Foto: Archiwum / Auto Świat

3. Kia

Typowe usterki (29 pkt)

Wycieki z uszczelniacza skrzyni biegów to też problem Kii (podobnie jak Hyundaia). W przypadku tego producenta pojawiają się one nie tylko w autach z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6, lecz także w tych z małym motorem 1.0 (najnowsze Picanto). Ta jednostka miewa także kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu. W koreańskich samochodach zdarzają się też drobne problemy z elektroniką pokładową (posłuszeństwa odmawiają np. radia, psują się przełączniki od wycieraczek). W dieslu 1.6 CRDi zapycha się sitko umieszczone w zbiorniku paliwa, a w 2.0 CRDi szybko dochodzi do uszkodzenia koła dwumasowego. Lakier Kii jest zbyt cienki i zdarzają się na nim odpryski.

Akcje naprawcze (10 pkt)

Kia w minionym roku wezwała 829 Carnivali z powodu rdzy na zamku maski – w niesprzyjających warunkach może spowodować jej otwarcie podczas jazdy. Inną akcją objęto 411 Soulów, w przypadku których prowadzenie pojazdu może być nieco utrudnione z powodu wady przekładni kierowniczej.

Raport TÜV (2 pkt)

Tylko dwa modele Kii znalazły się powyżej średniej raportu: Picanto (37. pozycja) i Venga (75.). Cee’d jest dopiero 84., a Rio – 90. Dwa modele Kii zajęły… dwa ostatnie miejsca niemieckiego rankingu: Sorento (133. pozycja i aż 11,2 proc. aut z usterkami) oraz Sportage (134. miejsce i 11,5 proc. aut, w których niemieccy diagności coś znaleźli). To ostatnie dziwi, zważywszy na to, o czym piszemy poniżej.

Testy 100 tys. km (8 pkt)

Kia Sportage 2.0 CRDi AWD to model, który w zeszłorocznych testach na dystansie 100 tys. km wypadł najlepiej. Oceniliśmy go na szóstkę i przyznaliśmy 6 punktów karnych. Bardzo dobrze wypadł też cee’d 1.6 GDi, gdyż zajął 7. miejsce (5 +; 9 punktów). 18. pozycja to wynik Kii Rio 1.4 CVVT (5-; 17 punktów). Sprawdziliśmy też Carensa 1.7 CRDi (21. miejsce; 4+, 21 punktów).

Ocena ASO (8 pkt)

Kia zajęła 6. miejsce w rankingu autoryzowanych stacji obsługi. Całkiem nieźle (nieco ponad 50 proc.) oceniono „wykrycie dodatkowych usterek”.

Gwarancja (9 pkt)

Mechaniczna: 7 lat lub 150 tys. km, perf.: 12 lat.

Naszym zdaniem

Jakość koreańskiej marki jest naprawdę niezła, o czym świadczą: niewielka liczba powtarzających się awarii, świetne rezultaty osiągane przez jej modele w naszych testach długodystansowych oraz wysoka ocena jakości obsługi w ASO. Jedynie niemiecki raport usterkowości zdaje się przeczyć dobrej opinii o tej marce!

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego