Foto: Auto Bild

10. Audi

Typowe usterki (21 pkt)

Najwięcej problemów „wieku dziecięcego” ma topowy SUV Q7, w przypadku którego sporo było zgłoszeń na wariującą elektronikę pokładową. Lepiej przygotowano nowe Audi A4 i A5, w których poprawek jest zdecydowanie mniej. Za używanym Audi ciągną się także doskonale nam znane kłopoty, np. wysokie spalanie oleju silnikowego (1.8 i 2.0 TFSI; głównie w latach 2008-12). Zaprzyjaźnione ASO potwierdzają, że w nowszych egzemplarzach problem ten nie występuje, a starsze zostały już w większości przypadków poprawione przez mechaników. Duży minus firma otrzymuje jednak za wciąż nierozwiązany problem z tzw. aferą dieslowską!

Akcje naprawcze (13 pkt)

W 2016 r. Audi ogłosiło jedną akcję przywoławczą, która dotyczyła złego zamontowania trzeciego rzędu siedzeń w poprzedniej generacji Q7. Akcją objęto w Polsce 614 egzemplarzy tego modelu.

Raport TÜV (9 pkt)

Wśród 2- i 3-latków modele Audi zajmują wysokie pozycje. Najwyżej, na 10., sklasyfikowano Q5, o dwa oczka niżej jest Q3, a na 13. miejscu – A6/A7 oraz TT. W pierwszej dwudziestce znalazły się także A1 i A3 (18. lokata), a 21. były A4 i A5.

Testy 100 tys. km (6 pkt)

Ostatnio w nasze ręce wpadło Audi A6 Avant z silnikiem 2.0 TDI, które oceniliśmy na szóstkę z minusem. Ten model Audi sklasyfikowaliśmy na 3. miejscu wśród testowanych aut. Prestiżowe kombi otrzymało tylko 8 pkt karnych. Drugi z testowanych przez nas modeli – Q3 2.0 TDI quattro – znalazł się na ostatnim miejscu (ocena 3- i aż 42 punkty karne)! Trochę nas dziwią tak skrajne wyniki modeli Audi sprawdzanych przez nas na dystansie 100 tys. km.

Ocena ASO (5 pkt)

ASO Audi zajęło 11. miejsce (na 19 sklasyfikowanych). Wśród ocenianych kategorii ASO tej marki najlepiej wypadły podczas „wizyty w serwisie”, ale wykryły jednocześnie bardzo mało dodatkowych usterek!

Gwarancja (2 pkt)

Mechaniczna: 2 lata, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem

W tym roku Audi trochę się poprawiło. Problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju w silnikach TSI są już za tą niemiecką marką. A6 Avant bardzo dobrze wypadło w naszym teście długodystansowym, przeciwnie niż Q3. Większość modeli Audi jest bardzo dobrze oceniana w niemieckich raportach awaryjności. Drobne poprawki wykonywane w najnowszej generacji Q7 można wybaczyć, gorzej, że wciąż nie rozwiązano afery z emisją szkodliwych substancji.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego