najwyżej oceniono Adama i Mokkę (8. miejsce). Ponad połową stawki znalazły się jeszcze: Agila (37.), Astra (43.) oraz Meriva (47.); poniżej zaś – Corsa z Zafirą (miejsce 84.) i Insignia (dopiero 104. pozycja).

Testy 100 tys. km (4 pkt)

Do naszych testów trafiły dwa modele. Lepiej, ale nie rewelacyjnie, wypadła Zafira Tourer 2.0 CDTI, która uplasowała się na 20. pozycji (ocena 5-; 20 punktów karnych). Gorzej oceniliśmy Merivę 1.7 CDTI – miejsce 21. (4+; 21 punktów karnych).

Ocena ASO (1 pkt)

Opel zajął ostatnią, 19. lokatę w rankingu autoryzowanych stacji obsługi – był najsłabszy w dwóch kryteriach na trzy podlegające ocenie.

Gwarancja (2 pkt)

Mechaniczna: 2 lata bez limitu km, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem

Typowych awarii Opli nie jest dużo, a te, które zgłaszano, okazują się niezbyt kłopotliwe. Nawet diesel 2.0 (opisany w usterkach) na tle konkurentów nie wypada źle. Szkoda tylko, że niemiecki producent ma dość przeciętne noty w naszych testach długodystansowych, rankingach niezawodności i ocenie ASO. Sporo było też akcji serwisowych.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego