Foto: Auto Świat

Dacia (ocena niepełna)

Typowe usterki (28 pkt)

Podobnie jak w poprzednim rankingu, awaryjność Dacii oceniamy na przeciętnym poziomie. Dość prosta technika z Renault (a także częściowo z Nissana – świetne silniki benzynowe 1.6) nie jest przesadnie kłopotliwa. Problemy z dieslem 1.5 dCi zostały już praktycznie rozwiązane, a drobne przypadłości benzyniaków nie są drogie w naprawach. W ostatnim czasie pozytywnie zaskakuje coraz lepsze zabezpieczenie antykorozyjne samochodów produkowanych przez Dacię (wcześniej bywało z tym różnie), ale wciąż dochodzą do nas głosy o słabym wykończeniu wnętrza i problemach z zawieszeniem. Wśród droższych awarii wymienia się kłopoty ze skrzyniami biegów, które są dość drogie w naprawach, ale nie jest to powszechne zjawisko.

Akcje naprawcze (7 pkt)

Najpoważniejszą akcją (wezwano 722 Dustery 4x2) była wymiana sprężyn tylnego zawieszenia, które mogły poluzować się podczas jazdy. Do serwisu trafiło też 590 Dokkerów, Loganów II, Sandero II i Lodgy ze względu na możliwość pęknięcia przegubu drążka kierowniczego, co potrafiło doprowadzić do utraty panowania nad autem. Ostatnia z ogłoszonych akcji (389 sztuk Dokkera i Lodgy) dotyczyła niewłaściwej pracy ABS-u (możliwość dostania się opiłków metalu do układu hydraulicznego i zakłócenia jego pracy).

Raport TÜV (1 pkt)

W najnowszym raporcie modele Dacii mają jeszcze gorsze miejsca niż przed rokiem: Sandero znalazło się na 110. pozycji (rok wcześniej: 96.), Duster spadł na 126. (ze 121.), a Logan – o dwie pozycje, aż na 129. miejsce! Dodajmy, że w kategorii 2-, 3-latków sklasyfikowano tylko 134 modele.

Testy 100 tys. km (10 pkt)

Testowaliśmy Dacię Lodgy 1.2 TCe – całkiem przyzwoicie wypadła i zajęła 11. miejsce (na 31 testowanych przez nas pojazdów). Model ten po pokonaniu 100 tys. km oceniliśmy na piątkę z plusem. Lodgy otrzymało 12 punktów karnych.

Ocena ASO

Raport oceniający standardy polskich autoryzowanych stacji obsługi nie objął tego producenta.

Gwarancja (5 pkt)

Dacia kusi klientów m.in. gwarancją. Mechaniczna trwa 3 lata lub 100 tys. km; perforacyjna: 6 lat.

Naszym zdaniem

Dacia oferuje proste konstrukcyjnie auta ze sprawdzonymi rozwiązaniami. Nie jest idealna pod względem wytrzymałości (czy tym bardziej jakości wykonania i designu we wnętrzu), ale koszty utrzymania to rekompensują. W naszym teście długodystansowym Dacia wypadła całkiem dobrze i zajęła pozycję w pierwszej połowie rankingu.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego